• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Apropå egen tid så ska jag faktiskt på konsert och se Lars Winnerbäck den 8:e juli kom jag just på! Nice!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Mm, det hade varit jättekul att ses. Men liiite långt bort är det ju som sagt Intensivt är bara förnamnet ibland. Puh!

Hehe, hoppas inte det regnar så H drunkar gapandes på väg till tandläkaren?!

• IdaVi

Noi: Det är nog sant, och inte lär det bli mer tid över med två barn antar jag. Man får försöka göra det bästa av situationen. Och att planera in saker och ting så de kommer in i kalendern är nog inte dumt alls

Milla:

Shit vad hungrig jag är! Idag blir det thaimat och till efterrätt ska jag äta glass. Because I'm worth it!

• IdaVi

Vad tror ni om förträgning som förberedelse inför förlossning nr. 2?

• IdaVi

juni: Oj, det var snabba bud! Mitt vatten började ju gå på söndagen och på tisdag kväll föddes Ida. Hade värkar från måndag eftermiddag och spydde hela natten till tisdagen. Kom in helt mör till förlossningen på morgonen och 12 timmar senare föddes Ida. Bah!

Vilken duktig lite tjej hos tandläkaren!

F-n vad yr jag är! Undrar hur jag ska kunna köra hem?!! Men det går säkert över...

• IdaVi

jui: Undrar om det kan vara nåt sorts blodtrycksfall?! Jag har ju aldrig lidit av lågt blodtryck, snarare lite åt det höga hållet. Ont i skallen har jag också nu, brukar också komma samtidigt.

Men då beställer jag en juni-förlossning, tack! För så kan man väl göra?

• IdaVi

juni: Hittade den här informationen (som gäller från vecka 18. Vilken vecka är du i nu?)

Hjälp för de virriga. Känner du dig yr i huvudet ibland? Undra på det när ditt hjärta arbetar 40 till 50 procent hårdare än det gjorde innan du blev gravid. Denna aktivitet kombinerat med trycket på blodkärlen från din växande livmoder kan göra att du emellanåt känner dig svimfärdig, särskilt när du snabbt ska resa dig upp. Se till att du vilar ofta. Lågt blodsocker kan också leda till yrsel. Att äta frukt är ett bra sätt att få tillbaka energin och att undvika sötsaker.

Det där med sötsaker tror jag inte på!

• IdaVi

Assar: Oj, det var snabba bud minsann!

Och apropå godis, så måste ju det bästa vara att äta godis konstant, så får man inga dippar!

Sista dagen på jobbet innan semestern. Så klart har det kört ihop sig nu, är det inte alltid så!!?

• IdaVi

Persefone: Välkommen hit!
    Jag minns faktiskt inte heller, men jag tror mina symptom dröjde lite. Brösten ömmade inte i början och illamåendet kom inte förrän lite senare, kanske runt vecka 8 Har inte heller haft så mycket molande växtvärk den här gången. Kanske är det för att allt redan är uttänjt?

Ego: Tror jag har fått svampinfektion. Kliar något enormt down under! Måste till Apoteket idag för jag står inte ut. Usch!!

Ha en härlig helg tjejer! Nu ska vi ut och heja på mannen som snart sätter första spiken i första brädan till garaget (grunden är klar)

• IdaVi

aigee: Mmm, har inhandlat vagitorer och salva så jag hoppas det hjälper snart. En rotborste skulle sitta fint!! Aj aj! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8