Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela, gud så mysigt! Det förstår jag att ni behöver - man blir lite inspirerad! Passa på att mysa och tanka vuxennärhet, jag tror man behöver det, även om det inte är tredje barnet som är på väg!
    (Fast vi hade faktiskt sex för första gången på evigheter häromkvällen, det gick inte av för hackor det heller!)

• cilla67

Ela, när man är så superhöggravid som du är, är det mer än tillåtet att vara ego! Vad ska man annars vara så där på slutet, när man är smällfet, inte kan röra sig, har ont överallt och är på uselt humör och bara vill att det ska vara över?! Ös på med mera ego, för vet du, i ljuset av hur du har det känns det inte så farligt här hemma.
    Lite foglossning ska man väl tåla, tänker jag när jag stapplar runt i huset och inser att min foglossning troligen bara är en västanfläkt mot din!

Boomie, intressant iakttagelse med mannen och humörhanteringen! Han kanske tror att alla tjejer funkar likadant, oavsett ålder?

A fick en tomtedräkt igår, att ha på lussefirandet på måndag. Så lycklig man kan bli av så enkla saker! Han var som en sol hela kvällen och somnade iförd tomtedräkt, inklusive luva! Vaknade och lindade armarna om min hals och sa "mamma älska". Sedan tänkte han lite och fortsatte: "dagis älska, Pia, Mia, alla!" 
    Gullunge som älskar dagis och sina fröknar! Kunde han bara sträcka sina kärleksförklaringar till sin pappa också, så skulle vi bli ännu gladare! 

• cilla67

Jag ser framför mig hur Johlinn, Juni, Marge och Minimalla ligger på golvet mellan hyllorna på Ica och skriker "INTEEEE!!!"  Skrattande

• cilla67

Tilda, då får vi sällskap, jag är beräknad till 15/2! På onsdag ska vi göra tillväxt-UL. Jisses, vecka 31, då är ju jag också där. Vad fort det går...

• cilla67

Tilda, jag mår nog ganska bra. Sammandragningar och lite foglossning, men inte alls så illa som förra gången. Då svällde jag duktigt också, fick massor av vatten i ben och fötter, och så karpaltunnelsyndrom förstås. Detta har jag *peppar peppar* sluppit än så länge.
    Låter tungt med sömnproblem, hoppas att det löser sig. Jag har en vääääldigt sövande saga som jag berättar för A när han ska sova, det brukar ta fem minuter. Ska jag spela in och skicka?!

Juni, vilka sötisar! En bild jag föll för särskilt är den på N och taxen! Urgulligt! Antar att det är för att vi också har hund, och det känns så viktigt att det funkar med hunden och barnet/barnen. A sa igår att Wilma är hans bästa kompis! De är så söta ihop när de är på det humöret, att man inte kan annat än få en tår i ögonvrån. Sedan händer det ju att A står och skriker "inteeee" med handen full av päls också... Wilma tar gärna hans saker, och han tar gärna hennes. Båda vet att de inte får, men bus urartar ibland. Som tur är är Wilma väldigt tålmodig numera.

Ela, säger också "heja Spiken!". Bra att han är fixerad, då kommer han nog snart. Kanske redan är här?! 101214 är väl ett ganska behändigt datum?!

Sara, jag skulle absolut ta Nikons D3100! Jag har inte provat just den, men alla de Nikonkameror jag har eller har provat, har jag älskat! Utom Nikons kompaktmodeller, där föredrar jag nog Canon! 

Vi  hade lussefirande igår eftermiddag på förskolan. Det var trångt som attan, de flesta föräldrar kom för sent och vägrade sitta på de utställda stolarna utan knödde ihop sig längst fram där ungarna skulle stå, så det blev omöjligt att fotografera eller filma. A och hans kompis stod helt allvarliga och knäpptysta i sina tomtedräkter och bara tittade på alla föräldrar. 
    Det är väldigt många utländska barn på vår förskola, eller kanske snarare barn med utländska föräldrar. Antagligen därför som lussetåget bara hade en lucia och två tärnor, ingen stjärngosse men säkert tio tomtar och resten pepparkaksgubbar. Jo, och en julbock! 

• cilla67

Ellie, julbocken hade kycklinggula kläder med röda band korsknutna som halmbockarbrukar ha, och en slags huvudbonad i hornform i samma tyg!

Boomie, jag har också tänkt att vi nog klarar oss utan syskonvagn. Vi kommer ha 2 år och en månad emellan, och A går gärna själv. Jag har också tänkt att ståbräda får räcka, och vi väntar väl och ser hur behoven ser ut när lillen väl är här.

Ela, trist väntan! Spurten är seg... 

• cilla67

Milla, min syster brukar ha Waldorf sallad på julbordet. Det är väldigt gott, med skinka till. Men det kanske räknas som "gucka"?! Och är kanske inte så barnvänligt när jag tänker efter... Annars tänker jag också lax i någon form. Glutenfri laxtoast? 

• cilla67

Ela, underbar konversation! Ni har verkligen gått igenom det hela grundligt! Som sagt, väskan...? Var tänker du föda?

Jag gjorde en priolista på smärtlindringen förra gången, som maken fick ansvar för. Jag ville också helst undvika EDA, liksom de där som jag inte minns vad de hette, PCB eller så. Det fanns två såna P-förkortningar och så kvaddlar som jag tyckte lät superläskigt. Kvar på listan stod sedan vetevärmare, massage, bad/dusch, akupunktur och lustgas.  Inget av det var aktuellt när jag väl tyckte att det började göra så ont att jag ville ha lite hjälp på traven.
    "Jaså, du tänkte så... Ja, det är ju sånt som fungerar bra i latensfasen och öppningsskedet. Nu har det nog ingen effekt."
    "Nähä. Då är det väl bara att bita ihop då? Var är lustgasen?"
    För övrigt somnade jag i lustgasmasken... 

• cilla67

Lena, ja det kan man! Om man steg upp kl 7 för att åka in på igångsättning och man börjar använda masken vid 4-snåret följande morgon... Det gick låååångsamt!
    Stackare som har huvudvärk! Inte konstigt efter en sån natt! Du får skaffa en sån där huvudmasserare. Ser ut som en ballongvisp i hopfällt tillstånd, och är jätteskön att använda när man har spänningshuvudvärk. Tyvärr vet jag inte var man köper den, för jag har fått min av Pysslig!

Ela, Danderyd är bra! Ska du begära Danderydsmodellen när ni ringer?! Jag antar att det är uteslutet när det är ens tredje... Eller så kanske man får det eftersom det troligen går undan?! A är född där, vi avverkade tre skift... Skift ett och tre var samma, underbara bm! Mittenskiftet var sådär...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8