Tilda, jag mår nog ganska bra. Sammandragningar och lite foglossning, men inte alls så illa som förra gången. Då svällde jag duktigt också, fick massor av vatten i ben och fötter, och så karpaltunnelsyndrom förstås. Detta har jag *peppar peppar* sluppit än så länge.
Låter tungt med sömnproblem, hoppas att det löser sig. Jag har en vääääldigt sövande saga som jag berättar för A när han ska sova, det brukar ta fem minuter. Ska jag spela in och skicka?!
Juni, vilka sötisar! En bild jag föll för särskilt är den på N och taxen! Urgulligt! Antar att det är för att vi också har hund, och det känns så viktigt att det funkar med hunden och barnet/barnen. A sa igår att Wilma är hans bästa kompis! De är så söta ihop när de är på det humöret, att man inte kan annat än få en tår i ögonvrån. Sedan händer det ju att A står och skriker "inteeee" med handen full av päls också... Wilma tar gärna hans saker, och han tar gärna hennes. Båda vet att de inte får, men bus urartar ibland. Som tur är är Wilma väldigt tålmodig numera.
Ela, säger också "heja Spiken!". Bra att han är fixerad, då kommer han nog snart. Kanske redan är här?! 101214 är väl ett ganska behändigt datum?!
Sara, jag skulle absolut ta Nikons D3100! Jag har inte provat just den, men alla de Nikonkameror jag har eller har provat, har jag älskat! Utom Nikons kompaktmodeller, där föredrar jag nog Canon!
Vi hade lussefirande igår eftermiddag på förskolan. Det var trångt som attan, de flesta föräldrar kom för sent och vägrade sitta på de utställda stolarna utan knödde ihop sig längst fram där ungarna skulle stå, så det blev omöjligt att fotografera eller filma. A och hans kompis stod helt allvarliga och knäpptysta i sina tomtedräkter och bara tittade på alla föräldrar.
Det är väldigt många utländska barn på vår förskola, eller kanske snarare barn med utländska föräldrar. Antagligen därför som lussetåget bara hade en lucia och två tärnor, ingen stjärngosse men säkert tio tomtar och resten pepparkaksgubbar. Jo, och en julbock!