• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Mallis låter underbart! Ät lite tapas åt mig är du snäll!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Assar: Alcudia står på min lista över framtida resmål med familjen. Så du får gärna återkomma och berätta hur det var

Sara: Kul, jag ska se den nästa vecka med några tjejkompisar!

Ego: Har suttit och hostat på ett tåg i nästan 2 timmar. Skulle nog ha stannat hemma idag och inte åkt till Arlanda. Nåväl, nu är jag här iaf och ska försöka jobba lite

• IdaVi

Assar: Maken får väl duga va?!

• IdaVi

Assar: Klart det blir hångel!

Apropå hångel så påpekade jag lite fint till maken att det vore mysigt med lite mys innan magen blir för stor (om ni förstår vad jag tänker på?) Men han är så rädd för att mosa den lilla bebisen och törs knappt ta på magen så det blir dåligt med hångel med tillbehör

• IdaVi

Pyttis: Får skippa missionären Men jag måste erkänna att även min lust dalar lite när jag är gravid. Är ju så in i bomben trött

• IdaVi

Apropå annat sorts mys, dvs lite roliga aktiviteter tillsammans så har ju naturligtvis Ida 39,5 graders feber nu när vi ska åka till Stockholm över helgen och på 40-årsfest. Så himla typiskt! Får se om vi kommer iväg, eller om vi åker imorgon istället.

Skönt att det är fredag iaf! Önskar er alla en mysig helg

• IdaVi

Totalego: Blir ingen Stockholmstripp för oss. Idas feber har stigit till 40,1 nu så det känns inte bra att dra med henne upp till en varm lägenhet och tvinga med henne på fest när hon inte mår bra. Tråkigt, men så är det ibland...

• IdaVi

Tack för krya-på-sig-hälsningarna till Ida. Nu är hon feberfri men otroligt klängig och gnällig. Jag får nästan panik! Kan inte göra något, hon bara gnäller, gråter, blir arg, skriker och vill sitta i knät eller bli buren. Nu sover hon tack och lov så jag kanske får tid att äta lite

juni: Pelikaner!
    Låter som sagt som sammandragningar. Jag får det också ibland, men inte så mycket än så länge. Mest om jag anstränger mig. Hoppas kalas och tårtor och allt blev bra

Sara: Mm, det är nog bara att vänja sig. Sen får vi ju ett syskon till Ida mitt i RS-tider igen så då vill man ju vara försiktig också.
     Hoppas sömnproblemen blir bättre snart. Kvällarna vill man ju gärna ha lite för sig själva och få lite egentid så jag förstår hur ni känner.

Milla: Skönt att det verkar lösa sig med inskolningen! Jag ska ringa till vårt dagis och bestämma när vi ska börja. Ska även dit på besök före midsommar och prata med personalen.

Ego: Min foglossning har blivit bättre! Sköööönt!! Får ont framåt kvällen och är svullen på högra sidan av blygdbenet, men har inte alls lika ont.
    Och vi kommer förmodligen att åka till Sthlm nu i helgen istället, bara Ida blir lugnare

• IdaVi

Ela: Hoppas KUB går bra idag

Milla: Har tyvärr inga bra tips. Ida har *knock on wood* inte varit svårsövd hittills. Däremot vaknar hon ju på nätterna istället

Vinkar till alla andra! Jobbar idag, fast jag brukar vara FL på tisdagar. Ska vara ledig imorgon istället och på RUL bland annat

• IdaVi

ela: Vad skönt med så fina siffror på KUB! Och vad spännande med en livlig krabat i magen

aigee: Dom vet inte vad dom har att leka med när de sätter sig upp mot oss "hormonella". Kör hårt!!!

Sara: Låter som ni har fullt upp med barnen på kvällarna, puh! Fick din man en välkomstkommitté när han kom hem?
    Men visst gör det saker och ting lite lättare när de gör charmiga små framsteg
    Jag var och såg SATC 2 igår förresten. Håller med om att det var en riktig må bra-film!

Tack för lycka till-hälsningarna. RUL gick jättebra. Allt såg "normaaaalt" ut så det var ju skönt. Vår lilla krabat ville inte bli fotad och vände ryggen till hela tiden Men allt såg bra ut och den växte som den skulle.
    Fick också instruktioner om att börja med järntabletter från lördag (vecka 21). Den här gången ska jag banne mig inte slarva med dom.

Näpp, dags att försöka jobba lite. Har ingen lust alls egentligen, men men

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8