Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis till lillebror!!!

Jobbigt Poison! Minns att A också tyckte att det var trist med omställningen till 15 timmar, hon bytte faktiskt vänner under den perioden.

• Gladhannapanna
    johlinn skrev 2014-10-03 07:49:07 följande:

Yrkesmässigt är det så här jag säger om barn i den här åldern: barn smalnar av efter 12-18-månaders ålder och når vanligen sin smalaste period i 5-6-årsåldern. Då ska ett friskt normalviktigt barn ha platt mage och synliga revben.

I så fall är Julia (5,5 år) normal fast vi tycker att hon är smal, Agnes har mer runda tendenser (som sin mor) så vi är mer vana vid hur hon ser ut. Det känns som om Julia inte har något underhudsfett alls, knäna är verkligen bredast på benen vilket syns när hon har strumpbyxor....
  • Gladhannapanna
    Anceka m D skrev 2014-10-03 10:41:42 följande:

Jag har fortsatt ont i huvudet och mår illa så nu har jag tiggt mig till en extra kontroll på min MVC. Är ju säkert inget men känns bra att kolla iaf.

Bra att bli kontrollerad! Lycka till!
  • Gladhannapanna
    nr2 skrev 2014-10-03 09:21:21 följande:

Min stora är så stolt!!!! Och glad men tycker det är tråkigt att vi knte är hemma och tycker inte det är lina kul hos farmor ich farfar som vanligt.
    Har lite dåligt samvete för det men får ta igen det sen antar jag.

Usch kommer hela livet vara dåligt samvete nu???

Härligt med stolt storasyskon. Visst känns det ibland som om man inte räcker till, men så är det och jag tror faktiskt att barn mår bra av att få stå tillbaka och anpassa sig ibland. De får så mycket positivt med syskonskapet också, det får man inte glömma mitt i det dåliga samvetet!
  • Gladhannapanna
    Anceka m D skrev 2014-10-03 12:24:30 följande:

Allt såg så bra ut så. Hon bara trivs väldigt bra där inne. Fick iaf veta att de numera har drop-in på ultraljudsbarnmorskorna så på måndag kl 10 åker vi dit om ingen bebis kommit.

Skönt att allt såg bra ut! Hoppas att det drar igång på allvar nu så du slipper fler falsklarm och oro!!!
  • Gladhannapanna
    Vi 5 skrev 2014-10-04 13:13:49 följande:

Och 40-50 gånger som igår är undantag, vanligast är nog 20-30 gånger.

"bara"... *ironisk*

Fy så du har det!!!! Jag hade nog haft mina i spjälsängen om det var så på nätterna här, väl madrasserad då så klart! 
  • Gladhannapanna
    Mosing skrev 2014-10-06 07:24:32 följande:

Kanske på gång här. Har klockat värkar sedan 4.30, kräkts en gång. Ska snart ringa in en andra gång till fl och se om det finns plats nu. Hoppas innerligt att det inte avstannar.

Hejja Mosing!!!!!

Usch, jag kräktes också när jag födde barn.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8