30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Juni, bra att du checkar in här och informerar! Heja Barba2!! Idag är en bra dag att komma! Solen skiner!
Juni, bra att du checkar in här och informerar! Heja Barba2!! Idag är en bra dag att komma! Solen skiner!
Grattis Agnes!
Ela, vad skönt att det såg bra ut! Spiken, är det Spiken i kistan som har givit upphov till namnet?!
Juni, spännande! Om det är så regelbundet så skulle nog jag åka in om jag var du, så du hinner få ditt dropp. Jag fick nog flera gånger under förlossningen, men den var ju rätt lång. Bra att du ringer och frågar om det blir fler!
Grattis Juni! Underbart!
Milla, vilken eländesdag! Bra att ni äntligen fått lite medicin i alla fall. Hoppas det biter snabbt så ni får sova bättre!
Ela, vi har också problem. Nu vet vi ju att det är en kille, så vi kan ägna oss åt "problemet", annars hette magen Alice rätt länge! Vi har smakat på Simon, Viktor, Gustav och återvänder ibland till Wilhelm som A hette någon dag innan vi hittade rätt. A stod överst på listan, men eftersom han råkade födas på sin namnsdag tyckte vi det var lite tråkigt först. Sedan insåg vi att det hade mindre betydelse!
Jag är förtjust i Martin också, men maken säger stopp eftersom hans farfar hette så och han på inga villkor vill döpa ungen till nåt som kan få hans far att reagera.... Skumt resonemang, tycker jag, men han inbillar sig att farfar ska bli sårad för att ingen är döpt efter honom... men Leif är verkligen inte ett alternativ!
Andra namn som vi gärna skulle använda om de inte redan var upptagna i den närmaste släkten och bland vännerna är Karl, Erik, Axel, Oskar, Joel och Jakob.
Hörni, är det någon som vet...
Vi försöker nu sent omsider reda ut föräldraledigheten under inskolningen. Maken var f-ledig halvdagsvis för inskolningen, men det var ju den halva av dagen som A var på dagis, tillsammans med honom. Då måste ju jag kunna ta den andra halvan, eftersom jag var hemma med A då? Även de dagar då vi fick lämna A där några timmar - man måste ju ändå vara stand by ifall att...?
A heter Tore Otto i andra och tredjenamn. Viggo hette han ett tag i magen, ni vet när man fantiserar om den familj man önskar sig, då hette våra fantasibarn Viggo och Gerda! Varpå A-magen sedermera döptes till VG.
Nu blev det ju som Ela säger, de känns förbrukade. Jag tänker också att de ska låta bra ihop med syskonet/n - vad sägs om t ex Torsten? T, R och T? Det känns som om det bör vara två stavelser.
Vi har också varit inne på Emil, men jag tycker att det krockar med efternamnet. Hugo har jag också provat, men är inte helt sams med.
Gah! Hunden har just pulvriserat ca 40 cm elsladd... Det ligger små, små små bitar av sladd och koppartråd på hel vardagsrumsmattan. Måste ringa veterinären...
Ja, det är en tik. Hon verkar helt opåverkad och lika busig som innan, men de där små koppartrådarna är urvassa och känns som glasfiber. Jag fick en i handen nyss... Hoppas verkligen inte att hon har magen full av sånt, eller tungan - som jag inte får titta på.
Vi har en sån där mojäng man söker av väggarna med när man ska borra, så man inte träffar elledningar eller så. Kanske ska testa den!? Annars var det sparris som gällde, sa veterinären.