• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

här är det tjurigt idag. har ONT i blygdbenet.. känns som om det itne sitter ihop alls. går inte sitta skönt, ligga eller stå upp. har inte heller nån  lust med nåt så här sitter jag och tjurar.... hoppas att bebis inte dröjer mer än de 12 dagar som är till bf...

så, nu har jag gnält färdigt...

juni: spännande med koll på tappen, det hade man ju velat göra... spännande att veta om något är på g...

lena: så sa ju i princip min barnmorska med. det är inte säkert nåt är på g för att du har förvärkar i några timmar... nä, efter några veckor så börjar man inse att det bara är att vänta i alla fall..

• aigee

Lena: nu är jag genast mycket gladare. tuppluren i förmiddags hjälpte. dessutom har en massa vänner ringt och det är ju alltid härligt!! Röstar också på att bebis tittar ut. den har ju varit fixerad i tre veckor eller något liknande...  både läskigt och spännande att det kan bli när som helst!!

juni: tycker att sd lugnar sig betydligt med vila. det är det jag jobbar på nu! tur att ditt pluggande snart snart lugnar sig!! du behöver vila dig i form och ja, det är trist att man inte kan röra sig. det blir lätt långtråkigt! När var det dags för "tappkoll"?

• aigee

lena: popcorn är gott!!

Juni: mina sd är för det mesta bara hård mage. det kan gå över fort eller vara länge men är mest obekvämt. förvärkarna däremot är i vågor som vanliga värkar fastän de gör mindre ont... svårt att förklara...

snu är det dags att socialicera med maken. har tydligen inte varit trevlig så nu får man smöra....

• aigee

surar ihop med cissi... vill ochså ha skaldjursfrossa.... kanske vore något för kvällen!! Tack för tipset! Kanske ska frångå pizza/paj eller tacofredag för en räkfredag?! mumsigt!!!

har köpt mig en ny leksak... en androidtelefon. Hur kul som helst!! Den skulle man haft när man försökte bli gravid. den har ju massa coola appar att ladda ner som gravidkalender, menstruation och ägglossningskalender etc... coolt! sitter mest och leker här hemma. det är sklönt när man ska vila i soffan!!

• aigee

Pyttis en htc wildfire blev det. Mannen köpte en härom vekcan och brorsan har en ericsson som han är sådär nöjd med. Valde htc pga batteritiden mest. och att abonnemanget inte blev dyrare än de 99 kr/mån jag har nu (till iphone verkar det lägsta abonnemanget ligga runt 500/mån) Men det tar en stund innan jag lär miog hitta mellan menyer etc. ska om en stund kolla på ett skyddsfodral till den så att den inte blir repig.... oh, va fånig man kan bli för en teknisk pryl!

hur mår du nju förresten?!

• aigee

Ang min htc.. hittills funkar den att både ladda ner massor med kul grejer och ringa ifrån så ännu är jag nöjd!!

juni: lilla skrutt som skadat sig.. tur ändå att var på östra OM något skulle hända med dina sd... nära till förlossningen ifall ifall... tur att det gick bra ändå! Tack för skaldjurstipset. igår blev det räkor till hela familjen! Lycka!!

Lena: gött att du snart är ledig, det kan rekommenderas!! Tur att lilskrutt är friskare ocskå!!

FB: trevlig att se dig!!

Idag har det varit en trevlig dag! FIka med brorsans familj och sedan tupplur efterföljt av mannens grymma viltskavsgryta. N fick ett utbrott mitt i middagen eftersom hennes korkade föräldrar sa ordet efterrätt. då skulle hon inte äta mer för hon skulle äta lördagsgodis. till slut gick det korta utbrottet över och hon åt upp och fick njuta stort av lördagsgodiset i soffan toppat med vindruvor och clementin! Lycka! Härlig dag!

• aigee

lena: man kan väl aldrig fira för mycket.. en extra puss kan han väl få på förlovningsdagen din man?!

ang ledigheter o förlossningar.. mest spännande är väl vem av oss som får barn först.... i morse trodde jag på mig själv. hade ju suttit fint med en 2010-10-10 bebis!! Men det var nog bara ett grymt karateslag och ingen värkstart... tyvärr, det hade ju varit spännande!!

• aigee

mippe: välkommen!

ang förlossningar tackar även jag för detta! Hade inte så ont som jag föreställt mig så jag andades en del lustgas men när jag fick eda skippade jag den ända till krystvärkarna. Blev igångsatt och från vattenavgången tog det nästan exakt 6 timmar. Denna gång är jag mest nervös för att man ska känna själv hur läget är hemma och sedan bedöma när man ska åka in.... tar det då bara en åttondel av tiden blir det lite stressigt eftersom sjukhuset är 45 min bort... men men... det kommer nog gå fint!

ang sex. Denna grav har vi inte haft så stor lust.... eller jag kanske ska prata för mig... det är i vanliga fall jag som har mer lust än maken, så även nu. känns lååååångt när man ska vänta ända tills avslaget är borta. Men man kanske å andra sidan inte kommer orka så mycket ändå med två kottar istället för en...

juni: skönt att du får göra färdigt pluggandet!! bra jobbat!!!

EGo: har varit hos bm idag. bltr vafr för första gången denna grav högt 140/110 så imorgon blir det en tripp till Borås och spec mvc för nytt bltr och ev medicinering. Tänker tvinga mannen att köra och föräldrarna vara standby för att ev hämta skrutt på dagis. Min bm hade dessutom svårt attt känna hur vår bebis egentligen ligger så hon gjorde ett kort ul!! IDag har jag sett vårt barn!! VÄrldens finaste såklart och mycket lik storasyster!!! Fick dock inte en skymt av könet så det får vänta till förlossningen är över. MEn spänningen steg åtskilligt! VIlken go bonus!!!

• aigee

uppdatering från i förmiddags. åkte till spec mvc i morse efter dagislämning. tryck 175/110... ojdå. nytt recept på bltr medicin. åkte hem till Alingsås. förståss fanns inte medicinen inne, men jag har ju kvar sedan tidigare så jag fortsatte på den burken.... sedan mysig mastodontlång lunchfika hos bästa kompisen och sedan dagishämt och nu huvudvärk.... Känns lite jobbigt eftersom man bör ringa förlossningen då. Men det är också vanligaste biverkningen från medicinen så jag tror att jag avvaktar. värken är varken ondare eller förvärras. Kanske är det dumt men jag har ingen lust att bli inlagd så jag avvaktar till morgonen. SKa nsart ta andra dosen medicin så jag hoppas att värken avtar i o med att trycket kanske drar sig neråt. Morr...

oj, va långt det blev... men just nu är aigee lite orolig.

• aigee

juni: ja det hade varit praktiskt... har ingen äggvita så det är ingen större risk för havandeskapsförgiftning enligt läkaren utan bara mina egna gener som krånglar.  Planen nu är att ta kvällsdosen medicin och gå och sova. Har ju ingen större lust att glo på fotboll som är mannens belöning efter att ha lagat mat och nattat lillskrutt. om jag har huvudvärk imorgon fm blir det samtal till förlossningen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8