Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag har ett sånt rör från MVC att ta med det i, men det får nog bli en kylklamp också i denna värmen. När jag ringde till vc så sa de att det bara fanns dropin på jourcentralen, men när jag ringde 1177 fick jag en tid - på samma ställe . Så nu har jag en tid kl 18.15, ska bara fixa barnvakt också...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Gal: Kram på dig! Skönt att P är hemma/på väg hem nu. Njut av dessa fyra veckor och se till att vara utvilad tills nästa gång han åker!

Det var uvi, fick penicillin, men på apoteket gav de mig en annan sort än den som stod på receptet. När jag kollade på fass.se så skulle man rådfråga läkaren ang den jag fick, medan den jag skulle fått "inte hade risker...". Panik! Ringde 1177 och hon lugnade mig, skönt!

Lena: Har aldrig haft det förut, men det är ju vidrigt! Jag kissar typ varje halvtimme och imorgon ska jag skriva tenta, hur ska det gå?

• Piggley Wink

Undrar om tentavakterna gillar det Allvarligt talat så får jag nog säga till vakten innan att jag har UVI så de inte börjar tjafsa OM jag behöver gå ofta...

• Piggley Wink

Tack för alla tummar! Jag tror det gick bra på tentan, eller iaf tillräckligt bra mitt mål är ju att inte behöva göra om, överbetyg kommer som ett plus...

Min uvi verkar ha lugnat sig, har fortfarande ont, men i förmiddags behövde jag bara gå på toa en gång under tentan och hade inte ont! Kommer fortfarande ltie blod, men inte lika mycket som igår.

H har börjat sova vill 7.30-8 om vi inte väcker henne, det passar mig utmärkt bra nu när vi ska ha sommarlov! Förut har det varit 6-6.30 så det är superskönt!

• Piggley Wink

Nu när H närmar sig tre år så har jag sagt till henne att det inte är morgon förrrän väckarklockan ringer. På helgen ställer jag inte klockan på kvällen utan gör det när jag hör att hon är på väg upp till oss {#lang_emotions_djavulsk}. På så sätt kan man få en extra halvtimme ungefär även på helgen. Men när klockan ringer har man ungefär fyra sekunder på sig att gå upp

• Piggley Wink

Köpte lite mammakläder på HM igår, konstigt att de inte hade fler shorts??? Borde inte säsongen vara igång nu? Fick iaf tag på ett par 3/4-byxor, en top/blus och en skjortklänning. Förra gången så kom ju H ut innan det blev riktigt varmt så jag hade inga sommar-mammakläder Nån som har tips på var man hittar shorts?

• Piggley Wink

Tror förresten att min uvi varit på gång ett tag, har haft ont över blåsan, men tänkt att det varit växtvärk , jaja, idag gjorde det nästan inte ont alls att kissa!

Dessutom ska vi får två nya kylfrysar imorgon, den ena är sönder och jag lyckades övertyga reparatören om att man inte kan ha två olika brevid varandra

• Piggley Wink

Lena: Ja, visst är det "bara" 21 veckor kvar Jag har ju "bara" 24 eller 25.... Är i 15 eller 16 beroende på vem man frågar

• Piggley Wink

Lena. Stökigt när det blir så Maken knde inte följa med på KUB just för att det blev så med resor mm Hoppas verkligen det löser sig smidigt!

S O M M A R L O V ! ! !
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8