Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej :)

Hoppar in här då jag väntar nr 2, å är 30+ haha
    har en dotter sen innan på 11 år å nu väntas lillebror i aug ,ngt vi ser mkt fram emot..å har kämpat länge för.

• Bubbis10
    aigee skrev 2010-08-01 18:02:47 följande:
    Mini: grattis till charlie!! Wohooo en bebis!!!

Pregga: välkommen hit!!
    Tack så jättemkt :)
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-01 18:35:36 följande:
    Pregga: Välkommen hit !
    hihi tack {#emotions_dlg.flower} Glad
  • Bubbis10

Om ni har lust så får ni gärna berätta ngt om er själva, förstår att ni hängt ihop ett tag...
    som sagt, själv är jag en stolt mamma till min dotter på 11 år, å nu väntar vi på hennes lillebror som e så efterlängtad.Jag är själv 32 år...bor i göteborg :) hm...ja lite så..haha

• Bubbis10
    aigee skrev 2010-08-01 20:01:12 följande:
    Pregga: jag är snart 33, bor i Alingsås och har en dotter som snart blir två och en bebis på g i oktober.

mini: undrar hur det blir här när syskonet kommer. Mammahjärtat får väl ta stunder ,med storasyster och prata lite one on one! Vet inte heller hur man gör...
    Ok, hihi men det e ju inte så långt härifrån ju :) så du har en sådan liten tjej redan, det känns längesenFlört
    Milla C skrev 2010-08-01 20:10:27 följande:
    Pregga: Jag är en 35+-are som ursprungligen kommer ifrån Stockholmsområdet, men numera bor i Arboga med man och två underbara (busiga/gosiga/klättriga...) söner. Är både fritidspedagog och högskoleingenjör, men ska börja jobba som förskollärare om ett par veckor . Så, det var jag det
    ok,får man fråga hur gamla dina söner är? Själv så är jag massageterapeut men just nu hemma efter att ha gått en annan kurs å funderar på att byta inrikting helt, jag har ju åxå jobbat med barn fast äldre än dig då, hihi har haft hand om busfrön på skola å det trivdes jag bättre med.
    jag trodde aldrig jag skulle skaffa fler barn å speciellt inte när lillan e så stor, men kärleken slog tilll å jag var chanslös, haha så nu kommer vår son snart :)
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-01 20:25:43 följande:
    Pregga: Gabriel är född i oktober -06 och Lucas i april-09. Jag har jobbat som fritidspedagog i fem år och som förskollärare i tre och ett halvt, så jag har jobbat med "alla sorter", allt ifrån ettåringar till mellanstadiebarn .
    åh så små busfrön :) full rulle då kan jag tänka mig, haha
    jag hade åxå mellanstadie barn till högstadiebusar, å jag älskar det Glad
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-01 20:52:47 följande:
    Pregga: När det gäller barnens storlek så har de flesta härinne en "etta" som är född 2006-2008, och så en "tvåa" ( i vissa fall en "trea") på väg eller redan född. Om du står ut med oss är du hjärtligt välkommen i gänget .
    ahaa, ok...åh tackar så mkt :) va kul...å snart har jag en liten med....Glad
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-01 21:08:43 följande:
    Väkommen hit Pregga!
    Ett tips är att du kikar (och skriver in dig) i BF-tråden som finns länkad i TS. Där ser du alla (de flesta?) tråddeltagarna och de barn de har samt väntar.
    Alla här har yngre barn än dig, då denna trådens ursprungstråd är "30+ som arbetar på första barnet". Vi har alla hittat in i den eller någon av fortsättningstrådarna under årens gång sedan den första tråden startades på våren 2005. Därmed är vi alla mammor som fått vårt/våra första barn efter 30.

Själv har jag tre barn, en dotter på snart 3 och två söner som nyss fyllt 1. Jag bor i Skåne och är 35 år.
    tack så mkt {#emotions_dlg.flower} ok, tack för tipset..ska kika på det :)
    Gu va roligt att ni hållt ihop så länge, helt fantastiskt å kul, jag har ju en egen tråd om oss som väntar smått i aug å vi har följt varandra sen +et på stickan, å man e ju nyfiken på å träffa en del av dom å vissa har man ju fått sjukt bra kontakt med å pratar dagligen i tel å på Fb.
    så ni har fått första barnet efter 30, ja asså då min dotter e så stor så känner man sig som förstföderska igen kan jag lova, hahaha jaså, men du har tvillingar då?
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-01 22:03:35 följande:
    Preggo: Välkommen hit! Håller med Sara, kolla in bf-tråden så får du lite mer koll på oss.

.
    Tackar så mkt, ska absolut kolla på det, springer mellan datan å en plötslig städnojja här nu ikv..haha bara kom över mig sådär fr ingenstans ...hade ingen lust alls egenteligen, hm..
    Billabong skrev 2010-08-01 22:28:53 följande:
    Pregga: Ja, det är ett underbart gäng här! Eller ja, på sätt o vis är det ju flera gäng då tråden levt så länge. Förstår att det delvis känns som om att allt är på nytt när det gått så många år sedan du väntade din dotter. Det finns även en tråd för de som väntar första barnet - om du vill kika in där lite också.
    Jepp, jag är en av 30+trådarnas tvillingmammor. (Apropå det så tycker jag det är väääääääldigt märkligt att det inte blivit ngn mer som väntar/fått tvillingar sedan förra sommaren.)
    Jo jag har förstått att det hänger ett trevligt gäng här inne :) jo allt känns så sjukt nytt, å absolut anorlunda, det är en så otrolig skillnad på grav å mognad hos mig...å jag undrar lika mkt som en förstföderska tror jag...
    haha jaså det har inte blivit så mkt tvilling mammor? aså att jag inte dog på mitt första vul när läkaren säjer-hm, har ni tvillingar i släkten? jag-eh..näeee?? läkaren, hm..e det 2 st eller.....? mja......näe det var bara 1, hahaha jag höll andan där ett tag asså...hahahaha vi som kämpat så länge så jag tänkte bara, jaa det skulle la vara 2 då, haha men icke, å nu kommer min son snart :)
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-01 22:48:41 följande:
    Jo, det är klart att mkt förändrats hos dig persnligen på dessa år. Ohc även är säkert mkt annorlunda i hur MVC fungerar samt alla råd och info till gravida.
    Det är fyra tvillingmammor här i trådarna som jag känner till. Kan ha missat ngn som väntar tvillingar som första barn om det blivit så senaste tiden.
    jo det e en enorm skillnad så man känner sig lite vilsen, när jag väntade lillan så skulle man inte äta fisk, ida ska man visst det, ingen salami mm....jisses. sen så hade jag inga förvärkar med henne å nu har jag en del de sista 2 veckorna. å som sagt, nu e det så sällan man går till mvc än det va förr..helt annorlunda som sagt...
    ok, men jisses....får jag fråga, är det inte tufft å få tvillingar?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8