Inlägg från: tidigare Rooibos |Visa alla inlägg
  • tidigare Rooibos

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej på er!
    Är det ok om jag ansluter mig till tråden jag också? Jag känner igen några av er sedan vi försökte och väntade ettan och nu verkar det vara dags igen även för mig! Storebror är född i september -08 och "lillestor" (vad det nu blir för sort) är beräknad till början av mars -11. Jag är i v. 6+0 idag och är både trött och illamående som få men djupt och innerligt överlycklig trots det!

• tidigare Rooibos

Tack Lena!
    Usch och fy för foglossningar! Hoppas jag slipper det den här gången men hur stor är sannolikheten för det? Men du har bälte va? Det brukar ju hjälpa rätt mycket.

• tidigare Rooibos

Kul Barbabra! Bara två veckor isär!

Ser att ni diskuterar syskonvagnarnas vara eller inte vara. Jag har varit superskeptisk till dem eftersom de verkar så himla stora och klumpiga men jag börjar lite lätt tänka om. Det kommer ju säkerligen bli en del promenderande med båda barnen när storebror inte är på förskolan och vad kan man annars använda? Jag tror inte att han orkar stå på ståbrädan i fem kilometer. Min tanke var att jag kan ha lillestor i bärsjal och storebror i sittvagn men det känns lite väl tungt att gå så jämt.

• tidigare Rooibos

Nej det är klart. Bebis själv kanske måste ha ett ord med i spelet också? Tänkte inte på att de kan vägra. Storebror älskade att sitta i sjalen när han var liten.

• tidigare Rooibos

Jag har nog hört att det är väldigt olika huruvida barn trivs i sjal eller ej så det behöver inte ha varit sjaltypen. Det är bara jag som är glömsk!

• tidigare Rooibos

Hej cissi67! *vinkar*
    Jo precis så var det! Aigee och Idril och jag fick ungefär samtidigt har jag för mig .
    Sittbräda? Låter intressantare än ståbräda! Måste googla lite på det tror jag.

• tidigare Rooibos

MillaC och juni07: Tack! Kul att vara bland "kändisar" igen.  

Sara75: Möjligen om vi hann vara i samma "försöker"-tråd en stund då? Jag tycker jag känner igen ditt nick. Jag tillbringade ett drygt år i försökertråden första rundan.

• tidigare Rooibos

Måste bara få dela med mig av en söt barnhistoria: Jag och sonen (1 år, 10 månader) satt på trappan och pratade när han började kramas och klättra runt på mig. Han råkade sätta ett par ostrategiskt placerade fötter rakt på min ömma livmoder!  *ouch* Så jag lyfte ner honom bredvid mig och sa något i stil med att "Ajaj, det där gjorde ont på mamma. Mamma har en liten bebis i magen." Han tittade konfunderat på mig och sedan min mage om vartannat. Så lutar han sig fram och tittar länge ner i min navel (!!) och brister ut i ett "tinne, tinne bebis?" (Liten, liten, bebis?) 

Vet inte hur mycket han förstod egentligen men han var så himla söt! Strax innan hade han dessutom pekat på mitt bikiniklädda skrev och konstaterat: "Mamma ninnen sopp!" Nej gubben. Helt rätt. Mamma har ingen snopp.

• tidigare Rooibos

Barbabra: *fnissar åt pyspunkan* Vilken bild du målar upp! Hoppas magen mår bättre idag!

Lena: det låter som en bra bok! Om du har tid och ork skulle jag väldigt gärna vilja veta vad den heter... Glad Kan vara bra att ha här framöver för ytterligare förklaring.

• tidigare Rooibos

Tack Minimalla och Milla för boktipsen! De verkar lovande.

Och grattis till nya jobbet Milla! Spännande!

• tidigare Rooibos

Att blöda i början av graviditeten är ganska vanligt. Så länge det inte är mycket eller färskt (klarrött) eller att man har ont  så är det nog ingen fara. Ring och prata med BM eller någon akytgyn-mottagning om du vill. Hur långt gången är du? Är man längre än v 6+ så kan man på vissa ställen få komma in för en koll med VUL.

Håller tummarna för att det är något ofarligt!

• tidigare Rooibos

Barba: Nej då är det nog bara att vänta och se som gäller tyvärr. Bökigt att behöva fortsätta jobba men det kan vara bra att sysselsätta sig också så man inte går där och grubblar för mycket. Jättekram till dig och tummarna fortsätter jag hålla!!

• tidigare Rooibos

Åh Barba! Så tråkigt! Skickar över en jättekram!

• tidigare Rooibos

Håller självklart tummarna för nästa runda.

• tidigare Rooibos

Åh Grattis till tjejen FB!

Och tummar hålles härifrån också Minimalla!

Inser att jag är långtifrån lika aktiv här när jag är på semester som när jag sitter på jobbet hela dagarna. Undrar vad det säger om min arbetsmoral egentligen? Nå ni får stå ut med sporadiska besök av mig några veckor framöver.

Kram på er!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8