• 73Moon

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej!

Har inte varit här inne på evigheter känns det som alla ny plusade säger jag jätte grattis till och alla er som nu sussar bebbis ett stort grattis till er oxå.

Livet som tvåbarns föräler fungerar bra men tid för fritid är minimal.. vet knappt vad det är..
    3 dagar i veckan är J hos dagmamman.. det är full rulle från att vi går upp till att hon är hos dagmamman.. efter det så blir det om vädret tillåter en promenad men den är mer sällan än ofta skulle man kunna säga.. städa tvätta och plocka undan... och iblan när jag hämtar J åker vi vägen om någon kompis och fikar så hon får leka lite till.. när vi ändå sitter i bilen kan vi ju lika gärna åka lite till
    dagarna då J är hemma är det fullt ös.. laga lunch hitta på aktiviterer och försöka ha båda barnen på hummör...

Båda somna dock inte senare än 20 på kvällen.. G somnar oftas 19 men det kan ju variera lite.. efter införandet av gröt verkar nu hans sovrutiner ha stabiliserats så att han sover till ca 6 varje morgon och då ammar jag lite sedan sover han vidare tills vi alla går upp 7.30 så äntligen får jag sova hela nätter de som jag väntat på.. han e ju bara 5 månader nu och jag har väntat länge känns det som..

Till helgen har vi dop så vi hoppas på friska barn och friska föräldrar tills dess.. vi som tillhör det ständigt förkylda släktet känns det som.

Så kort och gott, vi lever vi mår bra och vi har fullt upp

• 73Moon

sparken.

Olika barn behöver ju olika mycket sömn, vår tjej är 2,5 nu och hon har presic slutat sova middag, innan fick hon max sova 1h för att läggningen inte skulle bli för svår.

Det senaste märkte vi att hon tog 1h på sig att somna på kvällen och att hon inte ville sova middag, ville hon det så var det sent på em och det gick ju inte... så vi har sagt till dagmamman att hon inte skall sova middag.. har vi haft en natt med mardrömmar informera jag på morgonen att hon kan vara trött och vill hon sova då får hon.. nu går läggningen på 15 min
    så för vår del var det bra.. visst är barnen tröttare och gnälligare på kvällen under en period men vad jag hört av vänner och bekanta är det så när det gäller övergången till att inte sova middag.
    Tröttheten kommer värl troligen inte på dagis utan när ni kommit hem...
    Jag hade nog prövat en v för att se resultatet blir det inte bra så kan man ju vänta lite.

• 73Moon

Grattis till alla nyblivna mammor, är här inne alldeles för sällan för att hinna vara uppdaterad om vad som händer.. typ, lill killen har ju redan hunnit passera 1 årsdagen..

Storasyster har sina dagar med trots och de är jobbiga minst sagt.. men hon är snäll mot lille bror och tycker det e kul att de leker tillsammans. Idag har de haft en bit kartong och lagt Js nalle på den och burit runt med, båda två skrattade så de knappt kunde gå... tänk vad lite som behövs ibland för att de skall ha kul

kram på er alla

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8