30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hoppar in här också även om jag inte kommer vara så mycket online... Mycket med plugget nu och 2 små (som inte är så små längre egentligen). Det är tufft att plugga när man har dessa två troll
Hoppar in här också även om jag inte kommer vara så mycket online... Mycket med plugget nu och 2 små (som inte är så små längre egentligen). Det är tufft att plugga när man har dessa två troll
Hej hopp alla gamla och nya (=
Ni som minns mej vet vem jag är... Ni som inte minns mej, eller ni som är nya så heter jag Linnéa och har varit med sedan början av 2006 då jag var gravid med mitt första barn. Hon är född 23 september 2006 och heter Stella. Den 1 september 2008 så fick hon en lillasyster som heter Ida.
Nu väntar vi en tredje knodd som också är beräknad till september... 29 september närmare bestämt. Enligt UL så är det en pojke denna gång, så vi får väl se vad som tittar ut.
Följer veckorna i kalendern, så då det är vecka 24 nu så har jag även gått 24 fulla veckor, går in i vecka 25 idag (=
Hallå hallå i tråden (=
Fullt upp här hemma med förberedelser inför lille bus nedkomst... Går in i vecka 33 idag, 32 fulla veckor, så inte långt kvar nu.
Mamma tror att antingen den 25 eller 27 september kommer bebisen och svärmor tror den 29 sep eller 3 augusti tror jag det var. Vore bra om han kunde titta ut före beräknat datum den 29 sep, för just nu orkar jag inte bära på han nå mer hehe
Köpt ny spjälsäng (spelsäng som Ida säger) på IKEA då vi slängde den gamla när vi flyttade till huset.
Handlat lite hyllor också till barna så de kan få bort lite småplock från golven
Har inte satt ihop ännu, men ska väl sätta igång snart medan jag fortfarande kan sitta på golvet hehe
Haft mamma på besök här i 9 dagar, vinkade av henne på tågstationen igårkväll. Riktigt skönt att ha henne här, hon har hjälpt till med tvätt, putsa fönster, tagit hand om disk och lite annat. Blir bortskämd när hon är här för hon älskar att pyssla och dona här hos oss
Köpt en pool också som det är riktigt skönt att lägga sej i när det är varmt ute.
Ska till BM den 12 augusti.
Äter järntabletter då järnvärdet ligger lite lågt.
Ska ut med svärmor och barna idag och plocka svamp på eftermiddagen. (=
Annars så rullar allt på som vanligt, magen växer, bus börjar få ont om plats. Sover vissa nätter och andra nätter kan han ligga och röra sej så jag knappt kan sova.
Foglossningen känns inte lika öm nu när jag går, utan mer när jag lyfter på benen och ska kliva över något eller sätta på mej kläder.
Skönt att ha fått gått hem på tidig föräldrapenning iallafall, så inget jobb nu på över ett år (=
Goder afton... Minns inte när jag skrev här senast ;)
Ingen bebis som ploppat ut än... Är i vecka 38+1 och min barnmorska trodde att jag skulle hinna med en träff till, så hon har bokat in den tid nästa onsdag ;)
Själv vill jag ha ut honom helst igår hehe
De säger att foglossningen ska bli bättre när bebis sjunkit ner, men jag har haft ondare nu de senaste två dagarna än vad jag haft under hela graviditeten. Nu kan jag knappt vända mej i sängen när jag ska sova.
Ja just, har fått ett dovt ljud i öronen också som min BM förklarade att det kunde ha med ökad blodvolym att göra, så det svullnar upp i örat. Har haft det i ca 2 veckor nu och ringde 1177, och de trodde också det berodde på svullnad pga ökad blodvolym, men annars visste hon inte vad det berodde på.
Skulle iallafall ringa tillbaka till 1177 om jag inte stod ut längre eller om det blev värre. Står ut gör jag väl, börjar vänja mej.
Det är så, typ tinnitus men med dovt ljud istället för ett gällt pipande. Är som en subwoofer och alla dova ljud blir förstärkta... som exempelvis motorljudet i bilen låter mer än vad det egentligen gör lol
hon har varit tandlös där i drygt 2 år. hon har nyligen fyllt 5
Den 6 oktober kom vår lille pojk till världen (=
Allt gick bra, tog ca 11 timmar från första värken tills han var ute.
Fick morfin vilket inte hjälpte ett skit och var tvungen att vänta 3 timmar innan jag kunde ta EDA.
Klockan 13.26 är han född, 53 cm lång och vägde 4035.
Dessvärre föddes han med något som kallas klumpfot (PEVA) och är nu inne på sin tredje gipsning för att rätta till hans fötter. Sedan kommer de skära av hans hälsenor då de är för korta och sedan ytterligare gipsning på det i ca 3 veckor (omgipsning varje vecka).
Efter det så får han skenor. Vet dock inte riktigt vad för sorts skenor, men läkaren har pratat om några som heter Dennis Brown skenor, och dessa ska han då ha dygnet runt (23 timma rom dygnet) i ca 3 månader, sen räcker det att han har dem nattetid fram till 3-4 års ålder.
Allt har väl äntligen sjunkit in i huvudet på mej, men är fortfarande tufft att se honom gipsad, men han vet ju inte om något annat, för honom är det här naturligt, men känns ändå tufft.
Tack (=
Jo på sikt så ska det bli bra iallafall... Så det hoppas vi
Stella och Ida är stolta och glada och hjälper till mycket. De turas om att ta fram vad han ska ha för kläder på sej hehe
Kram till Vi 5