Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

LinnJes skrev 2011-04-08 12:33:13 följande:
    Har precis börjat köpa lite grejer på Tradera igen, och har märkt en konstig tendens till att folk skriver ut allt för hög fraktkostnad.  Alltså att de angett 48kr frakt, sen när jag får hem varan så har säljaren bara använt frimärken för 24kr. Är det verkligen okey att göra så? Har alltid mailat säljaren och bett dem sätta tillbaka mellanskillnaden, men det är ju inte alltid de gör det... Orkar inte tjafsa om "småpengar", men när det händer ofta så blir det ju mycket till slut...
    Visserligen slår det tillbaka mot säljaren då man får lägre budnivåer på saker med hög fraktavgift.

Det vettigaste tycker jag är att maila och fråga säljaren innan man budar, brukar jag oftast göra om jag tycker portot verkar åt skogen för högt. Säljer själv mycket, så jag vet ungefär vad det brukar kosta för olika plagg och prylar.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    Makka Pakka skrev 2011-04-10 09:09:11 följande:
    Jag hade en säljare som enl. mig hade satt för högt fraktpris på en tröja. Jag mailade innan bud och fick svar att den minsann vägde si och så mkt och skrymmande bla bla. Ja, ja.. tänkte jag och budade hem den. Men när den kom fram så var den frankerad med bara 24 kr och inte 36 kr som hon hävdade att det gick ut på.. då blir man sur   Men orkar man tjafsa om 12 kr?? Nja..
    Hade nog kommenterat det i omdömet bara. Om det är nåt hon satt i system kanske det framgår så småningom av andra omdömen också..
  • x karin76

Huga.. Är nog länge tills jag lägger ut saker till mitt i månaden nästa gång... Avslut ikväll och det blev ju väldigt lite budande denna gång, knappt några klick ens en gång.

Nästa omgång blir till löning. Iofs är väl utbudet och konkurrensen större då också, men det kanske gör någon skillnad?

Eller är det för tidigt att ha avslut 19.30-20.00? En del kanske nattar barnen, men senare är det ju tv-program och filmer som drar så jag undrar just om det är så mycket bättre kl 21? Vad tycker ni andra är en bra avslutstid?

• x karin76
    Snoppan skrev 2011-04-12 21:56:13 följande:
    www.tradera.com/PoP-skalbyxor-stl-86-auktion_...

Vann dessa idag! Skrattande
    Går pop inge bra just nu eller är det för att de är mitt i månaden?
    Har haft avslut häromdagen och tycker att allt gick väldigt billigt... Antagligen pga mitt i månaden. Ska nog inte göra om samma misstag igen.
  • x karin76
    pomola skrev 2011-04-12 22:06:10 följande:
    Har det negativa omdömet plockats bort för att ni var överens om det?
    Isåfall är dina möjligheter att sätta omdöme på henne också förbrukad. Annars håller jag med dig att det är dålig stil av henne att inte hålla sin del av avtalet.

Jag råkade nyss ut för ett liknande scenario. Jag fick ett orättvist negativt omdöme och köparen erkände sitt misstag och det negativa plockades bort efter att vi både godkänt det. Jag ville tacka för hennes välvilja och trots allt trevliga ton med ett positivt omdöme i gengäld, men det gick inte att kommentera. Det såg ut som om det skulle gå, men när jag skrev omdömet "försvann" det ut i tomma intet.
    Nä så är det. Har man tagit bort omdömena för en auktion så kan man inte lägga nya sen igen.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2011-04-12 22:31:43 följande:
    Har haft avslut häromdagen och tycker att allt gick väldigt billigt... Antagligen pga mitt i månaden. Ska nog inte göra om samma misstag igen.
    Dessa t ex... Gick väldigt billigt i min värld... Grattis till köparen får man väl säga.
    http://www.tradera.com/3-plagg-POP-kjol-topp-kofta-80-FINT-SKICK-delvis-NYTT--auktion_302968_130808711
    http://www.tradera.com/2-plagg-POP-topp-jeansshorts-shorts-80-86-MKT-FINT-SKICK--auktion_341774_130808712
    http://www.tradera.com/Sot-troja-Indian-Lily-MEANDI-Me-I-86-92-FINT-SKICK--auktion_302779_130808703

(Antar att man får länka till avslutade auktioner? Om inte får jag anmäla inlägget sen, inboxa isf.)
  • x karin76
    Kristyr skrev 2011-04-13 18:55:18 följande:
    sjukt billigt.. stackars dig..:-/
    Man lär sig av sina misstag. Det som funkade för 6 månader sen verkar inte funka just nu (låga utrop). I alla fall inte mellan lön. Får hoppas nästa omgång går bättre. Blir nog lite i helgen (de tre gratis), och sommarprylar måste jag rensa ut lite grann också.
  • x karin76
    Pixxi skrev 2011-04-16 19:33:44 följande:
    Jag skulle buda på en auktion, det gick inte. Har personen i fråga spärrat mig? Eller funkar inte tradera nu? Jag har bara ett negativt och det är ett hämdomdöme så jag förstår faktist inte varför man spärrar nån då Obestämd
    Vad händer då? Får du ett felmeddelande eller?
  • x karin76
    Yosa skrev 2011-04-16 20:07:20 följande:
    Fungerar inte sån kod på Prolister? Vart skriver ma sin kod när man gör auktionen?
    Nix, de tre auktionerna får du ladda manuellt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16