Traderatråden nr 16
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Hmm.. Får jag höra lite råd om vad ni tycker?
Fick hem ett par överdragsbyxor som gick rätt dyrt, ungefär 85% av nypris inkl portot.
Skulle vara "knappt använda, i nyskick" enligt säljaren.
Visserligen kanske jag är petig, men borde inte namning borde skrivas ut? Om inte i varje beskrivning, så åtminstone i någon generell info typ "plagg kan vara namnade"... el likn. Säljer så gott som enbart onamnat själv så jag kanske är petig, men man har ju rätt att vara det om man vill tycker jag.
Dessa var iaf namnade med svart penna, och dessutom var de otvättade (fanns matfläckar på dem). I övrigt var det inte något fel på dem.
Mailade säljaren och frågade ifall hon kunde tänka sig ett återköp, jag kan stå för returfrakten. Om jag betalar upp emot nypris vill jag ha det som står i beskrivningen, inte något annat. (Skulle inte budat på dem alls om det hade stått att det var namnade, eller möjligen till 1/3 av vad jag nu gav.)
Men hon tyckte att eftersom det mesta hon köpte brukade vara namnat så såg hon inte detta som ett problem, och sa bara att hon var ledsen om jag kände mig lurad, och that's it.
Klurar på om jag ska lämna ett neg eller pos omdöme. Är det för hårt med neg då det varit en missvisande beskrivning och inget tillmötesgående till att jag känner mig besviken på affären?
Har redan fått positivt omdöme av säljaren kan tilläggas.
Kan tillägga också att hon har bara positiva sen tidigare.