Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

piiiinkcat skrev 2011-01-01 19:45:25 följande:
    Här har man fått bud på barnvagnen, och hon som har högsta budet nu undrar om jag kan bryta auktionen så hon kan hämta den på plats i imorgon.. vad skall man svara på det.. Jag kan ju inte avbryta en auktion så där rätt upp å ner.. så jag sa nej.. men hade ju föredragit om en köpare hämtade den... så jag skulle slippa skicka.... *gaaah*
    kan hon inte hämta den vid avslutad då.??
  • Viktorsmamma

avsluten gick bra.

fick ihp 732kr som är mina, sen kommer frakten till för de när de betalar in. skönt att dra i över 700kr till kassan.

hoppas bara resten som går ut 4 resp. 8.e går iväg med. har bara bud på 1 sak och de är gratis auktionerna.

• Viktorsmamma
    Finsmamma skrev 2011-01-02 14:06:10 följande:
    fast jag har BETT om det, det står i mitt vinanrmail att jag vill att de ska maila. orkar intesitta o gå igenom betlaningarna hela tiden...

jag brukar maila om jag har budat o inte är hemma när jag sätter int pengarna, typ att " jag är tyvärr på jobbet men sätter in pengarna när jag kommit hem ikväll... mailar när jag satt in pengarna"

men det är ju iof bara jag märker jag ;)

jag blir lite irriterad på köpare som inte mailar när de gjort bet, hur jobbigt är det på en skala?
    ja är rpecis som du, mailar till säljaren om jag inte kan betala samma dag om  ja inte har dosan med mig, mailar även varje somm jag köper av då jag betalat.

ber också i mitt vinnarmail att köparen ska maila då de betalat, men alla gör inte de tyvärr...
  • Viktorsmamma
    Sophie81 skrev 2011-01-02 15:42:37 följande:
    Kom precis hem och kikade in på Tradera, haft 5 avslut under dagen. 4 gick ok, men sålde en underbar Katvig-velour tröja i nyskick för 42 kr... Tror jag köpte den för över 300 kr. Gråter *gråter katvig-tårar".
    men jaja. Livet går vidareFlört

jo jag vart förvånad då min "meandi" tröja gick för över 100kr *hjälp*

hoppas alla blir nöjda bara!

• Viktorsmamma
    Sophie81 skrev 2011-01-02 18:26:08 följande:
    *avis* jag hade ockås velat bli glatt överraskad...Men oftast har jag faktiskt blivit det så det känns ok för denna gången. Fick ca 400 kr iaf, så då gick jag plus minus noll med dagens inköp på polarn reanGlad
    jo och hon har redan betalat, och 1till är bet. redan.

hoppas att fler kommer in innan posten töms imorgon vid 12 tiden så många kommer iväg redan imorgon.

hur skulle ni göra, har 1 julfrimärken karta kvar, skulle ni "fuska" såattsäga och skicka då 2-3 paket med b-post eller ska man maila om de till de som de gäller? handlar ju bara om 1-2kr per paket som skickas.
  • Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2011-01-02 18:46:53 följande:
    jag hade inte gjort det
    kanske gör så att ja sätter de på de större paketet och när jag går in och postar de lägger till de kronorna som fattas i kassan. så blir de apost  på såvis
  • Viktorsmamma
    Finsmamma skrev 2011-01-02 19:45:12 följande:
    fast det skickas som bpost ändå vad jag förstått... du måste få det skrivet på dessa paket att det är apost. kolla med postombudet...
    nä  de ska gå som A post om man fyller upp de 4kr som saknas på 1 paket och 1 kr som saknas på de andra annars är de ju inte nån mening att betala a-post om de skickas som B

ska skriva A-post på de 2 jag valt att sätta julfrimärkena på och gå in på kontoret imorgon så de resterande kr kan betalas där och de blir skickat som apost
  • Viktorsmamma
    maggan75 skrev 2011-01-02 19:57:44 följande:
    Låter bra Har ett gäng lindex velourisar som  har blivit för små här
    Ska bara se om jag kan hitta orken någonstans oxå
    la ut mina sånna nu, marin/gråblå i 86 fick inte äns de sålda.. 
  • Viktorsmamma
    maggan75 skrev 2011-01-02 20:28:35 följande:
    nä vad trist Jag har större 98 och 104 ...
    ja, trodde de skulle gåiväg.  de får ligga ute en omgågn till och prova.
Svar på tråden Traderatråden nr 16