Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Sophie81 skrev 2011-01-23 22:41:46 följande:
    jag har en OBH nordica köksvåg som jag fick av svärmor i julklapp. (hon tror nog dock att jag använder den till bakningFlört) . lägger en stor bunke på vågen och nollställer, sen lägger jag plagget där i. Sen måste man tänka på att stora saker blir skrymmade (+12kr utöver frakten).
    skrymmande är över 3 cm tjockt och/eller över 60 cm långt tror jag.
    Har också en OBH.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2011-01-23 23:47:05 följande:
    Har också en OBH.
    Och kan tillägga att jag körde slut på batteriet i den idag.. Fast nu har den hållt läääänge, så det var ju dags att byta..
  • x karin76

Men suck... Nu funkar inte bilder.. IGEN!!!

• x karin76

Sitter och chattar med en supportmänniska...

19:59     Det verkar inte som om jag varken kan ändra eller göra tillägg till min auktion alls.. Har provat flera ggr.  19:59     Då kan det vara så att det är lite tekniska fel just nu som orskar även detta, men vi ska självklart undersöka saken närmare.  20:00     Ja men det har ju varit så rätt ofta nu på sistone, värst är det ju med bilderna..? Rätt kasst om man har avslut denna tid, och INGEN kan se ens bilder. Man förlorar fruktansvärt mkt bud på det.  20:00     Nåväl.. Kan inte göra något tillägg till min auktion heller...  20:01     Beror detta på min auktion eller på att siten allmänt buggar??  20:01     Det står Något gick fel!
    Åtgärden kunde inte slutföras, vänligen försök igen.

20:03     Vi beklagar självklart att det har varit lite problem, men våra tekniker jobba för fullt för att hitta en lösning så att problemet ska försvinna. Om det är bildproblem just nu så kan det alltså vara relaterat till att du har problem att ändra auktionen, men pröva annars gärna att ändra auktionen senare ikväll.  20:05     Ja det trista är ju att man kan ju inte göra nåt som säljare. T ex hade jag avslut igår kväll, och mina bud gick upp kanske 25-35% sista timmen. Om jag inte har några bilder sista timmen förlorar jag ju detta. Många med mig tycker det är riktigt dåligt. Hoppas verkligen ni råder bot på detta omgående, annars vågar man inte lägga ut några auktioner på ett bra tag till.  20:06     Jag försår verkligen, och jag kan försäkra dig om att teknikerna gör sitt bästa för att ordna detta så fort det är möjligt.

• x karin76

Sry för konstig formatering...

• x karin76
    Sophie81 skrev 2011-01-24 21:08:42 följande:
    Fick inte ut så mycket matnyttigt från din chatt med Tradera, alltså förutom att teknikerna jobbar för fulltFlört
    Nja.. Det var alltså en kommentar till tidigare kontakter vi haft med supporten..

De hävdar vid varje tillfälle det strular att "ooh men det är sååå temporärt och det är snart fixat och ingen kommer att ha problem snart..." osv osv osv. Samma visa varje ggn det är problem. Men till saken hör ju att problemet återkommer Igen, och Igen, och Igen... Och alltid detta med att "det är såå temporärt, och teknikerna jobbar på att fixa det så fort som möjligt blablabla"...

Så det var liksom inte meningen att vara matnyttigt, mer som en ironisk kommentar.  (Fast det är såklart apsvårt att vara det på ett forum när man skriver ett par inlägg varannan eller var tredje dag, och med olika folk i tråden.)

Det som STÖR mig med det hela (förutom själva bildproblemen i sig) är deras ståndpunkt att de INTE ersätter säljare för deras förluster iom problemen, men bakom kulisserna så krediterar de ändå avgifter för de som orkar klaga. Tycker gott de kan gå ut officiellt med en ståndpunkt och säga att "alla som berörs av problemen får sina avgifter krediterade". Det hade varit ett vettigare sätt att handskas med det.
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2011-01-25 14:45:06 följande:
    Ja, det är svårt

Håller på och skriver ett svar, vad tror ni om detta:

Hej X!
    Jag anser absolut att bodyn fortfarande är svart. Den är använd och tvättad 3 ggr och den är inte som ny, vilket jag tycker framgår eftersom jag valt skicket begagnat och sedan skrivit fint skick, och dessutom av bilden. Jag hade dock ett lägre köp nu pris (99 kr) än det du budade hem den för och blev väldigt förvånad över att den steg så mycket. Om du inte vill ha bodyn alls så får du gärna skicka tillbaka den, men eftersom jag anser att beskrivningen stämmer så får du stå för frakten själv. Men om du fortfarande vill ha bodyn så betalar jag gärna tillbaka en del av vinstsumman.
    Mvh
    X
    Kom på att den kan vara tvättad 3 ggr, så jag skrev det, frakten går på 12 kr så det är ju inte så farligt. Låter det otrevligt? Tycker att det är så svårt med mail...

Tycker det låter sakligt och trevligt.
  • x karin76
    Sophie81 skrev 2011-01-24 22:03:59 följande:
    x karin 76. Jag var oxå lite ironisk i min kommentar... Jag har hängt med lite med problemen på T. Syftade mest på att du inte fick något svar föritom att "teknikerna jobbar för fullt" o dylikt
    Hehe.. Ja där ser man.

Ja vi får hålla tummarna att de reder ut problemen snart.. Har många avslut denna vecka och man vill ju inte att Tradera ska stå stilla under kvällstimmarna.
  • x karin76
    Joddan skrev 2011-01-25 08:17:07 följande:
    Yes!!!!
    Får hämta liggdelen ikväll
    Vilken såpa.... Grattis! Du får höra av dig sen om hur hon var då du hämtade den.
  • x karin76
    Joddan skrev 2011-01-25 18:31:30 följande:
    Den står här hemma nu!!!!

Min man hämtade den faktiskt, kände inte för att möta henne.
    Men hon hade vart supertrevlig mot min man och inte alls sur och vrång som jag trott :0)
    Hehe.. Tur det blev ett bra slut på historien iaf då.
Svar på tråden Traderatråden nr 16