Inlägg från: mariahammarberg |Visa alla inlägg
  • mariahammarberg
    Hemlighet skrev 2010-05-13 18:26:03 följande:
    Inga byxor på galgar. Jag köper inte byxor som hänger på galgar på sånt vis du visar upp. Jag har fått för mig att när man har hängt byxor så så kommer dom att "forma" sig efter galgarna och se jätte konstiga/fula ut.
    men snälla de hänger på galgen 30-45 sek, hur  hinner de då forma om sig?
    trodde folk inte var så otroligt kräsna och dömmande. herre gud tänkte om man hänger upp dem vid fotning riskerar de inte att bli smutsiga. Vissa som fotar mot golv har ju smutsfläckar bredvid då det syns tydligare på ett kort.
    DET är väl avskräckande.
    September09 skrev 2010-05-13 18:16:11 följande:
    Håller med Myran ang fotona. Jag tycker du borde fota med vita bakgrund med kläderna liggandes. Vissa av kläderna är lite snett upphängda vilket kan störa. Lycka till!
    snett hängda.. hur skulle det kunna störa. Snacka om petigt. Nä tänkte mer om ni hade ngn kommentar om texterna osv. bilderna kan jag ju inte byta nu då jag har de upplagda.
    Visst om jag vill nå ut till alla så ska jag stryka, fota i fönster mot vit bakgrund osv. Men måste nog åka ngn annan stans då jag har mörka fönsterbrädor och blommor i mina fönster{#lang_emotions_cool}
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • mariahammarberg

hjälp hur packar jag?
    har en person som vunnit tre autioner hos mig och funderar nu över packningen. Om jag lägger allt i samma påse får jag inte in den i en postlåda om jag inte våldar... Det är kläder så paketet kommer att vara mjukt.
    Om jag packar allt i samma påse tillkomer väl en skrymmande avgift på 12kr eller har jag förstått fel?

Om jag packar i två påsar få jag utan problem ner dem i påstlådan. med porto per vara är 12+12+24.
    sampackar jag väger det 306g dvs porto 36+12 för skrymmande. dvs samma summa.....

är det bättre att göra två paket föra de som bor i lägenhet och har posten via dörrspringa?

• mariahammarberg

visst var det ngn som råkat ut för en köpare som hade sjukt barn på sjukhus...
    Undrar om denne kan inboxa alias på köparen då jag har fått samma ursäkt för utebliven betalning men känns ändå som om dt drar ut väldigt mkt på tiden.
    Mailade mitt telenr och en önskan om kontakt för att försäkra att affären skall fortsätta men får inget svar.... Lite speciell situation oxå om barnet skulle vara mkt sjukt

• mariahammarberg
    Lejån skrev 2010-05-15 16:46:05 följande:
    Vad är det för kläder?
    en kjol, ett par haremsbyxor och en klänning i veulore.
  • mariahammarberg
    Tänk om ngns vän inte vet att det är en vän förrän just efter man fått vinnarmailet och ser de rätta kontaktuppgifterna ...ska man anmäla sig själv då?

låter smått löjligt om man faktiskt är ute på tradera för att handla kan väl ingen säga ngt om man råkar handla av en vän. Jag har flera vänner sm säljer men har inte en aning om vad de har för alias. Hur ska jag då göra om de råkar sälja ngt ngn gång och jag budar. Mitt alias är ju rätt tydligt men många har ju rätt hemliga alias jämfört med sitt dopnamn....

karin76 skrev 2010-05-23 20:38:23 följande:
    Apropå trissning (som ju diskuterats en del på sistone). Tradera har broderat ut sin regelpolicy angående detta, tar mig friheten att kopiera in lite info om någon inte har läst igenom det på sistone. * * * Det är inte heller tillåtet för familjemedlemmar och närstående att lägga bud i varandras auktioner, även om de har för avsikt att genomföra köpet. Familj och närstående kan däremot köpa objekt av varandra till fast pris (via köp nu eller fast pris) utan att bryta mot denna policy, eftersom det inte innefattar budgivning. Vi rekommenderar starkt att säljare informerar familj och vänner om denna policy, och om vilka konsekvenser ett regelbrott kan medföra.
  • mariahammarberg

Har köpt en tröja märke Me and I men tycker att den vär väldigt tvättblekt som inte står i auktionen. Tänkte fullfölja köpet då den inte blev dyr men tänkte maila säljaren följande:

Hej
    Har fått tröjan och den är hel och ren men tycker den är väldigt tvättblekt....Känns som om det borde ha nämnts i beskrivningen, tröjan är liksom vitflammig rakt igenom.....
    Har aldrig köpt av detta märke förut så jag vet inte om det ä typiskt för kläderna men tom kläder från HM som är använda till två barn har finare färger.
    Behåller tröjan men skriv gärna ut nästa gång så inte fler köpare blir besvikna.

Är det ok formulerat?

Tänkte oxå lämna omdömme i form av plus för alla delar men inte skriva ngn kommentar. Hur skulle ni gjort.

Känner att jag tycker den ser ut att vara mer än "sparsamt använd"

• mariahammarberg
    kalmar brud skrev 2010-05-24 08:28:40 följande:
    BUDTRISSNING PÅ MINA AUKTIONER!!! Nej, det ska jag säga att det är det inte. Jag vet inte ens vilka det är som budar, jag känner dom inte ens. Varför skulle jag själv eller någon annan närstående köra budtrissning??? NU får ni väl ändå ge er... Kan man kolla vart personen bor eller som lagt buden??? Ska jag då gå och knacka på deras dörr om dom bor nära och säga att du får inte buda på mina auktioner för att du bor granne med mig...
    som tidigare nu nämnt, knasen har ju vunnit så du om ngn måste ju kunna se dennes uppgifter. Om man inte köper eller säljer till ngt alias på tradera får man ju inte fram informationen om vem som står bakom....
  • mariahammarberg

Hej, hjälp mig snälla.
    har en köpare som inte betalat, hävdar att hon fört in pengarna på kontot tis den 18, ser ännu inga pengar (idag den 24:e)  Auktionen avslutades den 9:e och har i mitt vinnarmail satt att jag vill ha pengarna inom 3 bankdagar.

Har via mail fått veta att hon varit på sjukhus med sjukt barn men är hemma nu, bekräftade den 17 att hon trotts sen betalning vill fullfölja affären men ännu inga pengar.

Irriterad då jag måste jaga köparen. Vill ju helst bli av med varan, få betalt första gången och inte behöva jaga pengar eller ev tom lägga ut varan igen.

Hur gå vidare nu?

Hur skulle ni lägga omdömme OM nu människan genomför auktionen?

• mariahammarberg
    mariahammarberg skrev 2010-05-24 22:05:24 följande:
    Hej, hjälp mig snälla. har en köpare som inte betalat, hävdar att hon fört in pengarna på kontot tis den 18, ser ännu inga pengar (idag den 24:e)  Auktionen avslutades den 9:e och har i mitt vinnarmail satt att jag vill ha pengarna inom 3 bankdagar. Har via mail fått veta att hon varit på sjukhus med sjukt barn men är hemma nu, bekräftade den 17 att hon trotts sen betalning vill fullfölja affären men ännu inga pengar. Irriterad då jag måste jaga köparen. Vill ju helst bli av med varan, få betalt första gången och inte behöva jaga pengar eller ev tom lägga ut varan igen. Hur gå vidare nu? Hur skulle ni lägga omdömme OM nu människan genomför auktionen?
    Hej igen.
    Eftersom hon nu åter sagt att hon ska fixa pengar till mig, mailade i måndags och fick till svara att hennes syster(!) skulle sätta in till mig så att jag skulle se dem senast ons undrar jag hur jag gör nu när jag idag ons fortfarande inte sett några pengar

Sätter neg nu eller väntar in de 60dagaran och hoppas att hon inte hämd sätter neg tillbaka. Kan ju inte ge hur många chanser som hellst då hon varit hemma flera dagar nu med barnet. Om hon väntar på pengar kan hon väl säga det istället för att låtsas att hon betalt men att jag inte ser dem förrän efter löning eller hur hon nu tänker.
    Irriterad känner jag mig.
  • mariahammarberg
    tessum skrev 2010-05-30 19:43:31 följande:
    Jag kommer säkert att få ett negatvit omdömme nu och det känns inte alls ok. Har fått en väldigt sur köpare på mig som påstår att varan var trasig när han fick den. Jag kan/vill inte betala tillbaka pengarna (500:- ) för då har jag förlorat min grej och pengarna. Tyvärr har jag redan gett han ett posstivt omdömme.
    vad har du skrivit i annonsen? efter postat/skickat paket upphör ditt ansvar.. eller inget? Har det gått sönder under frakt eller vill köparen försöka att luras?(kläder går ju inte sönder så lätt...)

Detta står i funktionen hjälp ang köplagen:Risken för varan

Vad risken innebär

12 § Bär köparen risken för varan, är han skyldig att betala varan även
    om den har förstörts, kommit bort, försämrats eller minskat genom en
    händelse som inte beror på säljaren.

• mariahammarberg
    tessum skrev 2010-05-31 11:53:13 följande:
    Ja absolut.Här ska packas extra noga. Jag har haft en klump i magen sen jag fick första mailet av han igår. Kan jag föresten kolla upp när han hämtade ut paketet (schenker)? Jag skickade det för 3 veckor sedan och han påstod att han hämtat det igår. Om han velat ha tillbaka halva summan så hade jag gått med på det direkt men det känns som att han inte är helt ärlig och jag har svårt att tro att bara en del av saken gått sönder om det var i frakten den skadats.
    kolla med schenker.....har du ngt bokningsnr kvar borde man ju kunna kika.
  • mariahammarberg
    Viktorsmamma skrev 2010-06-03 14:35:00 följande:
    yeye sålt för multum idag!

1par byxor 410kr
    1piké FredPerry 307kr

och fred perry badshortsen är uppe i 310kr nu och går inte ut förrän strax efter 18 ikväll.

yeye, spräckte 1000kr in till tradera kontot på 1 dag och har dessutom sålt för 500kr tidigare i veckan på småbarnskläder.
    hur hittar jag dina auktioner, kan inte de sin profil och därmed vet jag inte vilket alias du har på tradera....
Svar på tråden Traderatråden nr 16