Traderatråden nr 16
känns som om denna säljare driver med ev köpare...
www.tradera.com/Unik-Duplokloss-med-sallsam-historia--auktion_180402_112594214
känns som om denna säljare driver med ev köpare...
www.tradera.com/Unik-Duplokloss-med-sallsam-historia--auktion_180402_112594214
hej, tycker jag har fina sommarkläder ute nu men låga bud....Det är ju trots allt mot rätt säsong. Ingen som kan tipsa hur jag kan ändra vissa anonser, framför allt de som ingen budat på. Alla tipps mottages tacksamt.
www.tradera.com/auktioner/maria_hammarberg
hjälp hur packar jag?
har en person som vunnit tre autioner hos mig och funderar nu över packningen. Om jag lägger allt i samma påse får jag inte in den i en postlåda om jag inte våldar... Det är kläder så paketet kommer att vara mjukt.
Om jag packar allt i samma påse tillkomer väl en skrymmande avgift på 12kr eller har jag förstått fel?
Om jag packar i två påsar få jag utan problem ner dem i påstlådan. med porto per vara är 12+12+24.
sampackar jag väger det 306g dvs porto 36+12 för skrymmande. dvs samma summa.....
är det bättre att göra två paket föra de som bor i lägenhet och har posten via dörrspringa?
visst var det ngn som råkat ut för en köpare som hade sjukt barn på sjukhus...
Undrar om denne kan inboxa alias på köparen då jag har fått samma ursäkt för utebliven betalning men känns ändå som om dt drar ut väldigt mkt på tiden.
Mailade mitt telenr och en önskan om kontakt för att försäkra att affären skall fortsätta men får inget svar.... Lite speciell situation oxå om barnet skulle vara mkt sjukt
vilken storlek på villervalla solhatt till en 3åring?
Har köpt en tröja märke Me and I men tycker att den vär väldigt tvättblekt som inte står i auktionen. Tänkte fullfölja köpet då den inte blev dyr men tänkte maila säljaren följande:
Hej
Har fått tröjan och den är hel och ren men tycker den är väldigt tvättblekt....Känns som om det borde ha nämnts i beskrivningen, tröjan är liksom vitflammig rakt igenom.....
Har aldrig köpt av detta märke förut så jag vet inte om det ä typiskt för kläderna men tom kläder från HM som är använda till två barn har finare färger.
Behåller tröjan men skriv gärna ut nästa gång så inte fler köpare blir besvikna.
Är det ok formulerat?
Tänkte oxå lämna omdömme i form av plus för alla delar men inte skriva ngn kommentar. Hur skulle ni gjort.
Känner att jag tycker den ser ut att vara mer än "sparsamt använd"
Hej, hjälp mig snälla.
har en köpare som inte betalat, hävdar att hon fört in pengarna på kontot tis den 18, ser ännu inga pengar (idag den 24:e) Auktionen avslutades den 9:e och har i mitt vinnarmail satt att jag vill ha pengarna inom 3 bankdagar.
Har via mail fått veta att hon varit på sjukhus med sjukt barn men är hemma nu, bekräftade den 17 att hon trotts sen betalning vill fullfölja affären men ännu inga pengar.
Irriterad då jag måste jaga köparen. Vill ju helst bli av med varan, få betalt första gången och inte behöva jaga pengar eller ev tom lägga ut varan igen.
Hur gå vidare nu?
Hur skulle ni lägga omdömme OM nu människan genomför auktionen?