Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Kristyr skrev 2010-10-24 19:49:46 följande:
    men lägg ut i morgon då med? ung samma tid som du lägger ut idag..
    Kan tipsa om att man inte heller få ha länk i sidfoten...

Hade det själv tidigare, men det togs tydligen bort av någon admin idag. Konstigt att de inte mailade mig om det. De bara fimpade den rätt av.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-10-24 20:08:43 följande:
    Men alltså jag mailade rätt nyligen om detta och då sa den admin till mig att det var okObestämd
    De plockade bort min idag..
    * Jack 2007 * Cleo 2009 * Länk, se min sida.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-10-24 20:11:32 följande:
    De plockade bort min idag..
    Kan ju iofs lägga in den igen och hoppas att de MAILAR MIG OM DE TAR BORT DEN, i stället för att bara fimpa den och låtsas som att det regnar.
    * Jack 2007 * Cleo 2009 * Länk, se min sida.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-10-24 20:13:54 följande:
    Skumt..Då blir jag ju automatiskt rätt nyfiken på hur reglerna exakt är..Får man inte längre länka till exempelvis bloggar heller längre? För det är ju rätt många som gör det och som där kan tjäna pengar och göra duktigt med reklam för i princip allt.. Trött man blir..
    Man får inte länka till bloggar där man tjänar pengar på "klick", var ju en moderator inne här för ett tag sen som skrev nåt om det. Får se om moderatorn kan informera en om de tar bort någon länk, trist att inte få besked om vad som gäller - speciellt som du mailat och frågat tidigare..
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Moderator skrev 2010-09-30 10:22:35 följande:
    Hej på er.

På förekommen anledning vill jag bara informera om att vi inte tillåter någon form av reklam i forumet. Detta har diskuterats fram och tillbaka och jag vet att det förekommit motstridiga uppgifter men vi är överens om att länkning till egna auktioner räknas som reklam och vi kommer därför från och med nu ta bort allt sådans som upptäcks.

Jag bifogar ett utdrag ur forumreglerna nedan.

Tack för ordet och ha en fortsatt trevlig diskussion!

/Moderator

Ur forumreglerna:

Ett reklamfritt forum

Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Detta gäller även länkar eller tips om/till bloggar/hemsidor med försäljning eller egna traderaauktioner.

Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till Köp & Sälj.

Företag som vill annonsera hänvisas till vår annonsavdelning.

Här är inlägget igen...
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-10-24 20:26:45 följande:
    Jahapp..ska vi lita på att den modden är up to date? Dvs ska jag göra ett tillägg i ts?

Fick för övrigt kvällen första köp-nu *wiie*..Hjälper iofs föga med tanke på att jag har sex auktioner att ninja ikväll
    Det lät ju på henne i ett senare inlägg som att de hade diskuterat det sinsemellan de olika moderatorerna och kommit fram till denna tolkning.. så det kanske är lika bra att lägga in ny info i ts...?
  • x karin76
    maadicken skrev 2010-10-24 20:46:17 följande:
    en sak till

är det nån som kan se priserna för bussgods på traderas sida? jag fyller i hela formuläret och kommer till fraktsedeln som ska skrivas ut, men ingenstans står priset. låter som att det ska bli billigare genom tradera än det man kan räkna ut på hemsidan...
    Nej, bussgods har sina priser olika lokalt hos sina respektive ombud. Det går att se på deras hemsida, bussgods.se, men lita för all del inte på vad som står där. Det har aldrig stämt när jag väl kommit till ombudet och lämnat in paketet. Det enda man kan göra är att fråga hos ombudet direkt för att få ett säkert svar..
    maadicken skrev 2010-10-24 20:43:55 följande:
    nån som vet hur hårda schenker är på  max storleken på paketet? det jag ska skicka blir 4 cm för högt och det går inte att få mindre
    Hos mitt ombud är de inte speciellt hårda, de kontrollerar typ aldrig. Men det är kanske olika hos olika ombud.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-10-24 20:54:13 följande:
    Nej, bussgods har sina priser olika lokalt hos sina respektive ombud. Det går att se på deras hemsida, bussgods.se, men lita för all del inte på vad som står där. Det har aldrig stämt när jag väl kommit till ombudet och lämnat in paketet. Det enda man kan göra är att fråga hos ombudet direkt för att få ett säkert svar..
    maadicken skrev 2010-10-24 20:43:55 följande:
    nån som vet hur hårda schenker är på  max storleken på paketet? det jag ska skicka blir 4 cm för högt och det går inte att få mindre
    Hos mitt ombud är de inte speciellt hårda, de kontrollerar typ aldrig. Men det är kanske olika hos olika ombud.
    Förlåt, jag tar tillbaka det jag skrev om bussgods.. Hade missat att de lagt till dem på Traderas sida..
  • x karin76
    maadicken skrev 2010-10-24 21:09:02 följande:
    tack!

jag får nog ringa bussgods imorgon och höra lite. alla kartonger är ju för låga! skulle kanske funka med den största, men då gäller det att resten få plats oxå och det tror jag inte... jag har ju kartonger här hemma nu som passar, och det vore ju smidigt att skicka i dom.

ang. schenker. är det bara ombudet som kontrollerar? aldrig schenker själva? för i så fall är det nog lugnt!
    Har ingen aning, men har skickat nästan 100 paket med Schenker och har aldrig varit med om några klagomål även om jag legat på gränsen ibland... Tror nog det är lugnt om det inte är extremt mycket som skiljer, t ex vikt eller 200 mm för stort osv.
Svar på tråden Traderatråden nr 16