Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

KaeJ skrev 2010-11-22 21:07:38 följande:
    Fråga!? Vet inte folk att alla uppgifter för betalning står i vinnarmailet? Tycker så många som inte betalar skyller på att de inte fått nåt mail med uppgifterna!? hhmm...nån mer som har det problemet??
    nepp men så använder jag mej inte av det heller, men däremot så undrar jag om man nu inte använder sig av det varför inte skicka ett eget vinnarmail då, vann en auktion för 2 dagar sedan och har fortfarande inte fått något Obestämd
  • Mamma till Simon
    Tettan skrev 2010-11-22 22:41:09 följande:
    Kan det vara så att det hamnat i skräpposten?

Jag använder mig av eget vinnarmail och mailar alltid samma kväll, senast, som auktionen gått ut. När det gått några dagar och jag inte hört något (även fast jag har en veckas betalning) så mailar jag igen och tipsar om att mitt första kan ha hamnat i deras skräppost - och oftast har det det.
    inget i skräpposten heller Obestämd har mailat och frågat efter kontouppgifter men inte fått svar på det heller
  • Mamma till Simon
    Lirpa09 skrev 2010-11-23 08:04:09 följande:

Har tidigare skrivit om att vi köpt ett PS3 på Tradera. Säljaren vill bara ha förskottsbetalning eller att vi hämtar det. Hur hade ni gjort? Jag har kommit med förslag som internetgiro, payson, postförskott m.m. men han vill inte. Är ju givetvis orolig att han ska blåsa mig om jag betalar pengarna, men han skriver att så fort han får pengarna skickar han paketet med Kolli-id så jag kan söka efter det. Hjälp tack

som jag ser det så antingen chansar du och betalar eller så betalar du inte men kommer säkerligen då få ett negativt
  • Mamma till Simon
    Lirpa09 skrev 2010-11-23 08:27:16 följande:
    Ja, men varför är han så negativ till alla säkra lösningar....? Är han bara en icke-Traderanörd?
    säkert, hur många omdömen har han? några negativa?
  • Mamma till Simon
    Flickmamma skrev 2010-11-23 17:25:31 följande:
    Så frustrerad, har lyckats lära mig hur prolist fungerar! Höll på igår och hade en lista med 15-16 anonnser i och plötsltigt försvann listan. Chattade med tradera och tjejen i chatten bad mig maila till tradera och be om hjälp vilket jag gjorde men de har inte svarat ännu. För en timme sen tänkte jag att jag gör ett nytt försök, hade 6 eller 7 auktioner på listan när ett felmeddelande dyker upp på skärmen och allt försvinner. Jag ger upp nu lägger jag in min annonser på det gamla hederliga viset. Någon annan som haft problem med prolist??
    men om du sparar efter varje auktion då!? Jag spara listan ofta för att den inte ska "försvinna" efter allt slit men har faktiskt aldrig haft problem med det
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-11-24 21:25:49 följande:
    Men jag har för mig att det var tillåtet för ett tag sen?

Kan jag ta bort inlägget?
    MejaKiZnic skrev 2010-11-24 21:48:35 följande:
    Man fick väl göra det, men man får inte göra reklam hela tiden, 

Iallafall Drömmer mina auktioner går hur segt som helst, utrop på 1 krona funkar inte men men Obestämd
    man fick göra det men får inte längre

vet inte hur du får bort inlägget
  • Mamma till Simon
    Prodin skrev 2010-11-26 12:45:30 följande:
    Antar att det måste vara OK att länka till avslutade...

www.tradera.com/-Ulltroja-fran-Fjallraven-strl-S-snygg-modell--auk tion_162901_122536441
    hittar inget "konstigt" med den auktionen, du hade väl bara tur att några var riktigt sugna på en sådan tröja...Grattis!
Svar på tråden Traderatråden nr 16