Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

mini2007 skrev 2010-10-21 22:37:21 följande:
    Nu har jag satt det negativa omdömet, usch vad ont i magen jag får, tycker inte om det härRynkar på näsan
    får väl helt enkelt hoppas på att ett ev hämndomdöme inte påverkar mina framtida köpare/säljare.
    Det är klart det inte gör. Är man en reko säljare så går det enkelt att avgöra från omdömena, även om man har ett eller ett par neg.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    gumtree skrev 2010-10-21 14:50:12 följande:
    Jag råkade ut för henne för några dagar sedan. Fick ett fint hämndomdöme till svar. Men jag lät mitt negativa stå kvar för att varna andra.

Anmälde henne till Tradera också, men de gjorde ingenting trots att man ser att hon ljuger eftersom hon på min sida skrev att jag inte betalat i tid, och i kommentaren till mitt omdöme på hennes sida skrev hon att jag inte betalat alls...

Ja, ja. Hon är spärrad hos mig iaf och jag kommer undvika henne i fortsättningen.

Synd att du inte gav negativt ändå, blir ju som en varning om det är fler. Men bra att du gav henne lägsta!
    Hmm.. Tror jag handlat en grej av henne med för länge sen... som stod "nyskick" på men var full med fläckar. Fast det var såna som går att tvätta bort, varan var helt enkelt otvättad (begriper inte hur man kunde ha missat det)... Påtalade det och fick pengar tillbaka (ca 40%) utan något knyst. Verkar som att det är olika för olika kunder...
  • x karin76
    mullenupp skrev 2010-10-20 22:21:26 följande:
    Hum, kan man be dem plocka bort det omdömet? Det var bara i de där gröna staplarna det syntes, det är ingen som skrivit att något inte överensstämde med vad jag beskrivit. Det  är kanske bara jag som har hängt upp mig på det hela!
    Om ett tag kommer omdömet gå upp igen då du fått fler 5:or, inget jag skulle bekymra mig över om jag var du. Det spelar ju liksom ingen roll om man har 4,7 eller 4,9, ingen köpare kommer ju strunta i att köpa en sak av någon pga betyget hos någon som har över 4,5 och bara fina omdömen i sin lista.
  • x karin76
    Gaby 01 skrev 2010-10-22 16:39:28 följande:
    Hej!
    En liten snabb fråga då jag är för lat för att leta på Tradera..
    När tar Tradera ut en auktionsavgift? Om jag tex säljer något för 1 krona kostar det mig något då? Vid vilken gräns?
    Om du säljer nåt för 1-3 kr betalar du inget. Från 4 kr och uppåt betalar du 3 kr + 0,75% upp till 100 kr.. sen ändras procentsatsen.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-10-22 19:03:55 följande:
    Fick hem denna i dag www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=... och det är verklign inte lilka som på bilden utan vinröd el mörk mörk lila.
    Nåt att tjafsa om?
    Bilden är tagen med blixt, det är därför. Tycker inte det är så mycket att orda om.. nyanser är svåra på foton, det får man ta med i beräkningen. Dessutom står det ingen specifik beskrivning av färgen heller, hade det stått röd och den varit lila hade det varit annorlunda,...

Iofs vet jag hur färgen ser ut irl då jag haft plagg med det motivet, så jag hade inte blivit överraskad över att de är aningen olika..
  • x karin76

Vet inte hur ni andra resonerar.. men hade jag haft såna omdömen hade jag dragit öronen åt mig som potentiell köpare.. http://www.tradera.com/Molo-troja-storlek-92--auktion_302786_120856366

Ej min auktion.

Förutom att det var en extremt urtättad tröja iofs... men tänkte mer på diskussionen kring neg. omdömen osv och om huruvida de skrämmar bort köpare. Ett enstaka omdöme spelar ju ingen roll, men då de dyker upp i flertal och dessutom handlar om dåligt skick på varor osv.. då ska man nog vara på sin vakt.

• x karin76
    x karin76 skrev 2010-10-22 19:41:43 följande:
    Bilden är tagen med blixt, det är därför. Tycker inte det är så mycket att orda om.. nyanser är svåra på foton, det får man ta med i beräkningen. Dessutom står det ingen specifik beskrivning av färgen heller, hade det stått röd och den varit lila hade det varit annorlunda,...

Iofs vet jag hur färgen ser ut irl då jag haft plagg med det motivet, så jag hade inte blivit överraskad över att de är aningen olika..
    Glömde tillägga.. Den kostar väl ca 300-350 kr el däromkring i nypris, så det är ju ändå ett hyfsat pris för en sån klänning.. Än mindre anledning att klaga.
  • x karin76
    Mandarin skrev 2010-10-22 20:00:14 följande:
    förstår inte hur konto blev kapat och folk ändå fick sina saker.... 
    och 322 aktioner ute nu, det var inte illa 
    Begriper inte det heller...
  • x karin76
    Vikkan76 skrev 2010-10-22 21:59:11 följande:
    Jag anmälde en annons på T idag som hade en vilseledande rubrik.

En som sålde en overall helt OT men hade "ej Molo" med i rubriken!

Annonsen plockades bort på 5 min!

Första ggn jag anmälde men jag blev så trött sen gårdagens annonser som gav missvisande info i Molo kategorin. Såg att de var bortplockade också som tur var.
    Många som brukar göra så i rubrikerna.. speciellt bland "nybörjare". De som sålt i något år har väl lärt sig att man inte får göra så. Brukar anmäla emellanåt när jag ser det också..
Svar på tråden Traderatråden nr 16