Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

straw2008 skrev 2010-10-11 11:41:46 följande:
    och??
    man kan få räkning hem att man använt beg. frimärken men om amn då vet att man gjort de äre ju bara å betala men sånt gå säkert att överklaga med
  • Viktorsmamma
    soeks skrev 2010-10-11 12:27:09 följande:
    Det är väl lite av en samvetsfråga. Men om man (som jag gjorde) hade frankerat kuvertet och skrivit adressen det sin visade sig bli för litet. Då måste jag väl kunna ta lös frimärkena och sätta de på ett annat paket? Posten kan ju inte säga att de är använda då.....
    jo men precis. jag har återanvänt ofrankerade frimärken på mailingbags, då är de bara att sätta nya adresslappar m. papper över och tejpa igen mailingbagen.

har iofs bara hänt 2-3ggr på över 100sålda men ändå.. tror de är vanligare nu då folk säljer&köper massor att man återanvänder de man får.

ja kollar alltid på frimärkena innan jag öppna paketet, om de inte är stämplade öppnar jag oftast försiktigt så man kan använda de igen om de går
  • Viktorsmamma
    Lingonflickan skrev 2010-10-11 12:34:23 följande:
    Jag tycker det är fult att återanvända frimärken och skulle aldrig göra det. Fult mot köpare som betalar fullt porto oxå.
    jo jag kan ju säga att jag ha gjort de men, de gångerna ja gjort de är de med saker som haft 12kr frakt OCH den som jag sålt till har vunnit saken för 1kr.

sparade de mailingbagsen och tänkte "smart" då fick ja inte hller dåligt samvete för köparen har ändå fått plaggen superbilligt om jag sålt de för 1kr och fuskade på frakten (utan att de vet) så fick dom den för 13kr istället för 1kr

så jag skulle aldrig fuska OM jag fick en större slant för plagget utan använde de 3 mailingbagsen på utvalda plagg som jag gav bort iprincip.

ja skulle däremot få sämre samvete om ja gjorde de varje gång ja fick ett paket som va ostämplat.
  • Viktorsmamma
    Tonarslisa skrev 2010-10-11 18:31:24 följande:
    Naej. Vart ju en som inte kunde nå henne (pos.omdöme). Jag som är rätt så otålig skulle nog hoppa över det.
    de är de som känns så osäkert.... hmm.. får fundera ett tag till hittat en sak hos henne ja vill ha som jag precis missade av en ninja sist ja hittade en sånn!!!
  • Viktorsmamma

jag skickar till 90% alltid ett bekräftelsemail då betalningen syns och när jag kommer posta det.

de är bara de som inte mailar att bet. är gjord som inte får ett sånt bekräfteslemail, orkar inte anstränga mig på de som inte orkar anstränga sig att maila när de gjort betalning som jag bett om i vinnarmailet.

men 9av10 mailar när de betalat!

NU måste ja hitta 3 auktioner som ska ut i helgen då de va gratis

• Viktorsmamma

Hur länge ska man vänta?

avslut - 10:e
    skickade samfraktsmail - 11:e
    fick svar med mailet nedan - 11:e

"Låter bra!! Skall fixa överföring så snabbt som möjligt!!

MVH XXXXX/xxxxxxx

Sent from my iPad"

Nu är de den 14:e och ingen betalning syns än? så snabbt som möjligt så trodde ja hon skulle betala in senare på kvällen då hon svarade på mailet mitt på dagen. Men nu snart 3 dar efter hennes svar mail har ingen betalnings synats på mitt konto.

Gäller ju bara 35kr  men ändå?

Svar på tråden Traderatråden nr 16