Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Är det bara jag som tycker det är dåligt att de tagit bort "populära objekt"-rutan som fanns till höger om auktionen man tittade på?

Den var ju jättebra då man fick tips på saker man kanske skulle gilla. Den nya rutan med ansikten på folk som gillar tradera är ju bedrövlig! Vad ska man med den till????? :evil: Har för det första inte facebook, och för de som har det - vad är vitsen med ansiktena? Ska man börja surfa och kolla vad det är för folk som gillar tradera? Varför det liksom, det är ju alla slags människor (över 6000 pers än så länge) - så denna ruta är ju helt oväsentlig och ointressant jämfört med den tidigare rutan med "populära objekt" - som i stället var bra och väldigt användbar.

Irriterande! Var t o m tvungen att maila och klaga till supporten för att avreagera mig.

# Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Mawe123 skrev 2010-08-29 17:44:36 följande:
    Jag sålde barnvagnen på T i fredags, tänkte skicka med bussgods, någon som vet hur man gör och vad det kostar?
    Du packar ihop den ordentligt och tar med den dit och betalar hos ombudet. De brukar ha fast pris för barnvagnar. Det går att se på deras hemsida (bussgods.se) hur mycket det kostar beroende på varifrån du skickar - men jag skulle inte lita på priserna där. Ring i stället till ombudet i morgon och fråga vad det kostar, annars finns det stor risk att det blir ett annat pris när du väl kommer dit.

Vet inte hur det är hos ditt ombud, men hos vårt kan man bara betala kontant, inte med kort.
  • x karin76
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-08-29 16:27:45 följande:
    Nejdå, jag tycker det är jätteirriterande med de ansikten som följer mig vart jag än är på tradera. Men det är nog bara temporärt. Tradera behöver mer fans. Blocket har liksom 17,237 fans i skrivande stund. Kan den va för att de INTE visar ansikten på dessa fans? Flört
    Från en som INTE använder fb... vad behöver de "fans" till??
  • x karin76
    Wilmis07 skrev 2010-08-29 20:28:22 följande:
    En fråga till.... Jag har en köpare från Finland,hon vill ha mitt kontonr nu,är det något annat jag ska skicka med när hon ska föra över till mig från Finland? Har för mig att jag läst något någonstans.
    Du ska skicka IBAN-nr och Swift-kod. Står på din internetbank vad det är för dig.
  • x karin76
    Pixxi skrev 2010-08-29 18:28:12 följande:
    Jag haft många 0 som budat på mina auktioner många ggr, och de har alltid varit mycket bra o trevliga
    Jo det har hänt mig med ibland.. men denna registrerade sig för drygt en vecka sen, var mest det jag reagerade på. Men antagligen går det fint om hon/han vinner, det brukar det göra.
  • x karin76
    maadicken skrev 2010-08-29 18:54:37 följande:
    sådär ja! avslut om knappt 2 timmar. ganska nöjd, men vissa saker hoppas jag få lite mer för   hoppas det är många ninjor ute ikväll! www.tradera.com/auktioner/Nova_78
    En hel del fint, men den jag ev hade kunnat buda på som vi behöver ser ut att gå lite för dyrt.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-08-29 20:38:00 följande:
    minns nåt om att de ska betala nåt extra för att de för över pengar till svenskt konto, de brukar ta en avgift på banken men minns inte hur mycket, någon annan här kanske vet?
    Det är olika för olika banker. En del betalar ingen avgift alls, andra måste betala en dyr avgift och föredrar att skicka pengar i kuvert i stället...
  • x karin76
    Kristyr skrev 2010-08-29 20:42:32 följande:
    *buhuuuuu* åkt ner från 5.0 till 4.9 och hur man kan få sänkt på leveranstid när jag postar samma dag pengarna kommit in... (ja om det är innan lådan tömms) senast dagen efter....

Har lite svårt att få iväg saker med posten om inbetalningen kommer sent och brevlådan är tömd.. SÅ snabbt kan ingen posta..
    Det verkar inte gå att få 5 om man har många auktioner, alltid någon som drar ner i nåt sammanhang... Får trösta sig med att 4,9 är också väldigt bra att ha.
Svar på tråden Traderatråden nr 16