Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Lalalong skrev 2010-10-04 14:45:37 följande:
    Är det någon som sålt en laptopväska?
    Funderar på hur marknaden för detta är...

Har en av märker Crumpler som jag aldrig använder, kostade 1300 kr ny. Kan man få några hundralappar för den känns det som jag hellre kan sälja den än att ha en väska liggandes här hemm till ingen nytta.
    Men är det lönt? Skulle ju gärna vilja ha 500 i alla fall...

Testa kan man ju iofs, sätter högt utrop. Vågar inte chansa på att sälja en så dyr väska för 1 kr Tyst
    Sålde en "cavarnet" i förra veckan faktiskt. var nypris 485kr för en sånn.

Var en 14.1tums väska som jag fick av pappa men han hade råkat "köpa" fel strl via jobbet så gick inte att lämna tillbaks heller.

men ja fick 150kr för den. de var en i "hårdplast" inte tyg.

jag vill dessutom ha en tygväska inte en hård så är "glad" att pappsen köpte fel.

MEN jag tror att du ska sätta ett högt utrop 500kr  och se om nån nappar, isåfall har du iaf fått de du vill ha för den annars så får du som värsta fall en 3kr avgift från Tradera
  • Viktorsmamma
    Lalalong skrev 2010-10-04 14:53:13 följande:
    Tack för svar

Ja... lägger jag ut den blir det med högt utrop. Känns kanske som en sån sak som folk inte sitter och bevakar och letar på Tradera efter kanske...
    Hoppas någon nappar. Den är snygg! Men kan ju inte ha den här bara för att titta på lixom!
    Nu hoppas jag bara på sms från OnOff snart att min kamera är lagad så jag kan ta foto!
    japp och jag satt förövrigt 150 kr utrop. men fick 155 hehe

jag vill ha den data väskan som finns på Akademibokhandeln, en vit/beige med syper snyggt mönster som går från ena hörnet och smalnar av över väskan mot de motsatta övre hörnet hehe svårt förklarat, så får se om jag investerar i en sånn, inte så dyr 349kr men för dyr just nu,

lagt ut exex antal 1000 på bilen denna månad för att gå igenom om besiktning och inte få körförbud så man är rätt black justnu.
  • Viktorsmamma
    iser skrev 2010-10-04 18:56:44 följande:
    Jag tycker nog att fem arbetsdagar känns rimligt efter betalning att förvänta sig att ett man kan vänta paket. Eller vad räknar ni som långsam leverans respektive snapp? Om det hinner gå två helger emellan avslutat köp så tycker jag att det börjar kännas långt.
    Jag tycker att inom 10 dagar ( inkl. helg) ska man ha paketet.

så om jag vinner & betalar på helgen vill jag ha de senast efter nästa helg annars mailar jag och hör när de skickade osv.

har under min tid som köpare på tradera endast blivit av med 1 paket som aldrig kom fram. resten med undantag för kanske 10-15 av över 200köp har kommit inom 1-2veckor.

de flesta paket kommer efter 1-3 dar efter betalning.

jag är bortskämt med mina traderaköp har aldrig haft problem i princip förrutom de försvunna paketet som inte ÄN kommit så antar att den säljaren aldrig skickade de av nån anledning. Hon fick inget omdömme missade lämna sista dan med negativt då jag skulle lägga de.
  • Viktorsmamma
    Pixxi skrev 2010-10-04 19:51:45 följande:
    Tycker ni det är sent med avslut mellan 22oo och 23oo ? Jag har 20 auktioner till som ska ut i kväll och jag vill inte ha avslut samtidigt.
    jag går själv och lägger mig mellan 21-21.30 i princip varje kväll.

Om  jag hittar nått som går ut senare sätter jag mitt maxbud innan jag lägger mig men lägger aldrig energi på auktioner som går ut sent då jag aldrig håller koll eller kan ninja så jag tycker de är för sent.

lägg de nu istället mellan 20-21 är bra då sitter väl flest vid datorn
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-10-05 20:55:18 följande:
    Nej du postar ju direkt i lådan..och det var ju korrekt i ditt fall även om en personlig åsikt tyckte annat.. Jag har två ggr under alla mina år fått hem en faktura, och de har jag sluppit efter att ha klagatDrömmer Jag brukar alltid hålla mig inom ramarna men släppa igenom 10-15 gram eller så
    samma här. man postar allt mjukt och pressbart i lådan. enda gången jag går till postkontor för att skicka gäller de typ overall / skor / Stora saker.

har förövrigt ALDRIG fått en faktura i mitt liv på att betala ev. avgifter skriver alltid avsändare så jag får de isf.
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-10-05 21:09:10 följande:
    Jag brukar oftast posta samtidigt som Postis kommer för att tömma lådorna så jag lägger mina paket rätt ner i säcken Annars finns det en "gammal" låda kvar i stan som jag brukar posta i,där får man ner det mesta
    hehe härligt. våran här verkar va nått mellanting, då större paket går ner här men inte inne i stan.. men däremot så är den inte som de gamla.. vet inte nån specialare kanske?

Fick reda på av grannen att man kan lämna paket som ska skickas i brevlådan här hos oss? dvs att postgubben tar med sig de då han lämnar vår dags post? kul isf ska höra med han imorgon om jag får han att stanna isåfall så kan jag börja göra så bara man ser till att ha frimärken hemma!
  • Viktorsmamma
    HonSomVet skrev 2010-10-05 22:47:05 följande:
    Fast stämmer och stämmer. Så är det för mig. Hur det är för andra kan jag inte säga. Min poäng har förändrats från en köpare till en annan. Och om du ligger stabilt på på 4,9 betyder det väl att alla är ganska nöjda!
    jag har själv legat "stabilt" på

4.7
    4.8
    4.7
    4.7

så länge ja kan minnas. så skulle va kul att komma upp lite på 4.7orna
  • Viktorsmamma

Mina auktioner går uselt.

trodde mina ns jeans i 80 skulle gå direkt på köpnu då de är höstens kollektion.... men nej.. prissäkte de nu lite och hoppas på tur. vill ju bli av med dem då jag köpte ett par nya i strl större redan förra veckan.

ajja. resten går inte så bra heller.. fan kanske inte skulle kört med 1kr utrop!

• Viktorsmamma
    Smilla1976 skrev 2010-10-06 18:49:32 följande:
    Usch, känner mig orolig.... Betalade en DVD-box i måndags och eftersom säljaren skulle skicka med Schenker och jag inte hört något än så gick jag in på Tradden för att kolla om det fanns någon info där, men då såg jag att säljarens konto var Avaktiverat  
    Har jag blivit lurad eller har hon bara glömt betala sin Tradera-faktura tro? Hon hade ju fina omdömen sen innan.. känner mig nojjig...
    Har hon nått nummer ute??

RING tycker jag, se vad som hänt? hade hon inga negativa sen innan? du kan väl länka till den auktionen?
Svar på tråden Traderatråden nr 16