Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Traderatråden nr 16

I ett sista desperat försök att bli av med dom sista 10 plaggen på T så har jag tagit bort köp nu, men sänkt utropspriset lite. Hoppas det ska locka fram Ninjorna så här sista timmen

För er som bor i Skåne vill jag tipsa om den här gruppen på Facebook
    www.facebook.com/

Vi är några tjejer som kommer dra igång barnloppisar i Sjöbo (eller i närheten). Vissa saker går ju jättebra på T, men vi är less på att samla dom där 10-50 kronors plaggen hemma som bara inte känns lönt att lägga ut på Tradera ens.
    Vet att det är OT, hoppas det inte stör för mycket!!!

• Lalalong
    h80 skrev 2010-09-26 17:38:11 följande:
    låter jättebra med loppis, men jag får inte länken att funka
    Hm... Konstigt..

Men sök på
    "Barnloppis i Sjöbo"

Då borde du hitta den
    AnnaFreja skrev 2010-09-26 17:25:17 följande:
    Bra tips! tyvärr bor jag i norr. Här i min lilla stad är det mycket klädbytardagar och barnloppisar på hösten och våren. Tycker det är skitkul, men ibland är det lite för mycket hysteriska mammor, hehe.
    Hehe, jag känner igen det där
    Finns nog en del barnloppisar i Skåne också egentligen. Men vi känner inte till någon häromkring precis, så vi testar och ser om intresse finns
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    HonSomVet skrev 2010-09-26 17:49:15 följande:
    Jag har två jeansklänningar ute. En med hängslen och en med bamse. Har avslut idag och har inga bud. Kommer nog lägga ut dem efter jul, fram mot vårkanten istället.
    vad är det för strl? Vad heter du på t?
  • Lalalong
    HonSomVet skrev 2010-09-26 18:20:10 följande:
    www.tradera.com/auktioner/Calore

Kanske har jag för högt utrop. FAst jag vet att dessa klänningar kan generera ganska mycket pengar, lika så har jag sett pop-tröjan jag har ute gå väldigt bra. Jag tror bara det är helt fel årstid.
    Tyvärr för små
  • Lalalong

Hm... Åsikter?

I torsdags vann vi en datorlsadd som man kopplar till ciggarettändaruttaget. Fick ju vinnarmailet från Tradera, och info om att vi kunde betala redan nu, med PayPal men att vi annars skulle vänta på säljarens vinnarmail. Eftersom säljaren fanns i Malmö har vi väntat på vinnarmail för att kolla om vi kunde hämta och slippa frakten. Sen har det väl fallit lite i glömska. Men kom på det idag och tyckte det var konstigt att det inte kommit något. Slängde iväg ett mail och efterlyste vinnarmail och hörde också om det går bra att hämta den.

Får svar inom 10 min att han har dragit lite på vinnarmailet för att sladden är på väg till honom från en kompis i Stockholm. Men att han hör av sig när han har fått den. Han skriver också att det går bra att hämta.
    Jag antar då att vi inte kommer förlora några pengar på en sladd som inte finns, för med den info tänker jag inte betala innan jag har sladden i handen.
    Men hur kan man lägga ut och sälja något man inte ens har?
    Tänk om vi hade betalat på PayPal direkt... Tycker det osar skumt faktiskt och jag är rätt tveksam till att vi hör något mer från säljaren!
    Vad tror ni??

• Lalalong
    Moderator skrev 2010-09-30 10:22:35 följande:
    Hej på er.

På förekommen anledning vill jag bara informera om att vi inte tillåter någon form av reklam i forumet. Detta har diskuterats fram och tillbaka och jag vet att det förekommit motstridiga uppgifter men vi är överens om att länkning till egna auktioner räknas som reklam och vi kommer därför från och med nu ta bort allt sådans som upptäcks.

Jag bifogar ett utdrag ur forumreglerna nedan.

Tack för ordet och ha en fortsatt trevlig diskussion!

/Moderator

Ur forumreglerna:

Ett reklamfritt forum

Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Detta gäller även länkar eller tips om/till bloggar/hemsidor med försäljning eller egna traderaauktioner.

Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till Köp & Sälj.

Företag som vill annonsera hänvisas till vår annonsavdelning.

Hur kommer det att ni ändrat er?
    Jag har fått information, direkt från moderator, att det är okej att länka till egna auktioner.
  • Lalalong
    Moderator skrev 2010-09-30 10:30:40 följande:
    Ja, vi är medvetna om att det har svängt hur strikt man har bedömt och att medlemmarna upplevt det som otydligt. Vi har därför diskuterat möjliga tolkningar av reglerna och gemensamt kommit fram till detta. Reglerna är egentligen väldigt tydliga i ämnet, reklam och annonsering är inte tillåtet. Om ni vill ha mer diskussion kring ämnet så är ni välkomna att kontakta supporten.

MVH Moderator
    Okej. Ja, blev förvånad eftersom jag aldrig sett det som otydligt eftersom svaret jag fick var väldigt tydligt. Förutsatte därför att reglerna var ändrade.
    Hade gärna velat ha mer diskussion, men vet hur lönlöst det är att kontakta supporten, så jag avstår.
    Men jag hoppas att ni kommer vara schyssta i början och inte skicka varningar till alla så fort dom blir anmälda för reklam. Det är inte bara i denna tråden det länkas och man kan ju inte räkna med att alla sett ditt meddelande här.

Med det tackar jag för mig.
  • Lalalong

Förra veckan sålde jag ett plagg till någon på torsdagen. Hade pengarna på fredagen. Fick mail måndag eftermiddag att hon inte hade fått brevet och undrade om jag hade skickat.
    Alltså, pliiis.

• Lalalong
    versan skrev 2010-10-04 12:21:05 följande:
    På mig när jag klikar på sidfoten så får jag svar på Tradera Felaktig länk  får ni det????
    * i ditt nick gör att länken bli bruten. Man måste kopiera länken och klistra in i nytt fönster.
  • Lalalong

Är det någon som sålt en laptopväska?
    Funderar på hur marknaden för detta är...

Har en av märker Crumpler som jag aldrig använder, kostade 1300 kr ny. Kan man få några hundralappar för den känns det som jag hellre kan sälja den än att ha en väska liggandes här hemm till ingen nytta.
    Men är det lönt? Skulle ju gärna vilja ha 500 i alla fall...

Testa kan man ju iofs, sätter högt utrop. Vågar inte chansa på att sälja en så dyr väska för 1 kr Tyst

• Lalalong
    Viktorsmamma skrev 2010-10-04 14:50:35 följande:
    Sålde en "cavarnet" i förra veckan faktiskt. var nypris 485kr för en sånn.

Var en 14.1tums väska som jag fick av pappa men han hade råkat "köpa" fel strl via jobbet så gick inte att lämna tillbaks heller.

men ja fick 150kr för den. de var en i "hårdplast" inte tyg.

jag vill dessutom ha en tygväska inte en hård så är "glad" att pappsen köpte fel.

MEN jag tror att du ska sätta ett högt utrop 500kr  och se om nån nappar, isåfall har du iaf fått de du vill ha för den annars så får du som värsta fall en 3kr avgift från Tradera
    Tack för svar

Ja... lägger jag ut den blir det med högt utrop. Känns kanske som en sån sak som folk inte sitter och bevakar och letar på Tradera efter kanske...
    Hoppas någon nappar. Den är snygg! Men kan ju inte ha den här bara för att titta på lixom!
    Nu hoppas jag bara på sms från OnOff snart att min kamera är lagad så jag kan ta foto!
  • Lalalong
    Viktorsmamma skrev 2010-10-04 14:58:16 följande:
    japp och jag satt förövrigt 150 kr utrop. men fick 155 hehe

jag vill ha den data väskan som finns på Akademibokhandeln, en vit/beige med syper snyggt mönster som går från ena hörnet och smalnar av över väskan mot de motsatta övre hörnet hehe svårt förklarat, så får se om jag investerar i en sånn, inte så dyr 349kr men för dyr just nu,

lagt ut exex antal 1000 på bilen denna månad för att gå igenom om besiktning och inte få körförbud så man är rätt black justnu.
    Det låter fint
    Den som jag vill sälja ser ut så här
    www.sydsvenskan-img.se/archive/00277/PFRaccesoar1_277171a.jpg

(Obs!! Ingen annons. Har inte ens bestämt mig ännu om jag ska sälja eller inte).

Ajaj, ja då förstår jag att det är tunnt i plånboken. Lycka till!!
    Tonarslisa skrev 2010-10-04 15:11:18 följande:
    mini2007 sålde en laptopväska för inte så länge sedan.
    Samma dag auktionen hade avslut låg den på 41;- när det var minuter/sekunder kvar steg den upp till 280(!) kronor. www.tradera.com/Ny-svart-dator-laptop-vaska-h...

Som jag ser är det läderväskor och kända märken som går bra. Ingen som lagt bud på de Crumpler som finns ute.
    Vad du gör är att söka på datorväska/laptopväska och sorterar på flest bud. Då ser du vilka laptopväskor som ligger bäst till
    Nä, jag såg att det var lite stiltje bland just dom.. Men kollar man på avslutade så ser man att det är väldigt olika beroende på modell. Någon Crumpler har gått för över 600 kr, en annan för under 100... Tyvärr har inte en av min modell legat ute på sista tiden så det känns lite lotteriaktigt.
    Men som sagt, med ett högt utrop så har jag ju inte mycket att förlora.
  • Lalalong
    Viktorsmamma skrev 2010-10-29 15:58:37 följande:
    katvig och moloklänningarna i 98, är de små i strl?

vet ju att sonens tröjor i katvig och molo är små.
    ska köpa till systerdottern och hon har ju def. inte 98 än men julen kommer ju.
    Moloklännigen är ju i 86/92 men stor i storleken. Katvigklänningarna är i 98 och normala i strl skulle jag säga. Min uppfattning är att alla tre klänningarna är ungefär lika stora.
    Jag kan inboxa dig mått om du vill?
  • Lalalong
    Viktorsmamma skrev 2010-10-29 19:20:28 följande:
    tack. men de hjälpte.

hon är 1½år och har 86 i kläder så de borde väl bli lagom då
    får se vad de drar iväg till   ligger i minnes
    Ja, dom kommer bli stora nu. Men dom växer ju rätt fort i den åldern och någon gång växer hon ju i dom
    Trevligt
  • Lalalong

Nu har jag fått mail från två köpare som inte fått sina paket
    Dom borde varit framme igår, eller senast idag.
    Tänk om en hel postförsändelse blivit förstörd eller nåt. Fy fan vilken skräck....

• Lalalong

Jävla skit...

Ska ha över 400 kr av en köpare som har mycket varierande omdömen. Auktionen gick ut i onsdags, har inte hört ett ljud. Idag skickade jag ett mail om påminnelse, och uppmärksammade henne på automatiskt vinnarmail o.s.v.
    Det är ju inte det att det är någon panik ännu, bara gått 5 dagar.
    Men med 12 negativa senaste halvåret (dock 16 positiva senaste månaden) om uteblivna betalningar så blir man ju nojjig.
    Faaaaen!!! Och så är det så mycket pengar också. Helsike..

• Lalalong
    Tonarslisa skrev 2010-11-04 21:47:14 följande:
    Igåååår? Hahah!
    Va?
  • Lalalong
    Tonarslisa skrev 2010-11-04 21:47:14 följande:
    Igåååår? Hahah!
    Nu förstår jag. Du tror jag menar att auktionen gick ut igår? Trots att jag skrev att jag väntat 5 dagar.
    Jag skrev iofs fel, för det var i lördags dom gick ut och inte i onsdags. Men hade det varit onsdags hade jag naturligtvis menat förra onsdagen.

Nog för jag gärna vill ha mina pengar, men riktigt så desperat är jag inte.
  • Lalalong
    gumtree skrev 2010-11-04 21:57:05 följande:
    Å jag läste också slarvigt.

Jag är ny på tradera, men om du skrivit att betalning ska ske inom t.ex. 5 dagar så måste du väl kunna kontakta tradera och få ut annonsen på nytt? Eller kostar det ändå?

Hoppas det löser sig! 5 dagar är ju ändå inte jättelänge, så förhoppningsvis är det pengar på ingång.
    Ja, jag har skrivit 5 dagar. Brukar heller inte ligga på direkt efter 5 dagar egentligen... Men när jag såg omdömena som den här köparen har så kände jag behovet av att vara lite snabbare på det om man säger så...
    Hade det varit en lägre summa hade jag också väntat mycket längre.
    Det är som sagt inte särskilt länge men... 12 negativa om utebliven betalning talar ju sitt tydliga språk.

Plus att hon fått omdömen på auktioner hon köpt efter att min gått ut. Hon har alltså varit inne och betalat auktioner efter hon vann min. Det känns inte lovande.
    Men jag tror inte jag kan lägga ut auktionen igen redan. Jag får vänta ett tag till.
    Känns så jäkla surt bara!
Svar på tråden Traderatråden nr 16