Inlägg från: snappi81 |Visa alla inlägg
  • snappi81
    h80 skrev 2010-04-16 22:18:48 följande:
    fin o bra köp nu priswww.tradera.com/Molo-troja-hand-i-hand-strl-8...
    Åhh va fin, men köper jag den till sonen så lär mannen skrika som en blå... Kom undan med din fina reima dress i lila men den lär ju inte gå hem! Just nu vill jag ha en flicka att klä!

Nää mina pojkar rockar, däremot gör inte beg kläder det!
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • snappi81
    ominte skrev 2010-04-16 22:35:07 följande:
    Menar du att en pojke inte kan ha en tröja i gult blått och med rosa kantband 
    Jofå för min del får han gärna det men inte för min man..  
  • snappi81
    Doodies skrev 2010-04-19 09:32:23 följande:
    Måste fråga.. använder ni er av reservationspris? Stod under Hjälpfliken att man ska använda det sparsamt då det kan uppfattas negativt av köpare.Hade dock känts skönt när jag lägger ut en oanvänd polarn overall för 600:- och helst inte vill se den bli såld för typ 100:-
    Jag bjuder aldrig på dom annonser med reservations pris, hatar att man lägger bud efter bud men det är fortfarande röd markerat! Bättre med höga utropspriser och ett köp nu istället. Så jag kan förstå att det upplevs som neg för köpare.
  • snappi81

Tror ni man våga lägga ett mumin babygym med utrop på 1kr. Såg att andra gjort det men det känns ju lite lagom surt om man inte får mer än ett par kr för nåt som kostar 700 nytt...

• snappi81

Nu blev jag lite mörkrädd!! Hur kan schenker ta 59kr i frakt medans samma mått och vikt blir 217kr på posten!!! Gjorde jag fel eller vad?

• snappi81
    x karin76 skrev 2010-04-19 20:28:20 följande:
    Ja la ett sånt (fast Laban) på Blocket i stället, slapp frakten. De är ganska poppis så det går säkert bra.
    Hade det på blocket med det slutade med en massa mail om att jag skulle frakta det där med och då orkade jag inte kolla upp vad frakten skulle bli men nu har jag gjort det om det nu stämmer? (59kr med scheker, 217! med posten?) Blev lite fundersam och då tänkte jag att då kan jag lika gärna slänga ut det på T istället. Hmm får väl fundera lite till...
  • snappi81
    nericia77 skrev 2010-04-20 17:00:23 följande:
    hej på er!en liten fråga, jag har precis börjat sälja av lite på tradera, o nu har jag två stycken som inte har betalat, o de svarar inte på mina mail jag skickat, jag har skickat ett o så vinnarmailet. alla de andra har det funkat bra, men dessa två har jag inte hört nått av, o de har haft fem dagar på sig att betala. har ni fått det så o hur har ni gått tillväga då? har ni väntat ett tag till eller satt ut det igen eller tagit någon av de andra budgivarna som budat, om det nu går
    Jag brukar påminna ytterligare 1gg och då skriva att jag vill ha betalt inom ett visst datum, brukar sätta ca 1 vecka fram i tiden. Sen skriver jag att om betalning inte skett inom den tiden så lägger jag neg omdöme och varan läggs ut på annons igen. Har alltid fått in pengarna med många ursäkter, (och en del spydiga svar visserligen men men..)
  • snappi81
    nericia77 skrev 2010-04-21 11:34:05 följande:
    hur gör ni? jag satt o vänta på att vinna en jacka häromkvällen på tradera till min son, o när fem minuter var kvar ja då börjades det budas hej vilt, även från mig. men inte fick jag den vart så ledsen typ , o nu har jag en annan jacka på g pop jacka. som jag verkligen vill ha, har ni nå tips på hur man ska vinna saker o ting? vill inte förlora denna oxå hihi
    Bestäm dig för hur mycket du är beredd att lägga för jackan och lägg sen det som maxbud, då budar ju tradera åt dig. Ibland springer ju saker iväg otroligt mycket och sitter man då och budar ett bud i taget så kan det va kört..
  • snappi81
    Viktorsmamma skrev 2010-04-21 11:40:34 följande:
    Nu har jag mailat till säljaren av denna:www.tradera.com/Nova-Star-langarmad-troja-auk...om ALLA tvättnoppor som var, usch vad den var ej som beskrivet och då hon/han har lämnat positivt på mig redan kan jag lämna negativt om jag vill.har krävt kompensation (halva det jag gav) att jag ska få tillbaks annars lämnar jag negativt. så vi hoppas på det bästa. säljaren kan ju ej lämna hämdomdömme som tur är!
    Tur jag inte budade på den då! Va jätte intresserad av den men missade avslut.. Tråkigt att den va noprig..
Svar på tråden Traderatråden nr 16