Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-08-09 15:35:21 följande:
    Max är 95cm lång och han hade gott om plats i Sporten,både i benlängd och i ryggen..Designen på Explorern liknar mer Sport/Dash än Viben så jag tror absolut att det kommer bli bra!
    Nu är jag för tillfället vagnlös så jag kan inte prova(fick en knäpp och sålde alla vagnar på en helg)Så jag hoppas att SS(skitschenker) gör sitt jobb nu
    Tack för svar Solig är en sån velpotta ibland!
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Thats me skrev 2010-08-11 16:42:53 följande:
    En fråga:

Gäller ej tradera nu :

Har min molo overall ute och fått en köpare på den på 1000:- + frakt.

personen vill jag ska skicka overallen o dom sätter in pengar när den kommer, jag vtycker inte att det låter bra o har talat om att jag skickar ingen overall utan betalning först..

Hur skulle ni gjort??
    internetgirot kanske men det är mest fördelar för köparen.
  • Mawe123
    Scruffy skrev 2010-08-19 21:42:39 följande:
    Ja , sålde KUOMA stövlarna ikväll. La ut annonsen i Söndags så annonsen var gratis.
    Sedan har jag sålt 2 grejer som jag hade på blocket. Riktigt nöjd med dagen.
    Vad fick du för stövlarna?
  • Mawe123
    BebeonBoard skrev 2010-08-21 14:11:20 följande:
    Ni som handlat på Trendsales.dk, hur har ni gjort med betalningen? Jag provade att betala med Visakort men fick till svar att kortet måste vara danskt. Finns inte PayPal eller motsvarande?
    Kontakta Ts supporten och be dem hjälpa dig att validera ditt konto/kort.
    När det är gjort kan du betala med ditt kort om du betalar via TS och inte banköverföring.
  • Mawe123
    LitenBlomma skrev 2010-08-22 16:12:09 följande:
    Var det inte det året som stl stämde dåligt? Att 98 är mer som 104?
    Nej, storleken stämmer perfekt tycker jag, det är årsmodellen innan som är tokstora i storlek!
  • Mawe123

puckon som skriver "ej pop, molo, katvig" i alla sina annons rubriker SkrikandesSkrikandes

• Mawe123
    Kristyr skrev 2010-08-24 22:20:58 följande:
    ja HATAR!
    ja, jag har anmält, blir sååå irri {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Mawe123

Jag sålde barnvagnen på T i fredags, tänkte skicka med bussgods, någon som vet hur man gör och vad det kostar?

• Mawe123

Tack för era svar om barnvagnen, bara att jaga rätt på lämplig kartong då =)

• Mawe123

När jag säljer något lämnar jag mitt omdöme efter att köparen har lämnat sitt omdöme. Detta för att jag då anser att affären är klar. Jag tycker inte att affären är färdig bara för att jag fått betalt.. men när köparen har mottagit varan och genom att lämna sitt omdöme godkänt varan då lämnar jag mitt omdöme.

Det kanske är fel av mig att tänka så -men jag tror vi är många som gör såhär.

• Mawe123
    Buttelina skrev 2010-09-25 18:30:56 följande:
    åh vilket fynd grodorna var!
    Ja visst, hoppas bara skicket stämmer och att kortet är taget med en dålig mobilkamera Drömmer
  • Mawe123

Jag förstår mig inte på en av mina köpare, hon betalade först inte på tre veckor trots påminnelser via både mail och sms. När jag sen fått betalt och skickat dröjde det någon vecka så kom paketet i retur eftersom adressaten flyttat och eftersändning saknades.

Jag har sedan dess både mailat och sms:at köparen eftersom jag nu har både varan och betalningen, men ingen adress att skicka till.. Får dock inte kontakt med henne.

Igår lämnade hon positivt omdöme "++++++" Förvånad

• Mawe123
    StarkMamma skrev 2010-10-09 22:53:43 följande:
    Allt är fixat nu .-) Tack för hjälpen.
    Tror inte att du kommer att få några bud alls med de där frakterna du angett..

Det är jobbigt att sälja på tradera, ta ett, eller flera bra tydliga foton, sätta en bra rubrik med rätt info, ge en bra beskrivning, sätta lämpligt utropspris och ev köp nu, sen ska varan vägas och mätas och den korrekta lägsta frakten anges.

Lyckas man med detta - brukar också buden börja ramla in, och då blir det roligt att sälja Tungan ute
  • Mawe123
    gumtree skrev 2010-10-19 11:16:44 följande:
    Skriver ett svar till tradera:

Hej!

Otroligt tråkigt att ni inte tar tag i detta. Om ni tittar närmare på denna säljare kan ni se ett mönster av hämndomdömen fulla av osanningar. Denna person är väldigt oseriös, oärlig och ger er site väldigt dåligt rykte.

Ni kan ju t.ex i klartext se att hon i sin kommentar på mitt omdöme skriver: Tråkigt med Hämndomdöme. Köparen betalade inte varan.. :/ Tråkigt..

Där är det alltså jag som skrivit hämndomdöme trots att jag lämnade mitt omdöme flera timmar innan. Dessutom står att jag inte betalat, vilket jag lätt kan påvisa. Det är ju svart på vitt, och inget som kan bedömas på något annat sätt än att jag betalat.

Vidare skriver hon i sitt omdöme på mig: VARNING! LJUGER O ÄR OTREVLIG! BETALADE EJ I TID! ENDAST GNÄLL!! SPÄRRA!!!

Nu har jag alltså enligt samma person, för samma auktion, plötsligt betalat. Fast inte i tid (vilket förstås inte är sant, något jag med lätthet kan påvisa).

Så det handlar alltså inte om vad som sagts i mailkonversation eller telefon (har inte pratat med henne). Ni borde således kunna agera på detta med tanke på att det på er sida bevisligen är så att hon far med osanning.

Förväntar mig ett svar på detta mail.

Mvh
    X
    Bra skrivet, spännande att höra vad de svarar!
  • Mawe123
    Smultronhjärta skrev 2010-11-15 21:08:12 följande:
    Ha ha..jag undrar om det finns NÅGON som nu kan missa sin faktura på Tradera
    Shit vad jag blev avundsjuk på dina skidflickor i bildis - uuuuuuuuuuuuuuunderbara Hjärta
  • Mawe123
    Medusan skrev 2011-03-27 18:15:35 följande:
    En fråga om en sådan regnbågsrandig molooverall som går för fantasisummor på trad:

Har ni tvättat sådana i tvättmaskin, står 30 grader och en sådan symbol som betyder ej tvättmaskin. Har för mig att jag tvättat dessa i tvättmaskin förr men blir osäker nu och vet inte om jag vågar.
    Menar du vinteroverallen? Den har jag tvättat i maskin.

Hade en ifjol som jag använde en säsong och sedan tvättade en gång. den sålde jag på Tradera för 900kr. Nypriset ligger nog på ca 1500kr - så inte vet jag om 900kr är ett fantasipris då den var i nyskick??

Köpte en ny denna vinter som jag använt mer sparsamt och inte behövt tvätta än, men den kommer att få enn par varv i tvättmaskinen innan den hamnar på T eller FB till hösten. Den är i toppskick och komemr bara att vara tvättad en gång - så räknar med minst 750kr för den.

Dessa overaller ska även tåla och behöva 2-3 tumlingar under sin livstid för att behålla sin funktion så bra som möjligt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16