Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-07-15 09:21:06 följande:
    Fast om du har med kvitto(där du t ex kan zooma in butiksnamnet)så tror jag att du ska kunna sälja dem högt.
    Och dina omdömen visar ju att du inte alltid säljer glasögon och att du är seriös dessutom.
    Har gjort just så.. Tvivlar på att jag får dem sålda på Tradera ändå iofs.. folk verkar ju föredra kopior..?? Vet inte om jag varit lite för övertydlig i min auktionsbeskrivning, men jag hoppas det framgår vad jag menar utan att jag kliver någon potentiell intressent på tårna.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    colombine skrev 2010-07-30 09:41:52 följande:
    Jag både köper och säljer en hel del på Tradera. Att skicka med DHL och Schenker har jag uppfattat som säkrare än posten. Då får man ett kolli-nr och kan följa paketets väg fram till mottagaren.
    Jag kan bli lite ledsen över att en del inte engagerar sig i att erbjuda det billigaste och säkraste allternativet i frakt. Jag har råkat på en del som absolut måste använda postens vadderade påsar, skrymmande och dyrt. Försök att håll en öppen dialog istället, fråga köparen om han/hon har något önskemål ang frakten. Frakten är ingenting vi som säljare tjänar på, bara köparen förlorar - om fraktsättet är onödigt dyrt.
    Kan inte mer än instämma. Dessutom förlorar man som säljare också på att bara erbjuda dyr frakt - köparna budar ju mindre vid hög fraktkostnad för totalen blir så dyr annars.
    MiniM3 skrev 2010-07-30 00:28:17 följande:
    Du kommer få dom sålda ;)
    Ja jag såg det nu. Köparen kommer bli såå nöjd förhoppningsvis.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-08-08 14:33:16 följande:
    Nej det är ju så sant...

Jag hojtar såklart...ska bara ta mig igenom alla grejer som ska fotas! När jag är klar så kan jag sälja grejer till jul tror jag
    Har hållt mig ifrån både fl och T ett tag men det börjar bli dags här med.. Undrar just bara när jag ska få tid att stryka/fota/skriva...?! Får hoppas på ytterligare en regnig dag senare i veckan, för idag blev det då inget.
  • x karin76
    h80 skrev 2010-08-08 11:06:59 följande:
    en del av mina går inte alls o en del går över förväntan. Så jag tycjer nog att det går ok, ska fylla på med skalkläder o vinterkläder ikväll
    Ska också sälja lite höst-/vinterkläder snart, får hoppas det inte är för tidigt.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-08-09 09:45:50 följande:
    Jag skickar likadant som Mamma till Simon dock inte med Schenker då jag numera efter alltför mycket strul undviker allt som har med Schenker att göra...Säger hon som ofrivilligt väntar hem nya vagnen med just SchenkerTyst
    Vad är det som strulat?
  • x karin76
    Maj bebis skrev 2010-08-08 20:25:14 följande:
    HJÄLP tack !!
    En som vann en mammatopp av mig för någon vecka sedan. Nu mailar hon och säger att det var en stor brun fläck på den på ena axeln, mailar också en bild där det är något brunt tjockt ser ut som man kletat på någon mat på den.

Jag är helt säker på att den INTE såg ut sådär när jag skickade den. För det första har jag bara använt den en gång och jag tvättade den dagen innan jag skickade och jag skulle till 100% ha sett en så stor fläck. Hon säger att det kanske var något i påsen som jag skickade den i.

Till saken hör att hon vill behålla men vill ha pengar tillbaks, hon vann den billigt 49 kr och vill ha 30 !! kr tillbaks vilket inte känns ok för mig. Jag sa ok till återköp men då får hon stå för ena frakten och jag för den andra. Men det vill hon inte.

Vad skulle ni gjort??? Känns inte alls kul...
    Hade endast tagit återköp och stått för båda frakterna om det visat sig att fläcken berodde på något jag gjort (återbetalning efter att varan var tillbaka hos mig). Om det är ett uppenbart fejk hade jag inte betalat tillbaka returfrakten, utan bara första frakten och varans pris. Hade INTE gett henne avdrag på priset om jag misstänkt att det rör sig om nåt påhittat problem... (Hur ser hennes tidigare omdömen ut förresten?)
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-08-09 15:06:49 följande:
    Jag har haft flera paket som nästan har kommit bort..dvs missats scanningar här och där, ett som verkade ha hittats av en slump. En Pappelina som jag skickade i början av sommaren kom bort,inte ens en ursäkt fick jag även om jag en månad senare blev ersatt av Schenker(slutbudet på T+frakt)
    Paket som har skickats till mig har jag fått hämta på fel ställen m.m.
    Jag är som sagt orolig för min P&T som är på väg hem från England-i mitt fall med rätta
    Men kommer det från England får du väl åtminstone utkörning på det...? Så har det varit då jag beställt från utlandet, både med DHL och USPS, osv...

Låter inte alls kul med sånt strul, har som tur är aldrig råkat ut för något och använder dem flitigt då jag har större saker att skicka. DHL funkar tyvärr inte alls för mig.
  • x karin76
    LillTussen skrev 2010-08-11 23:02:57 följande:
    Dessutom är jag fruktansvärt irriterad på alla som säljer barnkläder utan att skriva storlek i annonsrubriken. Bara så ni vet ;-D
    Ja håller med om att det är irriterande.. Man måste klicka på auktionen för att se vad det är för storlek, och sen är det kanske helt fel. Ibland vill man t ex ha specifikt 92 och inte 86.
  • x karin76

Meeeeen.... Återigen sket det sig med prolistern igår. Av 23 auktioner gick det att ladda upp typ 5 innan allt helt tokhängde sig. Minimerade bildstorleken till 41 kb men inte ens det dög - fick stänga ner efter att ha kämpat med uppladdningen i över 2 timmar. SUCK!!!!! Först tar det kanske 45 min att göra listan, men sen går det inte att ladda upp den. Får göra om listan sen med återstående auktioner, det tar säkert 15 min till. Sen ägna kanske en timme nästa kväll åt att ladda upp - om det ens går då heller.

Hade inte Traderat i stället kunnat ta bort avgiften för att välja sluttid, så hade man kanske sluppit detta problem...?

Nu vill ju alla ladda upp på kvällstid för att få det som avslutstid. Om fler laddar upp på andra tider så blir det minskade uppladdningsköer. Visserligen blir det tjockt vid avslutstid på kvällen, men det är det ju redan nu som det är.

Svar på tråden Traderatråden nr 16