Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76
    Tettan skrev 2010-07-04 17:28:44 följande:
    Ja och i en annons med en damjacka så nämner hon sin vikt och längd och att hon ska banta....

(hon kanske skulle pröva fb istället... )

www.tradera.com/Esprit-EDC-sommar-host-jacka-...
    Iofs är det ju praktiskt att nämna hur stor man är så vet man ju huruvida plagget passar en potentiell köpare... men det är ju kanske lite väl privat info.  Men visst, hon säljer fina saker.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    ominte skrev 2010-07-05 22:36:09 följande:
    men om den inte ÄR tvättblekt eller noppig då ? Vissa kläder har dottern typ bara provat eller haft på sig inomhus en stund, och vissa använt 1 dag sen kastar hon av sig och säger "den är trång" eller "den är för hård" och då vet jag att hon aldrig kommer sätta på sig den mer. Då har jag ofta bara tvättat en gång innan hon provat plagget och en gång till efter inför försäljning.
    Vad skriver man då?
    Då skriver man "mkt fint skick, anv 1 ggn en kort stund och tvättad 2 ggr, ser ny ut". Det är väl inga konstigheter?
  • x karin76
    Mini Pantern skrev 2010-07-06 21:58:58 följande:
    Ååååhhhh, vad trist det är med Tradera nu tycker jag. Bud endast på 4 av 19 auktioner. Ja jag vet det är ju inte precis några märkeskläder men trodde iaf att jag skulle bli av med lite mer. Jaja får hoppas på massor med ninjor i morgonkväll istället Drömmer
    Tror många tagit sommarlov från Tradera... Har bara några auktioner ute, men avstår från utrop 1 kr denna gång. Får jag dem inte sålda så lägger jag dem till loppis i höst i stället, eller så får de hänga med på nästa traderaomgång igen i augusti.
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2010-07-07 08:47:14 följande:
    börjar bli super irriterad nu...

hade avslut förra onsdagen, och har 3dagar tills bet. ska va inne. enligt mig ska då pengarna senast vara inne helst på dag tre (lördag) men då de var helg så väntade jag till måndag.

skickade då ¨påminnelse till de 4 som fortf. inte betalat in. 1 hare svarat och bett om ursäkt och betalat.

de 3 andra har inte inte hört ifrån nu 2 dar efter mail påminnelsen jag skickade, så skickade nu en sista påminnselse via SMS.

hur länge ska man vänta egentligen då man har skickat ut: Trad. automatiska, påminnelse mail, påminnelse SMS.

skrev i smset SENAST fredag ska pengarna synas om jag inte hört om förfrågning om annat från köparen.

Hatar att behöva jaga för att få betalt.... de är ju dessutom inte nå störrwe summor (tot. 100kr + frakt) men ändå!!
    Om du har 3 dagar så är det ju tors, fre, mån som kan komma ifråga för att göra betalningen. En del köpare tänker kanske att de kan "registrera" betalningen inom någon av dessa dagar, de kanske inte tänker på att du vill ha dem inne på kontot under just denna tid. Så om någon betalat på måndagen ser du kanske inte det förrän tisdag vid lunchtid, så jag skulle nog väntat åtminstone till tisdagen innan jag skickat en påminnelse..

Ja får du ingen betalning tills på fredag som du skrev om så är det väl bara att lägga ut varan igen, då har du ju väntat så länge som du utgett dig för att göra i påminnelsen.

Visst är det trist när någon segar sig med betalning, tycker jag med när jag har saker ute.. man vill ju bli av med prylarna så man kan börja på "nästa omgång", inte behöver köpa hem fler frimärken, osv. Tycker oftast att av 20 auktioner så betalar 7-8 omgående, 10 inom utsatt tid (har 5 vardagar), och de sista 2-3 kommer in någon dag för sent. Intalar mig och är förberedd på att det alltid är så, så jag orkar inte hetsa upp mig över det eller irritera mig på det speciellt mycket. Annars skulle jag behöva bli småsur vid varenda auktionsavslut, och det orkar jag inte...
  • x karin76
    h80 skrev 2010-07-14 21:34:06 följande:
    en fråga till :)
    om man har utrop 100 kr o köp nu o det inte blir sålt, blir det då 3kr + 3kr eller?
    Nej då blir det bara 3 kr.
  • x karin76

Tycker Tradera verkar gå rent ut sagt apdåligt. Har haft lite grejer ute på sistone, men det blir ingen budgivning och många saker går osålda. Budar själv ingenting heller för det finns inget jag vill ha, och orkar inte sitta vid datorn så här i sommarvärmen... så det blir till att vänta till augusti till nästa omgång för mig.

Lite sur också över att det är så OTROLIGT många varumärkeskopior på T...!! Funderade själv på att lägga ut ett par nya Rayban-solglasögon, men det är ju typ enbart kopior i den kategorin så mina försvinner ju bland alla oäktningar. Ett par glasögon inköpta för 1600 kr med kvitto från butik har jag ingen lust att skänka bort för 0-300 kr som alla fejkbrillor går för. Funderar på att prova på Ebay i stället, men det är alltid krångligare med utlandspost och paypal osv.

• x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-07-15 09:21:06 följande:
    Fast om du har med kvitto(där du t ex kan zooma in butiksnamnet)så tror jag att du ska kunna sälja dem högt.
    Och dina omdömen visar ju att du inte alltid säljer glasögon och att du är seriös dessutom.
    Hm jo ev, men jag får inte så mycket som jag eg hade velat iofs.. Ev har jag en kompis som köper dem av mig, annars lägger jag ut dem så får jag hoppas på det bästa. Blir definitivt inte 1 kr utrop iaf!
  • x karin76
    aLttjolajban skrev 2010-07-19 06:54:07 följande:
    Hjälp
    jag missade att göra så att folk i norden kan buda. Nu vill en bda men kan inte då jag bara har sverige som alternativ
    Kan man be T ändra så att folk i norden kan buda?
    Japp det är bara att maila supporten så fixar dom det inom ett par timmar oftast.

Jag brukar klicka i "internationellt" men skriva som liten text i auktionen att jag skickar gärna utomlands men att merkostnad för utlandsporto då tillkommer (för jag anger bara den svenska portokostnaden i auktionen).
Svar på tråden Traderatråden nr 16