Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

har skickat påminnelse 2 igår till en som inte betalat än, som vann en auktion för 3 veckor sedan, fick detta svar:

Hej!
     Ursäkta att jag inte har svarat. Har absolut för avsikt att betala. Det har varit lite olika faktorer i livet som gjort att det har dröjt.

Mvh XXXX

Hur skulle ni tolka det?
    är pengarna påväg eller kommer de dröja ännu längre?

skrev i min 2:a påminnelse att om pengarna inte är inne SENAST fredag så skulle hon få negativt....

suck! hatar att ha problem med köpare!

• Viktorsmamma
    HonSomVet skrev 2010-09-01 19:21:20 följande:
    Jag skulle inte vänta längre om jag var du. Jag har en köpare som vann förra veckan på måndag, dvs tio-elva dagar sedan och jag lade ut auktionen igen idag. Främst för att det är höstkläder dock, men jag har inte hört ett knyst att köparen!
    nej jag känner de med, de är ju fodrade stövlar så  vill ju inte behöva lägga ut de igen och kanske inte få lika mycket....
  • Viktorsmamma
    Underbara ungar skrev 2010-09-03 13:09:36 följande:
    Hur länge ska man vänta på köpt vara??

Jag vann 31 aug, betalade SAMMA dag, pengarna kom in dagen efter... Inte hört ett pip från säljaren trots mail om skickade pengar.

Känner mig mer än lovligt LURAD!
    men de är ju bara 2 dar sen hon såg betalningen? vanligt brev kan ta upp till 3 dar om posten slarvar, om hon skickar med Bpost kan de ta längre tid.

och sen är de ju inte 100% att hon skickade direkt? hon kanske skickade varan igår/idag.

jag väntar oftast 7 "post" dagar sen hör jag av mig till säljaren och hör när paketet skickades, jag har behövt göra det 2-3ggr iprincip ALL post kommer inom 1 vecka från betalningen,  ha is i magen..
  • Viktorsmamma
    Labolinas skrev 2010-09-08 09:24:27 följande:
    Tack för svar om hur ni gör med förpackningen Förstår att det är lätt att bli "hooked" på Tradera, det är ju jättekul! Har iaf fått första bud! Hur är det egentligen, ska man inte räkna med att det blir nån särskild budgivning när man är ny och inte har fått några omdömen ännu?
    vad är ditt tradera alias?
  • Viktorsmamma

sålde min Henri Lloyd jacka i förrgårkväll, då de va en som budade över i sista sekunderna.... då tycker man själv att då betalar man direkt när man ändå får kontouppgifter direkt + att man sitter vid datorn.......

nu 2 dar senare ingen betalning än.. man blir ju nervös då de gäller så pass mycket pengar och jag behöver verkligen dem då jag redan handlat upp hälften (som jag måste betala) men då pengarna för jackan inte kommit finns de inte tillräckligt på Traderakontot....

SUCK

• Viktorsmamma
    HonSomVet skrev 2010-09-08 18:24:36 följande:
    Asch. Jag fick hem pop-overallen i storlek 86 som jag köpte i helgen. Ser utan att ha provat den att den är för liten. Eller ja, kommer bli det ganska snart. Attans också. Nåja, det är bara att lägga ut den igen.
    vad heter du på T. då?  jag ska troligen inhandla en pop 86:a till min 80cm långa kille.
  • Viktorsmamma
    HonSomVet skrev 2010-09-08 19:24:01 följande:
    Calore heter jag på T. Men jag har inte lagt ut en än. Funderar på att lägga ut den närmare barnbidrag. Jag älskar färgen, men provade den på henne nu och den sitter verkligen PRECIS. Ingen växtmån överhuvudtaget. Skulle inte ens funka i början av vintern.
    vilken färg är det? då du har en tjej
  • Viktorsmamma
    HonSomVet skrev 2010-09-08 19:31:43 följande:
    Röd.

Fick förresten ett trevlig omdömde idag. Jag är en sådan där som alltid nojjar över att köparna ska vara missnöjda eller att jag beskrivit ett plagg för dåligt osv. Men med min ena reima-overall var jag kanske för ärlig med alla små skavanker jag hittade (som förmodligen inte hade någon betydelse) för köparen skrev: I mycket bättre skick än jag förväntat mig!

Skönt att någon tycker att han/hon gjort ett fynd. Föredrar att köparen blir positivt överraskad framför besviken.
    okej, du kan ju inboxa då du lägger ut den , är inte 100% på att jag behöver den då jag tror att hans mormor ska överraska oss med en didriksson, då hon  hade en "överraskning" till han och systerdottern hade fått en didriksson iförrgår hon brukar vara rätt rättvis med presenter till oss och barnbarnen.
  • Viktorsmamma
    HonSomVet skrev 2010-09-08 19:31:43 följande:
    Röd.

Fick förresten ett trevlig omdömde idag. Jag är en sådan där som alltid nojjar över att köparna ska vara missnöjda eller att jag beskrivit ett plagg för dåligt osv. Men med min ena reima-overall var jag kanske för ärlig med alla små skavanker jag hittade (som förmodligen inte hade någon betydelse) för köparen skrev: I mycket bättre skick än jag förväntat mig!

Skönt att någon tycker att han/hon gjort ett fynd. Föredrar att köparen blir positivt överraskad framför besviken.
    de dessutom^^ om omdömmena, sålde en pop skaljacka som de va MYCKET skavanker på, så tog 150kr i köpnu, och fick den såld direkt.  jag skrev självklart ut ALLA skavanker även de oväsentliga, har inte fått omdömme än... hoppas hon inte fick upp sina förväntningar om den då den verkligen var begagnad.
Svar på tråden Traderatråden nr 16