Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Sarah84 skrev 2010-09-08 13:14:06 följande:
    Banken har ju rätt till 3 dagar, så innan dess är de nog ingen idè att "klaga" på banken.
    nä jag hade inte tänkt ringa och gnälla än Flört tänkte mer om det var nån mer som märkt av att det tar längre tid just nu
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    maximum skrev 2010-09-08 20:41:04 följande:
    Har nu skickat vinnar mejl till "mina" vinnare. 2 st svarade direkt att dom betalat. 1 av dom bifogade ett "bevis" på att överföringen av pengarna skett men han har en annan bank så det kan ju ta några dagar.
    Hur hade ni gjort?
    Hade ni skickat varorna imorgon iaf? eller väntat tills ni ser pengarna?
    Det så illa att jag jobbar hela fredag så då kan jag inte skicka några paket....
    jag skickar när jag ser pengarna på mitt konto, spelar ju ingen större roll om du postar fredag eller till helgen för paketet kommer ju inte fram förrens måndag iaf då
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Mandarin skrev 2010-09-09 06:43:10 följande:
    Man kan inte komentera postivs ombömme va?

Fick ett inte så roligt
    nä men kan få det borttaget
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-09-09 16:00:20 följande:
    Behöver hjälp...
    Vad blir porto enligt Posten på ett paket som är 10*12*60 cm och vägar ca 700g?
    Vill kolla om det blir billigare än med Schenker...
    blir väl 60kr tror jag
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-09-09 16:00:20 följande:
    Behöver hjälp...
    Vad blir porto enligt Posten på ett paket som är 10*12*60 cm och vägar ca 700g?
    Vill kolla om det blir billigare än med Schenker...
    Mamma till Simon skrev 2010-09-09 16:17:39 följande:
    blir väl 60kr tror jag
    om du skickar det som skrymmande brev
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Gummsan82 skrev 2010-09-09 16:56:54 följande:
    Vad blir det som ekonomibrev och skrymmande brev?
    som skrymmande brev blir det 60kr
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    TereseA skrev 2010-09-09 17:29:27 följande:
    Ni som fraktar med dhl el schenker..vilket är billigast och smidigast? och hur fungerar det?
    schenker är nog billigast men då måste du ha en skrivare, man bokar frakten via traderas sida, betalar och får en adresslapp som man skriver ut, tejpar på paketet och lämnar sedan in det hos sitt närmast schenker ombud...jättesmidigt!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    TereseA skrev 2010-09-09 17:56:14 följande:
    synd att man  inte har  skrivare..dhl verkar billigt oxå såg jag på hemsidan..fast där måste man ha deras emballage...fast där kan spara ett nummer om man inte har skrivare..fast blir det inte så att man få packatera å plats då?..vill ju inte att andra se vad man ska skicka..
    om du ska skicka med dhl kan du gå dit och hämta lådor gratis så kan du packa hemma och bara ta med nummret och det färdig packade paketet till dhl sedan. Men om du ska kolla priserna så får du gå in på tradera och kolla det för på dhl´s hemsida står ju inte priserna som gäller när man bokar via tradera.
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    maximum skrev 2010-09-09 17:57:27 följande:
    Om det inte står i annonsen att köparen ska betala frakt. Kan man då säga det först efteråt i vinnarmailet?
    stod det 0kr i auktionen?
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    maximum skrev 2010-09-09 17:57:27 följande:
    Om det inte står i annonsen att köparen ska betala frakt. Kan man då säga det först efteråt i vinnarmailet?
    kan du inte länka så vi kan se
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16