Traderatråden nr 16
Ser nu att hon hade lite negativa,,
Ser nu att hon hade lite negativa,,
Irriterande att Tradera har stängt nu inatt..
Nåt som är effektivt är att ha alla 10 auktionerna i samma strl, så att samma köpare vill ha flera objekt, och få en billigare samfrakt, vilket trissar upp priset.
Fårgade efter ett nagellack jag vann för 14 dgr sen, å han hade glömt bort auktionen, hade vart bortrest, så nu skulle han skicka det.
Hon som inte skickat kläderna trots att det gått 50 dgr bad jag sätta tillbaka pengarna på mitt konto, å så får hon sälja kläderna igen. Barnet har vuxit ur dem nu. Har givetvis mailat innan och frågat vad som hänt, men inget svar, eller jag fick stöta på för att betala också, hon ville nog inte sälja dem för 1 kr,, hehe
Jaha, nu påstår säljaren med auktionen utan bild, som gick för 1 kr, att hon skickat byxorna ;)
Jo tjena.
Hon kunde tänka sig att sätta över vinstsumman, dvs 1kr till mig, men frakten var ju förbrukad.
Lämnade mitt första neg idag, på barnkläderna som aldrig kom fram.
Sitter å väntar på ett nagellack som säljaren först glömde bort att han sålt, så jag skickade ett mail å frågade, då skulle han skicka nästa dag, det är 8 dgr sen, det har inte dykt upp. Skickade ett påminnelsemail idag... Få se om det dyker upp.
Ja hövvaligen :P
Åh äntligen har nagellacket kommit, woho! Dröjde ca 1 mån.
Satte pos på säljaren, för det kom ju fram iaf, men ingen text.
Har fått ett paket med DHL tror jag det var, har iaf fått ett mail om det, måste man skriva ut mailet, eller går det bra att ha en lapp med siffrorna bara?
Åh va bra!
Tack för svaret.
Hehe, ja då är nog säljaren inte så nöjd :)
Får heller inte mail om att det är överbudat, eller att jag vunnit auktionen, i tid, kan dröjja flera timmar, å då är det ju lite sent hehe
Ja! Det är så irri när man kollar alla grejjer en säljare har ute å så står inte strl i rubriken, man blir ju gråhårig!
Kan man på nåt sätt få kontakt med folk som budar på en auktion?
Har ibland kikat lite på parfymer, å ibland är det vissa prover som är uppe i 150kr, å jag tror då att de som budar tror att det är en fullsize, fast man kanske inte ska bry sig om sånt, å berätta?
Ja, de ggr jag kikat så har det vart folk helt utan omdöme eller utan auktioner, så ibland har undrat om det kan vara nån trissning? För 150kr för en flaska på 4-5 ml är ju inte vettigt, när en fullsize går för samma pris..
När de går upp mkt, så har folk tagit en bild på en fullsize flaska, en tagen bild, å så skriver de längt ner i annonsen, med liten stil, att det är 4 ml flaska.
Fast det är kanske så att folk får läsa/skylla sig själva.
Ja, posten är tyvärr inte att lita på.
Åh jag tycker de är odehagligt med säljare som öppnar med att om man inte betalar 50kr extra för spårning på posten så kan de inte garantera att brevet kommer fram...
Man kan väl utgå ifrån att det funkar iaf?
Vann en grej för det hon hade som utrops pris, å det brukar ju inte vara så poppis..