Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Traderatråden nr 16

PLUPP09 skrev 2010-04-07 20:19:35 följande:
    Kan någon här hjälpa mig?!Jag är inne på "min" sida på Tradera för att betala en faktura på sålda objekt. Jag tänkte betala med hjälp av PlusGiro o då står det att man ska ange OCR-nummer som ska finnas på min faktura, men jag är inte människa att hitta detta! Jag har gått in på "mitt konto" - "fakturor & avgifter" -  under "mina fakturor" finns inget o under "mina ej fakturerade avgifter" finns alla sålda objekt (står under "nästa faktura"), men inget OCR-nummer. Auktionerna gick ut den 27+28/3, så då borde jag väl betala (det är väl inom 15 dagar)?Kan någon här hjälpa mig o berätta VAR jag kan hitta OCR-nummer?!Tack på förhand!
    Isf är fakturan inte skapad. De skapas den 15e varje månad. OCR nr och PG nr till tradera och summan står i en stor markerad ruta högst upp till höger på fakturan.
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan
    PLUPP09 skrev 2010-04-07 20:39:43 följande:
    Tack för hjälpen!Jag blev lite konfunderad, vill ju inte ha x:a avgift i förseningsavgift.
    Ingen fara, jag har betalt 5-6dagar för sent utan problem (dock inte att rekommendera) , bara man betalar före den sista. Du ska få ett mejl att en faktura skapats från tradera men gå in o kolla efter den 15e för säkerhetsskull
  • Linastrumpan
    Hannah74 skrev 2010-04-07 20:54:10 följande:
    Jag fick sålt en sån på tradera i vintras för 151kr!! Då var jag nöjd
    Oj, kanske ska sälja min som jag köpte på loppis för 10kr, som ny!
  • Linastrumpan

smultronhjärta: har du fått katvigklänningen från "jimpan_86"???
    Jag köpte ju två och mejlade direkt och frågade om frakt då den omöjligt kan bli 36+24. Jag har köpt småfolk från honom tidigare och samfraktat utan problem. Har inte fått svar så jag mejlade igen i tisdags....inget svar. Nu har han lagt upp nya auktioner så tillgången på dator verkar inte vara problemet. Betalning inom 3dagar stod det så jag vill inte få neg för utebliven betalning men jag har ju mejlat flera ggr utan svar.....hur ska jag göra??

• Linastrumpan
    Smultronhjärta skrev 2010-04-07 21:54:50 följande:
    Fick den idag Maila igen! Kan vara lite snurrigt där ibland
    Känner mig så jäkla tjatig bara....men om du säger det så mejlar jag igen då{#lang_emotions_wink}
  • Linastrumpan
    Väntarochlängtar skrev 2010-04-11 19:42:13 följande:
    Om man har ett utrop högre än 10 kr med Köp nu -pris och detta blir osålt - vad blir avgiften då? 3 kr eller 6 kr? ( eller ännu högre ?)
    Mina har bara blivit 3kr.
  • Linastrumpan
    Om du tog ett KÖP NU och fick detta automatiska vinnarmejl skulle du betalt frakt eller ej??

"Totalt belopp att sätta in på mitt konto xxxxxxär slutsumman på auktionen plus portokostnaden jag angett i auktionen i portofältet. (detta gäller ju inte när du tryckt på KÖP NU knappen för då står jag för portot!)"
  • Linastrumpan
    Pumanprinsen skrev 2010-04-13 14:33:33 följande:
    Jag hade tolkat det om att säljaren står för frakt då
    Mamma till Simon skrev 2010-04-13 14:25:25 följande:
    Nej då hade jag inte betalt frakten...det står ju hon för då
    Smultronhjärta skrev 2010-04-13 14:24:54 följande:
    Det innebär ju att portot ska ingå vid köp-nu. Stod det inget om det i auktionen?
    Ville bara höra att jag inte är den enda som tolkar så.
    Det stod inget speciellt i annonsen men sådär i vinnarmejlet. Jag betalade ingen frakt och fick ett undran varför och hänvisade till hennes egna mejl. Då blev hon jättesur och menade att jag var då den första av "massor" av sålda KÖP NU som tolkade det som att hon skulle betala frakten.....Jag tyckte att 12kr inte var nåt att bråka om så jag sa att jag skulle sätta in det också, men fick fler mejl och kände mig idiotförklarad som kunde ha så fel.
    Ville bara kolla om jag är så korkad som hon vill att jag ska framstå {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Traderatråden nr 16