Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Är det läge att lägga ut fleecefiltar nu? Såg att elodie details har kommit med folklore rose som pärlsammetsfilt och jag MÅSTE ha, så nu måste jag sälja av lite Enligt sambon kan man tydligen ha för många filtar nämligen Drömmer  Ska definitivt sälja retro revolution, men funderar på om Laban eller tummen ska få stanna? De går väl egentligen bra båda två?

• StaffenAssar
    Raira skrev 2010-09-03 10:06:00 följande:
    hej alla .  undrar om jag kan få hjälp med tipps på veb butiker mm. där man kan hitta snygga mössor som kan passa en 5 åring och 7 åring . Nu när det blivigt Höst så vägrar mina ungar ha mösa på sig , De får snabbt förkylnigsasma och öroninflamation om de inte håller sig varm om huvudet .
    men nu har grupptryck och kompisars kometarer om deras kläder börjat bli så viktiga , specielt för 7 åringen som har blivigt så oerhört känslig .

Hittar inte något ställe som har snygga mössor som kan passa deras smak , har försökt på Tradera men jag hittar inte där några. 
    så Hjälp -jag har redan haft öronont och hosta den senaste 2 veckorna och snart kommer de dra på sig fler .
    Den här köpte jag till min treåring, tycker den är snygg till stora barn med:
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx
    Hon syr upp på beställning också

Annars har ju katvig fina randiga mössor som är ganska neutrala? 

Lilla ego 07 som hänger här i tråden syr också upp mössor, då kan de ju få bestämma lite själva? Gå in på:
    sarabellabusa.blogg.se/  så kan du se hennes fina mössor Jag har köpt av henne och är jättenöjd

Eller vill de mer ha spindelmannen och sådant? För det brukar ju finnas på hm. 
  • StaffenAssar
    liv10 skrev 2010-09-03 16:33:56 följande:
    undrar lite kring det här med negativt omdöme- ni verkar ju vara vana traderare. jag har precis börjat på tradera och lägger ut produkter ur mitt butikssortiment. nu har jag varit lyckligt förskonad från neg.omdömen- men endel verkar ju vara väldigt snabba på att ge dem när man kollar på folks omdömen. 

i mina ögen skall neg omdöme endast användas i varningssyfte- alltså för att inte andra skall bli lurade av en oseriös säljare.
    i mina ögon finns det några få fall där neg kan vara passande, tex;
    * säljaren skickar aldrig varan
    * säljaren skickar fel vara eller trasig vara och vägrar återköp eller byte

eller är jag fel ute? när lämnar ni neg?

jag är mest nyfiken
    Håller med, men lägger till:
    *köpare som varken hör av sig eller betalar trots påminnelse via både mail och sms 
  • StaffenAssar
    Underbara ungar skrev 2010-09-03 18:34:51 följande:

Jag undrade eftersom jag inte hållt på så länge och de auktioner jag faktiskt vunnit har varit med mailkontakt från säljaren, varan efter 1-2 dagar osv.

Därför undrar man ju när man inte hör något alls... ALLA människor är olika, jag vet....

Frågan är väl fri?? Eller???

Jag kan säg att jag mailar bara de köpare som mailat att de satt in pengar. Om köparen inte tar kontakt när de satt in pengar så gör inte jag det när jag skickat, dessutom kan det då ta någon dag extra eftersom jag inte kollar kontot flera ggr om dagen. Om köparen däremot mailar mig så mailar jag alltid när det är postat, och postar samma dag eller dagen efter betalningen kommit in med ytterst få undantag
    Men sedan kan ju posten faktiskt ta tid på sig också. Tycker nog du kan vänta några dagar till, jag brukar vänta en vecka drygt innan jag kontaktar säljaren. 
  • StaffenAssar
    carbe skrev 2010-09-03 20:33:45 följande:
    Nån som vet frakt på en pop skidoverall stl 98? Har ingen våg hemma.
    Jag fick ner min reima stl 98 i en dhl kartong stl m, lite biligare och framför allt spårbart
  • StaffenAssar

Suck! Nu har mitt internet endast fungerat sammanlagt två timmar på en hel vecka, men nu äntligen är det fixat. Fast jag tappade liksom traderasugen där ett tag. Lyckades lägga ut några auktioner i söndags, men har en hel del som ska ut. Får se om jag orkar ta itu med saken senare... Har iaf några få ute nu, gå gärna in och kika
    http://www.tradera.com/auktioner/karro_82

• StaffenAssar
    Elina73 skrev 2010-09-14 21:20:55 följande:
    Jag undrar också det. Jag har fyndat en superfin overall på tradera med mussemärket på. Den känns inte gammal, men det kanske den är?
    Dels så finns det de riktigt gamla från 80-talet, men det finns nog inte så många sådana kvar, men sedan hade de en kollektion som kom 07 också. Från den kollektionen har jag haft flera fina overaller och manchesterjackor Hjärta. De overaller jag haft/har är höst/våroveraller och jag tycker de har hållit sig superfina, även de jag köpt begagnade har varit i toppskick
  • StaffenAssar
    ebbiesmamma skrev 2010-09-16 13:37:52 följande:
    Man får godta det som står i auktionen.Vill man buda iallafall så
    Fast om det står just frakt 45 kr och inget om emballagekostnad osv så skulle jag absolut dra ner fraktstaplarna om paketet var frankerat 36 kr... Fick nyss hem två par byxor som jag budat hem från samma säljare, jag tänkte att samfrakt skulle bli lite billigare (24 kr per auktion, så jag tänkte 36 kr) men i vinnarmailet stod det sedan att frakten blev 48 kr. Okej tänkte jag, det är ju ingen stor summa direkt, men när sedan paketet kommer hem och bara var frankerat 36 kr blev jag rätt sur faktiskt. Orkade dock inte bråka om 12 kr, men jag drog ner på staplarna för fraktkostnaden iaf. 
Svar på tråden Traderatråden nr 16