• ominte

Traderatråden nr 16

TonÃ¥rslisa skrev 2010-09-03 19:52:21 följande:
    Ännu en säljare som tar betalt för auktionsavgiften.. Var med om en nyligen...
    Hon tar betalt för emballage, auktionsavgift och har en väldans lång leveranstid. Dessutom vill hon ha betalt inom 2 dagar Skrattande Jag fick min vara efter 8 dagar.
    Ja, länka till auktionen är du snäll!
    ominte skrev 2010-09-03 19:43:35 följande:
    Vad var det för fel p ådet jag sa nu då
    Inget, jag håller med dig Skrattande Det är precis vad jag nämner ovanför!
    Okej är lite trögtänkt såhär på fredagskvällen

Så otroligt irriterande med folk som vill ha betalt inom 2-3 dagar (och särskilt när de tar 150 år på sig att skicka varan). Även om jag är typen som betalar nästan direkt jag har handlat så blir jag förbannad av ren princip för att folk är så oflexibla. ALLA har inte möjligheten att sätta sig och betala NU NU NU liksom. suck
  • ominte
    Sunniva skrev 2010-09-03 20:15:48 följande:
    Snabb betalning blir snabb leverans - I min värld.
    Köper jag på Tradera och säljaren vill ha betalt inom 5 dagar så betalar jag självklart inom den tiden, annars kan man ge fan i att bjuda på auktionen.
    Men alla ser ju inte det på samma sätt, inte konstigt att det blir så mycket missförstånd just på Tradera.
    exakt!
  • ominte
    carbe skrev 2010-09-03 20:33:45 följande:
    Nån som vet frakt på en pop skidoverall stl 98? Har ingen våg hemma.
    Dotterns vinteroverall gick på 60 kr. Är skidoverallen tyngre tro?
  • ominte
    Krabbolina skrev 2010-09-03 22:28:02 följande:
    yihaaaaaaaaaaaa, äntligen vann jag en me too regnoverall auktion.
    Till ett bra pris hoppas jag!

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Jättefin är den! Perfekt till hösten, den är ju inte fleecefodrad vilekt jag tror är bra, det blri så instängt och varmt annars!
  • ominte

I söndags var det en köpare som knep en klänning av mig på köp-nu. Jag vill ha betalt onom  dagar, dvs senast igår och har inte hört nåt. Mailade henne igår kväll med en påminnelse, utifall hon har missat mitt autovinstmail men har inte fått något svar. Hon kanske svarar inom några dagar men ändå..
    Jag tänker lägga ut en omgång med kläder nu på söndag för jag behöver pengar inför vår semester till månadsslutet så jag skulle vilja få klänningen såld, jag tror jag kan få bra för den. I vanliga fall hade jag väntat kanske en vecka till innan jag skickar påminnelse och varning om att jag tänker lägga ut plagget till försäljning igen men nu känner jag mig som sagt angelägen eftersom vi sticker på semester och det här ÄR en ganska tunn höstklänning.

Vad tycker ni, är det för "på" att påminna henne kanske redan på måndag och sen lägga ut den till försäljning igen? Jag tänker nog inte negga henne i första taget, orkar liksom inte tjafsa, jag vill bara ha saker sålda.

• ominte
    Pixxi skrev 2010-09-04 15:11:45 följande:
    Nu laddar jag för nya auktioner.
    Jag har 2 frågor, för att få velor se fin ut om den är helt ny, hur gör man då? Stryker? Jag har haft de liggande i en låda och då får de "vikmärken"
    Nästa fråga är: Vilket är bäst, lägga byxor och tröja matchande i velour i samma auktion, eller 2 olika?
    Hänga ut den på tvättlinan så de luftar sig? Då kanske den lilla fukten som finns i luften tar bort linjerna. Så brukar jag göra med kläder som blir skrynkliga
  • ominte
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-09-04 23:01:51 följande:
    Du hann visst före Flört
    Sidan jag länkade till har billigare frakt!
    Men Liandos egna shop har fler storlekar i lager!!!
    Tack för svaren!!!
  • ominte

På tal om att sälja alla urväxta kläder. Vad sparar ni som minne för era barn? Vi kommer antagligen inte få fler barn än vår ena dotter så det finns ingen att spara till, men samtdigt tyckte jag det var så trist att varken sambons eller mina föräldrar sparat några kläder från när vi var små. Vad ska man lägga undan och vad ska man sälja?

Svar på tråden Traderatråden nr 16