Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

jenni82 skrev 2010-07-15 14:26:44 följande:
    behöver råd här,
    jag har vunnit en auktion på tradera 100kr + 60kr i frakt.
    fick nu mail från säljaren att det blivit fel med frakten,
    hon hade ringt posten och fått besked men nu när hon gick ner så går frakten på cirka 138kr.
    hon erbjuder sig att stå för 38kr om jag betalar hundra kr i frakt.
    visst det är inte mycket pengar,
    men hon har ju skrivit 60kr i frakt, hon har väl gjort fel då?
    är det bara att betala eller kan jag bestrida att betala in mer frakt än hon uppgett?
    länk till annonsen?

hon har ju skrivit fel, men sålänge hon inte reserverat sig för ändring ifraktsumman så ska hon egentligen stå för det högre fraktsumman som blev och bara bita i det suraäpplet
  • Viktorsmamma
    zuperduperme skrev 2010-07-18 22:15:59 följande:
    En dum fråga kanske, men ska jag skriva i fraktsedeln på datorn innan jag skriver ut den eller gör jag det förhand sen?? jag har nämligen ingen skrivare så ja måste be en kompis skriva ut den
    du brukar kunna få en fraktsedel hos ditt bussgodsombud som du kan skriva förhand

de hade mitt ombud här iaf =) då vi inte heller har skrivare längre.
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-21 20:10:37 följande:
    Nu har jag varit och förköpt  mig igen på polarns rea, så jäkla billigt att jag bara plockade på mig allt möjligt, har nog hela kollektionen till tjejen nuGlad Det plus en himlans massa paket har dimpt ner senaste veckorna så nu måste jag få mina grejor sålda!

Så är någon sugen så gå in och buda så mycket ni orkarGlad
    skulle göra det jag med men så gick jag bet. kunde ju inte betala med kort i e-shoppen då jag inte har ett sådant bankkort. :S

hittade ju supermycket kläder till sonen men kunde inte handla =(
  • Viktorsmamma
    BetongMorsa skrev 2010-07-23 08:20:06 följande:
    Mina auktioner går heelt ok, har avslut sön kväll länk i pressen för den som är intresserad.
    telefonen du säljer, är det bara 4MB minneskort? inte äns 2 låtar får ju  plats på den :S

annars hade ju den varit intressant. är påjakt efter en annan telefon
  • Viktorsmamma
    BetongMorsa skrev 2010-07-23 12:29:46 följande:
    Haha nä nu har jag ju skrivit fel det ska ju va GB...kan man ens köpa 4MB-minneskort Obestämd
    sen måste jag fråga en sak till, det står:
    "Inkl. laddkabel, nya hörlurar och USB-kabel. Hörlurar och instruktionsbok saknas tyvärr."

det står först att det ingår "nya hörlurar", sen att hörlurar saknas... Antar att de ingår nya hörlurar och orginalhörlurarna saknas?
  • Viktorsmamma
    BetongMorsa skrev 2010-07-23 18:02:07 följande:
    Ojojoj, nu vet jag varför ni inte budar hos nya Traderare
    jag la ju upp denna sväng i prolistern och när jag skrev i alla trodde jag inte att det fanns några. Men hittade på de i samma veva jag skulle ladda upp och hade nog inte läst igenom riktigt noga va jag skrivit innan originallurar ingår, sånna där pluppar. Nya i förpackning. Tack för att du påpekade ska inte va lika slarvig nästa sväng
    hehe okej, ja den ligger i minneslistan, får se hur jag gör!

har alltid varit emot pekskärmsmobilen, är bekväm och velat ha knappar.

så får avvakta till sista minuten så jag hinne läsa på lite om den!
Svar på tråden Traderatråden nr 16