Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2010-05-25 20:26:20 följande:
    Appropå skor. Har ett par gula converse här i typ stl 37 el nåt. Hann använda dem 1 gång på en fest innan jag totalt skitade ner dem med marshalljus och smuts. Nån som vet hur sjutton ja får rent dem?
    Lägg de i frysen för stearinets skull, varmt vatten+kon Vanish+liten borste efter det borde fixa till de någorlunda
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-05-25 21:23:20 följande:
     femsiffrigt. herre**lar Mannen hade exploderat i fasa om jag gjort nåt sånt
    Min man är van...han tycker att det viktigaste är att jag har roligt{#lang_emotions_sunny}
  • Smultronhjärta

Två galna dagar med shopping senare så är jag nu reda att ladda en ny prolist!

Snacka om att jag prioriterar mina Traderaaffärer när jag kommer hem vid midnatt efter en heldag i Köpenhamn,vet att jag ska åka tillbaka till samma ställe dagen därpå dvs gå upp vid halv 6 ÄNDÅ ställer mig och packar 7 paket för att köparna ska hinna få sina vinster innan helgen

• Smultronhjärta
    Hejpådig skrev 2010-05-28 20:48:11 följande:
    tänkte bara kolla med dig som köper nytt o sedan säljer, ska man inte skatta? blir lite nyfiken på hur det fungerar, vet du?
    Jag har inte köpt ett plagg för att sälja faktiskt. Tycker inte att det lönar sig med tanke på hur dåligt det går på Tradera,visst man kan sälja så att man går plus minus noll(bortsett från vissa populära print) men jag har nog med de kläder vi har som ska säljas samt att jag förstår inte vitsen med allt extraarbete.
    Jag köper kläder i de storlekar som barnen har/nästkommande och om vi sen inte hinner använda de så säljer jag de då.
  • Smultronhjärta
    trolltriss skrev 2010-05-28 21:12:29 följande:
    OMG   hm, jadu smultron hur gör du med skatten! ,,,,, he he he
    Jag oroar mig inte alls eftersom jag inte har någon anledning att göra det,även om det kanske lät så i mitt inlägg.

Däremot kan jag säga att det fanns en hel del på salgen vars halva säck plockades i säljasyfte-dom borde tänka på det där med att skatten.
    Jag tänkte tanken men insåg att det fanns alldeles för mycket som jag själv ville ha så extrakaniner och sådant fick renas ur rätt snabbt
  • Smultronhjärta
    Olivers Mamma skrev 2010-05-28 21:33:29 följande:
    Nästkommande? Kaniner i strl 92 (om jag inte minns fel) när Lova var liiiiten
    nej den köpte jag till Max men han använde aldrig den så den får ligga i lådan till hon kan ha den..Fast jag köpte ju faktiskt kaninkjol,kaninlinne,kaninsuits,kaninbodys i mängder till henne. Jag är ju galen i dessa kaniner!

Köpte även Bobbens kanin knapptröja i stl 92 via inbox för ett tag sen
  • Smultronhjärta
    Doodies skrev 2010-05-28 22:13:50 följande:
    Ja precis min tanke också. Vet inte hur man kan vara missnöjd med denna sak dock.. en helt oanvänd polarn fleeceoverall. Det är ju vad det är..  En sak om man förväntar sig ett nyskick och får något som är fläckigt eller luktar illa. 3 saker som folk har fått i början av veckan och inte lämnat något. Eftersom jag är rätt ny och bara har 8 omdömen så suktar man ju efter fler också
    När jag får blankt så brukar jag ibland kolla om köparen brukar lägga blankt. Sist jag gjorde det så visade det sig att köparen alltid la blankt såvida hon inte hade något att klaga på. Men det ser ju lite tråkigt ut för säljaren...
  • Smultronhjärta
    Mini Pantern skrev 2010-05-29 14:33:25 följande:
    Kan någon hjälpa mig? Mitt DHLombud har slutat med DHL och jag behöver nu söka ett nytt ombud. Men innan jag isof väljer att ge det fraktsättet i auktionerna och sedan kanske behöva åka hur långt som helst för att lämna in det vill jag se om det finns något annat ombud i min närhet. Men VAR hittar jag det? Jag har läst och läst på deras hemsida men hittar inte. Har för mig att man kunde kika på det någonstans. Nån som kan hjälpa en förvirrad tant?
    www.servicepoint.se/HittaSERVICEPOINT/tabid/116/Default.aspx
Svar på tråden Traderatråden nr 16