Traderatråden nr 16
Heja dig! Ge dig inte!
Jag kommer inte ge mig förrän hon fått en varning eller blivit avstängd, kommer även anmäla det om hon ej vill sammarbeta. Jag har mer eller mindre gett upp pengarna men har skickat en rejäl uppmaning till tradera att de borde kräva en fullständig objektsbeskrivning av alla säljare. För att vara riktigt hemskt kommer jag faktiskt maila henne minst en gång om dagen och be om pengarna tillbaka. För som ni säger så har hon dolt skadorna medvetet för att få mer för den. mår skit just nu...
En sak jag har tänkt på är stl hon nämner, den borde passa ngn i stl 34-36 min sambo som är 190 och väger 80 kan ha den utan problem. Kanske ska bifoga en bil på oss två där han bär den *försöker tänka positivt*
Jag kollade lite på konsumentverket vad som gäller när man handlar av en privatperson. www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-.../
Tja, man kan ju gå till rättslig prövning... DET kan stå henne dyrt.
Ännu inget svar från säljare är de för tidigt att be T maila henne eller ska jag vänta till söndag?
T skrev ett väldigt bra mail till säljaren enligt mig men jag vet ej om jag riktigt vågar lita på henne om hon nu skulle bett mig skicka tillbaka jackan. Tänk om jag inte får pengarna.....
(vänligen bortse från mitt förra inlägg, har begärt få de raderat då jag glömde ta bort personliga uppgifter)
Hej X!
Tradera har blivit kontaktade av köparen av auktion X- " X" . Vi har förstått att det finns en oenighet i denna affär.
Som säljare är det alltid viktigt att lämna fullständig information om det objekt som säljs. Om objektet efter försäljningen inte överensstämmer med objektsbeskrivning, bilder eller övriga upplysningar som säljaren lämnat före köpet kan detta ge köparen rätt att exempelvis få varan åtgärdad eller att returnera den och få tillbaka det man betalat. Som köpare är det mycket viktigt att alltid ta del av all information som lämnats av säljaren. Det är även viktigt för såväl köpare som säljare att ta del av de lagar som gäller för affären då detta varierar beroende på om säljaren är privatperson eller näringsidkare.
Vi rekommenderar alltid köpare och säljare att ta kontakt med varandra , helst via telefon, om det råder några oklarheter efter avslutad auktion. Det går i de allra flesta fall att lösa eventuella oklarheter på ett smidigt sätt.
Om ni kommer överens om att köpet skall återgå skickas varan vanligtvis först tillbaka till säljaren som i sin tur betalar tillbaka försäljningsbeloppet inklusive frakt samt kostnaden för returfrakt. Vi rekommenderar att man skickar försändelsen på ett sätt som går att spåra via speditören.
Köparens kontaktuppgifter: X
Säljarens kontaktuppgifter: X
Ni har även tillgång till telefonnummer och övriga kontaktuppgifter via Mitt Tradera. Klicka där på "Fler alternativ" vid den aktuella auktionen och sedan "Visa orderbekräftelse".
Eftersom Tradera aldrig ser några varor är det för oss omöjligt att avgöra denna typ av ärenden åt er, men vi försöker alltid ge råd för att ni skall kunna slutföra era affärer på ett smidigt sätt.
Läs mer här:
Tips för en bra kommunikation: www.tradera.com/help/HelpPage.aspx...
Omdömesregler: www.tradera.com/help/HelpPage.aspx...
Hoppas att ni kan nå en bra lösning tillsammans.
Med vänlig hälsning
Supporten på Tradera
Ja jag tror inte hon ger sig så lätt. Kommer bli spännande och se vad som nu händer....nu ska jag en mindre utflykt till de årliga Ullared besöket :) tänka på annat :)
Ingen ljud från säljaren under helgen, pga 1 vecka nu
Har låtit tiden gå åt till 39 auktioner som håller på att laddas upp nu under 1,5 timme. Bara 1 kronors auktioner och alla möjliga saker . spännande