Traderatråden nr 16
![Tungan ute Tungan ute](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-tongue-out.gif)
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Måste bara få spy lite galla på DHL
Visserligen är det inte någon auktion som jag skickat med dem men ändå.
Har ett paket som skickats till mig från Tyskland. Ringer dem femtioelva gånger och ger alla uppgifter de behöver. Hon i luren ber mig återkomma på fredagen med portkod och telefonnummer till den som är hemma på dagen, alltså min man då jag själv är på jobbet.
Sen när jag ringer så säger de att paketet är på väg ut. Oki säger jag, kan jag få chauförens nummer så jag kan ringa honom. Nej de funkar inte för de vet inte vem det är som kör ut mitt paket(!?) bara där låter det ju helt knasigt. Klart som fan de måste veta vem som kör vilken rutt liksom?? Jaja, jag ordnar så att de har min mans telenr, de har portkoden, grannen sätter upp lapp på dörren om att de ska knacka på hos honom om vi inte är hemma. Hör inte ett skit, de har inte varit där på hela dagen. Sen så ringer jag vid halv fem för att höra om de itne ska dela ut paketet idag. Då har chaufören precis varit där står det i deras system men utan att kunna leverera paketet. Ingen har knackat på hos oss då mannen varit hemma hela eftermiddagen, ingen har ringt heller vilket de skulle göra!
Sen så stressar jag iväg till uthämtningscentralen som enligt 3 stycken på dhl säger stänger kl 18 på fredagen. Är där typ tio i. Men då står det en skylt att de stänger kl 17 numera och har gjort så i ett halvår
Så inte fan fick jag något paket utan nu kommer det ske samma procedur på måndag.
Jag tror inte ens att de försöker lämna ut paketen utan de skiter i det när det gäller privatpersoner. De har ju uppenbarligen inte varit hos oss eftersom mannen varit hemma hela eftermiddagen och de har inte ringt fast de står i uppgifterna jag gett dem att de ska göra det och sen skriver de i sitt systemm att de har försökt fast de inte gjort det.
Lång novell de här men blir så jäkla förbannad! DHL suger! Kommer aldrig att använda mig av dem i några av mina auktioner iaf för de är totalt värdelösa!
Men herregud de är klart att man återanvänder frimärken som inte är stämplade om det går! Varför kasta pengar i sjön liksom?
Dock så använder jag dem inte till att skicka T paket som folk har betalat frakt för utan använder dem de gånger då jag skickar gratis. Perfekt ju! Då kan jag erbjuda gratis frakt ibland och både jag och köparen blir nöjda, kanoners
Jag skulle själv inte bry mig om de va begagnade märken på. Så länge de inte är stämplade liksom.
Då blir jag mera irriterade på de som tar betalt för emballage och för högre porto än de skickar för. Sånt lägger jag min energi på istället
Jag tänkte lägga ut lite auktioner ikväll men vet inte om jag vågar Jag har nämligen råkat få med min en penna från skolan idag och kanske hamnar i fängelse. Vad ska mina köpare göra då om deras varor ska skickas medans jag sitter häktad för detta hemska brott.
Nej seriöst, vet att många vill släppa denna diskussion men jag vill säga mitt. Återanvända frimärken=begdrägeri? Jag får det som mest till bedrägligt beteende men jag kanske tolkar lagen fel.
Sen att sänka någons portostapel om de använder frimärken som ni TROR är återanvända. I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad men det gäller inte er eller, men frågan är då om det är moraliskt rätt att dömma folk utan bevis.
Jag har råkat skriva fel adress på kuvert efter att jag frankerat dem och då fått klippa bort frimärkena och sedan klistra på dem på ett annat kuvert, hade en köpare sänkt min stapel då hade jag spärrat dem för all framtid!
Alla tycker olika och så är det men tycker inte att någon ska sitta och ge andra pekpinnar. Vi alla är vuxna och fullt förmögna att förstå att våra handlingar kan få konsekvenser och alla får väl stå sitt kast om de gör något fel ngngång.
slut på ot för min del