Inlägg från: MejaKiZnic |Visa alla inlägg
  • MejaKiZnic

Traderatråden nr 16

Vi vet hur det kan vara. Ibland har man mycket att stå i och man hinner inte allt man har tänkt. För några dagar sedan förföll din faktura till betalning, och vi kan inte se att betalning ännu inkommit. Därför vill vi komma med en uppmaning om att betala omgående för att undvika påminnelsefaktura och en extra avgift på 50 kr.

Du har 1 st obetald faktura (belopp:  X kr, förfallodatum 2011-09-30

Obestämd Tradera i ett nötskal......
    Ska maila de och fråga i fall att Kräks

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Känns som T kommer få en massa oroliga mail i lådan idag

Mina auktioner går riktigt dåligt, ovanliga Molo kläder för under 50:- andra plagg för 1:- Obestämd hoppas de går bättre för er andra

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Börjar bli riktigt orolig över ett köp, köpte en väldigt dyr jacka och säljaren lämnade väldigt fort negativt på mig även om pengarna hade kommit till henne. Första gången jag mailade henne och frågade om hon hade skickat det så skrev hon:

Som du kanske vet så är det helg så nej paketet är inte på väg, men jag skickar det imorgon när

DHL har ivägskick.

Förstår givetvis att man har helg och inte hunnit eller har större lust. Inget mer med det fast upplevde det lite otrevligt då hon fått pengarna sedan innan. Mailade lite senare om hon kunde ta bort de neg. omdömet men inget svar. Slutet av nästa vecka fråga jag om jackan var på väg och då frågade hon mig om det gick bra med Schenker istället. Jag ville bara ha jackan så sade att det var ingen fara och det funkade. Har mailat henne denna veckan om jackan är på väg men inget svar. I början var denna säljaren extremt snabb på att både svara och var mkt trevlig. Hoppas på ett svar imorgon när helgen nu är över men det känns inte alls bra Rynkar på näsan

Hoppas på bättre avslut Solig

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Liil skrev 2011-09-05 06:14:34 följande:
    Du kan ju alltid följa paketet inne på din sida när det skickas med Schenker eller DHL.   :)
    FRAKT BOKAD 2011-09-01 08:48 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.
    fjonkan skrev 2011-09-05 08:31:49 följande:
    Varför lämnade hon negativt om du betalat snabbt?? Hon verkar inte riktigt seriös när hon byter fraktsätt efter flera dagar.
    Jag upplever att jag inte kommer få ngn jacka Rynkar på näsan
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

phuuuu......äntligen fick jag min jacka men jackan var söndrig, skitig och sliten i muddarna mmKräks. Minns jag ej fel så har man skyldighet att beskriva sin var korrekt. Vet ni vart man kan hitta info om detta? Obestämd

Marinblå Canada Goosejacka i modellen Heli Arctic. Nypris var nästan 10.000kr på NK i Stockholm.

***Givetvis äkta vara & det kan intygas av en auktoriserad återförsäljare. DETTA ÄR INGEN BILLIG KOPIA SOM DE FLESTA JACKOR PÅ TRADERA***

Den största härligaste pälsen jag har sett på en gåsjacka. Den är avtagbar med en dragkedja om man inte gillar päls. Reflex bak.

Passar unisex. Jag som har använt den har normalt sett 34-36 i kläder, men den passar även herr XS om man så vill! Storleken är 2XS om ni vill pröva storleken hos en återförsäljare av Canada Goose.

Äkta orginal. Går bra att betala den 25e augusti!

Undrar ni nåt så är det bara skicka ett mail!

Marinblå Canada Goosejacka i modellen Heli Arctic. Nypris var nästan 10.000kr på NK i Stockholm.

***Givetvis äkta vara & det kan intygas av en auktoriserad återförsäljare. DETTA ÄR INGEN BILLIG KOPIA SOM DE FLESTA JACKOR PÅ TRADERA***

Den största härligaste pälsen jag har sett på en gåsjacka. Den är avtagbar med en dragkedja om man inte gillar päls. Reflex bak.

Passar unisex. Jag som har använt den har normalt sett 34-36 i kläder, men den passar även herr XS om man så vill! Storleken är 2XS om ni vill pröva storleken hos en återförsäljare av Canada Goose.

Äkta orginal. Går bra att betala den 25e augusti!

Undrar ni nåt så är det bara skicka ett mail!

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Bellabelize skrev 2011-09-12 20:16:28 följande:
    MejaKiZnik: Det står bla när man lägger in annonsen, att man som säljare tar ansvar för att innehållet i annonsen är korrekt. Man kan ju tolka det som att uteblivna detaljer ingår i att ge en korrekt bild av varan, men i det fallet kan ju alltid säljaren påstå att han/hon "missat" saker.
    www.tradera.com/Canada-Goose-Heli-Arctic-2XS-Marinbla-Unisex-Orginal-AKTA-auktion_163301_137563364

Hade de varit någon  mindre fläck eller lite luddig så hade jag ej brytt mig värst men nu är muddarna slitna och på väg att gå sönder. På insidan är armarna så slitna så de är tre mindre hål på den. Tyger/utsidan är i mattare lagret. Känns som hon tvättat den flertal gånger. Loggor mm är även de slitna. Tre större ljusare fläckar. Kardborre banden smutsiga och slitna. Minns jag ej fel så har jag läst på ngn info. att man har som skyldighet som köpare att beskriva sin vara korrekt. Den här affären har varit usel sen start Kräks hade jag vetat skickar hade jag aldrig gett så mkt.  Kommer maila tradera och fråga om detta. Bäst att ha ett bra underlag innan jag mailar denna säljaren.
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Liil skrev 2011-09-13 07:38:14 följande:
    Men jösses!! Hur kan man INTE skriva detta i auktionen!!! Jag förstår att du är så ledsen & besviken!! Hoppas verkligen att det kan lösa sej? Hade du betalat mycket för jackan?
    Jag betalde en rejäl summa, om du ser länkningen så förstår du
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    fjonkan skrev 2011-09-13 08:30:44 följande:
    Är det den jackan som du väntat jättelänge på? Förstår din besvikelse.
    Ja de var nog en månad sen jag buda hem den, jag är rätt arg men har kontaktat tradera och hoppas på att de blir ett bra underlag för att lösa affären Skrikandes
    ♥мєℓιηα
Svar på tråden Traderatråden nr 16