Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07
    Pixxi skrev 2010-08-28 22:10:44 följande:
    Fy vad tråkigt för säljaren Jag brukar ha mardrömmar om det nu när min 3åring sett Lotta
    Ja de kan ju mycket väl vara så faktiskt. Man blir bara så misstänksam när det skrivs så där Glad
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07

By the way, nån som kan hjälpa mig lite.

Har ju lagt upp en hel del auktioner och rätt många mössor. De går bra, får in några köp nu då och då. Men jag skulle vilja få lite fler träffar. Eftersom det inte är något speciellt märke så blir det ju inte så många som går in och kikar på dem. Vad kan jag skriva?
    Har skrivit med ordet retro på de flesta, för att jag tycker att det stämmer på dem. Men vad kan jag skriva mer?

Skulle vilja skriva vintage och sånt liknande men det känns inte som om det stämmer Glad

• Lilla Ego 07
    Wilmis07 skrev 2010-08-28 22:13:15 följande:
    Någon som vet vad det kostar att skicka ett paket till finland som hade kostat 48 kr att skicka inom Sverige?
    Har för mig att det kostar 24kr att skicka till finland när det kostar 12 i sverige
  • Lilla Ego 07
    Wilmis07 skrev 2010-08-28 22:19:41 följande:
    Kan inte säga det precis,men det är en vindfleecejacka stl 92 från polarn o pyret. Jag har inte vägt den,men misstänker att den kostar 48 kr att skicka inom sverige. Är på jobbet nu så kan inte väga den nu heller.
    Men tror du verkligen att den kostar 48kr att skicka? Låter lite mycket. Max 36 men kanske inte mer än 24 om paketet inte är för tjockt.
  • Lilla Ego 07
    StaffenAssar skrev 2010-08-28 22:39:07 följande:
    Kan inte komma på något bra sökord tyvärr Annat än att kanske skriva plysch också på de som är i velour? Kommer inte ihåg under vilken kategori du lagt dem, jag antar att du lagt dem under mössor osv? Kanske prova att ha några i "vanlig" barnklädes-stl kategori på ytterkläder, så att fler ser dem? Eller kanske göra ett paket med tex en molomössa och en hemsydd, och så hoppas att folk kollar molo och sedan kollar "se säljarens övriga annonser"? Eller sy någon med stjärnor eller moln, för det brukar folk söka på också?

Tack för den superfina mössan förresten! Tänkte försöka lägga in bild på fb sedan, men modellen var först ovillig till mössan, och sedan hade han den hela morgonen idag men var komplett omöjlig att fota Drömmer 
    Jamenvisst de va ju du ju som köpte den :) Vad rolligt att du gillade den!

Tycker det är en sån mysig färg och sånt härligt tyg! Råkade köpa på mig hela kvarvarande rullen på 5 meter, så de kanske blir att så nån filt el  nåt för annars blir det en himlans många mössor Glad
  • Lilla Ego 07
    emme 86 skrev 2010-08-28 22:55:24 följande:
    Jag frågade ju er här om dagen hur jag skulle göra med en PO.p-tröja jag vunnit o var missnöjd med.
    Jag mailade säljaren tidigare idag och skickade även med bilder på tröjan med missfärdningarna, hon bad så jättemycket om ursäkt och kom med 2förslag på hur vi skulle gå tillväga nu.
    Antingen så fick jag skicka tillbaka tröjan och hon skulle då betala tillbaka för frakt och tröjan eller så får jag behålla den och få lite pengar tillbaka och att jag då skulle bestämma hur mycket.
    Jag vill gärna behålla tröjan då jag kan ordna skadorna på egen hand men hur mycket skulle ni valt att vilja ha tillbaka? Jag betalade 33kr för tröjan och frakten var gratis.
    Hmm...det är så lite pengar så jag hade nog inte begärt tillbaka något faktiskt. Hade  nog känt mig nöjd med att säljaren var en reko säljare. Men om du ändå vill det, så kanske hälften, alltså 15kr
  • Lilla Ego 07
    Viktorsmamma skrev 2010-08-29 06:41:09 följande:
    har en av dina mössor i Minneslistan.. överväger om jag ska ta den på Köpnu, 48-52 menas väl då Huvudomfånget?
    Yes det är ca huvudomfång. Kan användas från ca 48 cm till framåt beroende på  hur man vill att den ska sitta.

Avslut ikväll på massor av auktioner, ska bli spännandeGlad
  • Lilla Ego 07
    StaffenAssar skrev 2010-08-29 09:10:04 följande:
    Det råkar inte vara så att du också kan sy typ sittdynor och suffletter? Jag kan verkligen inte sy, men har ett jättefint tyg som jag skulle vilja ha som sittdyna och sufflett, och mamma på vift har beställningsstopp just nu, plus att då måste jag betala frakt för att skicka tyget, och du och jag bor ju i samma stad... Drömmer

Fina velourtyget matchar inte alls min vagn, men du skulle nog kunna sy tex bumperskydd (till bugga tänkte jag) och lägga ut, om du inte vet vad du ska göra av tyget. Bumperskydd är så lätta att sy så att tom jag klarar det
    Filtar har jag fått för mig att det är svårt att få bra betalt för om det inte är typ Laban och så tyvärr Obestämd 
    Sittdynor och suffletter är nog inte nåt för mig tyvärr :) Har aldrig gjort det faktiskt. Men vad är bumperskydd?
  • Lilla Ego 07
    StaffenAssar skrev 2010-08-29 09:44:30 följande:
    Bumperskydd är som en lång tub som man trär på bumperbaren/bygeln. Då skyddas den mot kladdiga händer och så, och bitmärken. Här är mitt (klickbar):
    Sötsnuten har somnat i vagnen. Man ser också mitt bumperskydd som jag sytt av ett gammalt öngott från holly´s baby

Fiiin! Men du, kan jag inte provsy en sån åt dig så kan du utvärdera den Glad Har ju några schyssta tyger som nog skulle va jättefina såna.
Svar på tråden Traderatråden nr 16