Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76
    h80 skrev 2010-05-06 12:09:30 följande:
    kollade också på den, men tyckte frakten var dyr
    Mailade henne innan och frågade om frakten (har själv vägt en nästan identisk i stl 86 som vägde 91 gram), troligen är frakten 12 el 24 sa hon, och hon betalar tillbaka ev överskjutande.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Jontesfru skrev 2010-05-06 18:14:53 följande:
    nej men när man skriver andra märken än man har i aukionen. Alltså om du säljer en tröja från HM får du inte skriva ej polarn, för det kan ju vilseleda ev. köpare att tro att det är polarn...
    Och det blir galet jobbigt att söka på en Pop-tröja om alla HM, Kappahl, Molo, Lindex osv skriver "ej pop" i rubriken för fler träffar...
  • x karin76
    maadicken skrev 2010-05-06 23:48:00 följande:
    nej då var det inte jag. jag tar inga extra avgifter det var en tjej här idag och skulle hämta sin vinst. hon hade verkligen räknat med dom där 10 kr i priset...
    Väldigt märkligt är det ju.. Hade en tjej jag stämde träff med för avlämning av en traderavinst,.. och hon betalade mig 60 kr i stället för 50. Undrar just om det stod nåt om avlämningskostnad i vinnarmailet, har ju inte tänkt ta betalt för det??
  • x karin76
    Lejån skrev 2010-05-06 22:43:51 följande:
    Påminn mig, om köparen ska skicka tillbaka en vara är det köparen som skickar tillbaka varan innan man betalar tillbaka pengarna? *glömsk*
    Ja precis, annars betalar du tillbaka pengar och får kanske ingen vara...
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-05-07 08:12:50 följande:
    Ja precis, annars betalar du tillbaka pengar och får kanske ingen vara...
    Skulle tillägga, säljaren har ju redan visat sig ärlig genom att skicka varan efter att ha fått pengarna första gången, så det är ju nu upp till köparen att visa sig ärlig också, dvs skicka varan först och få igen pengarna sen.
  • x karin76
    Hemlighet skrev 2010-05-06 20:50:45 följande:
    Jo men om vi som köpare är missnöjd med varan och lämnar negativt. Då får man ju negativt av säljaren utan att man har gjort något fel som köpare.Det som ni säljare skall lämna omdöme på är ju i stort sett betalningen. Och det är ju det som sker innan ni skickar varan.Alltså tycker jag att det är du ni skall lämna omdömet.Jag skriver det i mina mail som jag mailar till säljaren.Och lämnar dom inte så lämnar inte jag.
    Finns ju fler saker att lämna omdöme om - hela affären som helhet.

Även om jag får in betalning och sen får en massa strul med t ex icke upphämtat Schenkerpaket, fejkade klagomål på icke-existerande hål och fläckar, negativt omdöme om Posten skulle slarvat, osv osv... då vill iaf jag ha kvar möjligheten att lägga neg.

Annars blir det för lätt för köparen att slentrianlägga ett neg för han/hon riskerar ju inget tillbaka.
  • x karin76
    h80 skrev 2010-05-06 20:12:14 följande:
    verkar ju inte så, hon har flera annonser som hon gör likadant med
    Smultronhjärta skrev 2010-05-06 20:06:53 följande:
    Men..talar inte Tradera om varför den stängs ner
    h80 skrev 2010-05-06 19:59:20 följande:
    anmälde o auktionen stängdes ner igen. Men nu har säljaren lagt ut den igen, för tredje gången.
    Tradera säger inte till en varför de stänger ner, så säljaren fattar kanske inte varför de stängs hela tiden. Maila henne i stället så kan hon ändra?

Vet f.ö. en som blivit avstängd utan varning för denna typ av överträdelse... (skrev Odd Molly-stil i rubriken), så Tradera verkar något ojämna i bedömningen.
  • x karin76
    Bobbenn skrev 2010-05-07 09:58:04 följande:
    Tradera är bra skrämmande ibland alltså. Fick SKÄNKA en ny Villervalla manchester byxdress för 126 spänn (379 ny) och fick 136 för begagnade hängslebyxor från Lindex?? Nä nu lägger jag ner tradera
    Du får ursäkta mig (sorry!) men jag tycker faktiskt det är helt normala slutpriser numera. Visst hade man gärna sett lika höga slutpriser som för 1 år sen, men det är ju inte möjligt längre verkar det som.

Sålde nyligen en nästan ny kostym (jackan anv 2 ggr, byxorna nya) m inköpspris 1000 kr för 99 spänn (minus T's avgifter)...

Meandi-tröjor 86/92 i nyskick för kring 50-lappen/styck.. (kostar väl 220?)
    Mini a ture 92 nyskick för 50 kr (inköpspris 279..)..
    osv osv.

Inte riktigt samma hausse som för nåt eller några år sen mao.

Så det blir minskning på Traderandet på min front med framöver, även om jag först måste göra mig av med ett litet Kilimanjaro först.
Svar på tråden Traderatråden nr 16