Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

FL Lisa skrev 2011-03-20 18:04:30 följande:
    haha...eller så frågar man min sambo som tyckte att 80 vore bra till vår 4-månaders.
    Nu är han kanske stor för sin ålder...vad vet jag. Men den vi har nu i 68 sitter verkligen precis så jag köpte precis en ny turkos och köpte 80 för sambon tyckte vi gott kunde hoppa över en storlek. 80 är ju som aningens stort just nu om du frågar mig men 74 hade nog suttit bra.
    Summa summarum så tvivlar jag starkt på att min son kommer kunna ha 80 när han är 11 månader utan snarare kanske när han är typ 8 månader
    Hmm.. då är frågan om jag oxå vågar.. min bebis kommer i juni, så om han följer din bebis stl så blir den lagom i februari typ... Alexander (idag 2 1/2) hade stl 74 på sin sista lurvoverall för säsongen, han är född i slutet av augusti. Vart köpte du din? Du kanske vet en bättre rea än den jag hittat den på..
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    StaffenAssar skrev 2011-03-20 19:59:27 följande:
    Eftersom du har med en länk i ditt inlägg till vad jag gissar är din butik så räknas detta som reklam, så du bör anmäla ditt eget inlägg. 

Som svar på din fråga så beror det på. Jag skriver sökord och orkar leta, ofta söker jag på märke och väljer sedan "kortast tid kvar" eller "senast inlagda". Men jag kollar också "kortast tid kvar" inom de kategorier jag är intresserad av, tex "barnkläder unisex stl 86/92".
    ...och jag gör precis samma sak.
  • AochJsMamma

Nu har kag lagt ut auktionen med windstoppern igen, hon som inte betalat trots mail och sms etc.. men ska man lämna negativt?? Vill helst inte, men samtidigt så känns det rätt befogat när man budat hem något för över 300 kr som man sen skiter i... hur hade ni gjort??

• AochJsMamma

Även jag har lagt ut några gratis auktioner idag, skönt men hade egentligen behövt lägga ut ett helt gäng till men vet inte om jag vågar köra 1 kr eller om det blir höga utrop på dem..Dagens i-landsproblem nr 2

Fl Lisa: tack! Ska ringa o höra vilka stl hon har

• AochJsMamma
    Moonis skrev 2011-03-21 19:53:26 följande:
    Här är auktionerna:

www.tradera.com/-BAMSE-LILLESKUTT-KLANNING-ROSA-MED-HJARTA-SOM-NY- ST-104-auktion_302969_130031726

www.tradera.com/-NYA-MY-LITTLE-PONY-STRUMPBYXOR-ST-98-104-UTE-IGEN -PGA-OSE-auktion_162105_130032913

Snällt om ni vill hjälpa. Aldrig råkat ut för liknande innan
    anmält!! Jättefult gjort!!!!! Oavsett om du ej betalat (minns att du berättade om detta för ett tag sen) så hänger man INTE ut nån på det sättet. Blä.
  • AochJsMamma
    star67 skrev 2011-03-22 00:00:59 följande:
    ja jag vet men om man kontaktar tradera då kan de göra det. jag tänker på att inte får betala skatt får att min man jobbar och jag jobbar inte så det hade varit bättre om det var på mitt namn då risken för att betala skatt hade varit bättre, men vet inte hur de brukar göra med skatt och så??!! jag säljer nu nya kläder.
    har för mig att du måste gör aen VINST på minst 50 000 kr per år för att du skall vara skattskyldig. Och i vinst gör man ju oftast inte jättemkt (Köp pris-slutbud-kostnader= vinst)
  • AochJsMamma
    Moonis skrev 2011-03-22 19:36:18 följande:
    Kollade om det hänt något med auktionerna och T har plockat bort dom två för henne så det känns bra. Tack igen för att ni hjälpte anmäla det {#emotions_dlg.flower}
    vad bra att det tog anmälningarna på allvar! Solig
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2011-03-25 13:06:53 följande:
    Jag betalar alltid min i samband med övriga räkningar dvs idag Har aldrig varit några problem.
    samma här
  • AochJsMamma

nu har jag lagt ut några auktioner, med högt utrop. Gör aldrig det annars, gillar 1 kr, men detta är plagg som jag inte vet hur de kommer gå (små baby stl, skor etc).. men JÖSSES vad dyrt det blir med höga utrop!   Synd att det inte finns nån kampanj nu för har ännu mer som ska ut...

Har även två Anna Holtblad stickade kavajer som ska ut imorgon. De är som nya och är ju väldogt dyra, så sätter högt utrop på dem med, men hur hög kan provisen/avgifterna bli? Om tex utrop är 400?

• AochJsMamma
    h80 skrev 2011-03-25 21:21:09 följande:
    osåltavgiften är väl 3 kr oavsett hur högt utrop du har. O provisionen om det blir sålt beror ju på vad du säljer för (inte vad utropet är) Så det är inte dyrare att ha höga utrop (eller har jag fattat fel) Eller osåltavgiften är väl gratis om man har 1kr utrop, men det seplar ingen roll om du har utrop 20kr eller utrop 2000kr
    ahaaaa..jag som alltid trott att det kostade mer med högt utrop, tack för infon! Då kan man ju lägga ut, går det så går det, finns mkt jag gärna säljer men hellre behåller än skänker bort (som tex babymolosarna, ger hellre i present till kompisar som får bebbar än att sälja snorbilligt på Tradden..)
Svar på tråden Traderatråden nr 16