Inlägg från: amomentlikethis |Visa alla inlägg
  • amomentlikethis

Traderatråden nr 16

Scruffy skrev 2010-09-03 09:20:15 följande:

Hmm, är det ja som är lite sniken?

Jag budade hem en vara den 21.8 (lör)
    Betalade in pengarna så att dem skulle finnas på hans konto den 23.8.
    Personen postar varan den 29.:e och jag får avi från posten den 30.3 (skrymmande)

Jag är nöjd med varan, men missnöjd med leveranstiden.
    Hade velat ha den till den 28:e då vi hade min dotters kalas (en present till henne)

Tänker dra ned på stapeln, men ska jag skriva något att bra vara men lång leveranstid.

Säljaren kräver betalning inom tre dagar och sedan tar det 6 dagar för honom att posta varan.

Säljaren har 4,5 i bedömning på leveranstid.

tycker väl inte att det är så mycket att sura över. du skulle skrivit till honom att du hade uppskattat en snabb leverans till senast ett visst datum. han kunde ju inte veta att du ville ha den till den 28. Å ser jag en som har lågt på leveransstapeln så räknar jag inte med att få paketet på typ 1 månad.
  • amomentlikethis
    Väntarochlängtar skrev 2010-09-03 15:28:29 följande:
    Handla i butik i fortsättningen är mitt råd till dig! Du verkar ju asstressad!

Å jag tycker du tar ut din ilska på någon som inte gjort sig förtjänt av det. Hon har redan fått svar av andra å så kommer du och skäller ut henne...herregud...tycker du kan tagga ner lite själv.

• amomentlikethis

Jahopp, då hittade jag en aktion med en grej som jag sålde på köp nu den 4 sep, alltså bara några dagar sen.

Dock så ljuger hon i sin beskrivning när hon säger att grejen är i jättefint skick.
    Jag skrev att den är väl använd och så är också fallet och valde att sätta ett superlågt köp nu, så tror hon är ute efter att tjäna pengar på den, på bekostnad på någon stackare som får betala mer än hon gjorde, då märket är populärt. Men så har hon 4,2 i omdöme själv.
    Sedan har hon snott MIN bild till sin aktion.
    Borde jag anmäla det?

Hon har inte satt omdöme på mig och inte heller jag på henne, å jag vill inte ha neg å hon borde ju fatta att det är jag som anmält bilden...

• amomentlikethis

Vad tycker ni för utropspris på en bugaboo ståbräda som är av nya modellen?

Den har redan varit ute på blocket utan framgång, men då tillsammans med vagnen som dock såldes för sig själv.
    Så därför åker den ut på T.

Nypris ligger ju runt 900 kr och denna är använd ca 10 ggr och i nyskick.

Budar folk om man startar med 399 kr? Då får jag i alla fall vad jag minst vill ha för den. Å kanske köp nu på 700 kr inklusive frakt med schenker? Eller är det för mycket?

• amomentlikethis

Satte ut min bugaboo ståbräda på utrop 300 kr och köp nu för 600 kr. 20 min senare var den såld
    Å jag är mer än nöjd!

Satte även ut en kappa ikväll, får se om det blir mer imorgon. Man hittar ju alltid något som ligger och skräpar.

• amomentlikethis
    Smultronhjärta skrev 2010-09-18 21:56:37 följande:
    Jag ska sätta ut ett par röda vinterskor-nya och om jag minns rätt i den storleken. De ska ut imorgon om jag hinner- måste rösta och måla lite också
    Måla?
    Rösta gjorde jag för nån vecka sen. Så skönt att ha det klart. Slippa trängas där med barnen imorogon.

Då ska jag hålla utkik imorgon
  • amomentlikethis
    maadicken skrev 2010-09-18 23:07:05 följande:
    jag har ute, fast dom är bara 16,2 cm. nära iaf
    16,2 är okej
    sonen har 15,0 nu. Tänkte köpa 2 par olika stl. Som han kan ha nu, och som han har växt i till våren. Det lär behövas. Fötterna växer ju som ogräs. Men vad heter du på T?
  • amomentlikethis

Såg att det kanske lät lite konstigt att ha vinterskor på ungen nu. Men när man inte gillar att ha sockar på sig så får man ha en varmare sko

• amomentlikethis

Säljer ofodrade gummistövlar nu eller ska jag vänta till våren? Glömde helt av dom i förra rundan...

Sedan har jag ett set med skidflickor från MOLO i stl 92, byxa och tröja. Ska jag sätta det ihop eller var för sig?

• amomentlikethis

Jahopp, nu kommer jag säkerligen få mitt första negativa helt oskyldigt från min sida

Sålde en popjacka på köp nu i början på månaden och hon betalade och jag skickade.
    Såg sedan 2 dagar senare att hon satt ut jackan på aktion och skrev om det här, då hon ljög om jackans skick.
    Nu ikväll skickade hon mail om att hon inte fått någon jacka och så här lång tid ska det inte ta bla bla bla...

Skrev då tillbaka att hon bevisligen fått jackan så hon själv haft ute den på aktion och länkade även till aktionen för att visa henne att jag mycket väl visste om det.

Så nu lär jag väl få mitt första negativa då hon inte lagt omdöme på mig än, och inte heller jag på henne och hin blir väl sur för att jag inte låter mig luras.

Så jag varnar er för piggy_0703 som försöker luras!! Hon är numera blockad hos mig och skynda er att göra det så hon inte kan lura fler!

Svar på tråden Traderatråden nr 16