• Tettan

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-04-09 08:36:17 följande:
    ja! det står ju att om jag inte verifierar inom 7 dar så spärras mitt konto?man va fan vad ska jag lämna mitt kontonr till dom för?jag har 1 konto nr pengarna går in till då jag säljer, men använder 2 olika banker vid bet. min & sambons beroende vilken bank säljaren jag köper av har.men de har jag ju gjort i över 1år.
    Ja det verkar skumt med att verifiera bankkonto. Spontant säger jag "NEJ - Verifiera ALDRIG ett bankkonto i ett mail. Man har hört om så mycket lurendrejeri.

Du har ju trots allt 7 dgr på dig att få svar från Tradera. Invänta det, tycker jag.
  • Tettan
    Pumanprinsen skrev 2010-04-09 08:44:19 följande:
    Fick svar:Jag är semester jag genomför affären
    Fast det är ju lite konstigt att bjuda på en auktion om man vet att man ska på semester...
  • Tettan

Ni som säljer mycket - har ni någon känsla om det är sämre att lägga ut auktioner med avslut på eftermiddagen än om avslutet är på kvällen?

• Tettan
    Pixxi skrev 2010-04-10 16:32:31 följande:
    Jag tror på att man ska lägga avslut på kvällen efter halv åtta om det är barnkläder. Söndagskvällar tror jag också är bäst, runt barnbidrag/lön.
    Jo, så har jag också tänkt... Så jag lägger ut annonser mellan 20.00-omkr 21,30...

Men ibland så kliar det i fingrarna att lägga ut...

Däremot så bryr jag mig inte om om det ligger nära barnbidrag... Jag lägger ut max fyra/fem per gång - blir så jobbigt vid avslut annars...
  • Tettan

Jo - jag brukar också ha fler ute samtidigt, men inte avslut på fler än 4-5 samma dag... :) Just nu har jag nio ute, men ska lägga ut några till ikväll med avslut månd 19/4

• Tettan
    x karin76 skrev 2010-04-10 21:36:49 följande:
    Hihi.. Kunde hon inte tagit en ny bild? Tror det är svårt att få bud på en sån suddig..
    Och dessutom uppochner....
  • Tettan
    Mamma till Simon skrev 2010-04-11 10:25:21 följande:
    Jag lägger så fort jag fått pengarna...jag anser att då har ju de skött sin bit...hittills har jag inte fått nått neg. iaf
    Fast om köparen börjar krångla efter att h*n fått varan och inte är villig att lösa det så vill jag nog inte vara för snabb med omdöme.

Jag har en köpare som var jättebesviken då jag skrivit att byxorna var oanvända, men hon påstår att det syns  på resåren under fötterna att de är använda... Jag skrev att det var konstigt - har jag då använt dem ett par gånger och glömt bort....? Hon skrev att hon ALDRIG skulle bjuda 83 kr för ett par överdragsbyxor när de var använda...

Jag har mailat henne två ggr om en bild och erbjudit kompensation men inget svar... Är rädd att hon väntar 60 dgr och lägger neg...
  • Tettan
    ominte skrev 2010-04-11 11:42:54 följande:
    Men om du har bett om bild och hon inte svarar låter det som att hon hittar på..Var vaksam över neg i sista sekund så kan du iså fall också lägga det tillbaka
    Exakt - och det är ju just det - jag har ju redan gett henne positivt för snabb betalning....
  • Tettan
    Hannah74 skrev 2010-04-11 12:10:59 följande:
    ja, men hon har ju skött sin del- betalat snabbt. Då tycker jag hon ska ha positivt.Men det är ju jag det.
    Fast att klaga på plagget (som enligt mig VAR i nyskick) och inte vilja reda ut det tycker inte jag är att hon har skött sitt...

Varför klagade hon då, när hon inte tog emot mitt erbjudande att "göra upp"? Ger hon sedan negativt när jag försökt kontakta henne två ggr om det så tycker jag INTE att hon är en bra köpare...
Svar på tråden Traderatråden nr 16