-
Kanske är olika på vilket dagis man har, vårt är litet, bara en avdelning med 15 barn, i åldrar från 1-5, så jag tror inte att de har några såna problem med mina kläder. Vi har haft en bra dialog om detta och de vet min åsikt och accepterar den, tror dessutom att vi är fler som "slarvar" med märkningen, men med så få barn fungerar det tydligen ändå =)Hannah74 skrev 2010-03-31 22:15:54 följande:Fast iof så namnar man väl inte på dagis för att det inte ska försvinna utan för att personalen ska kunna hitta ditt barns plagg lättare om ex alla ungar slängt sina tröjor i en hög efter vilan lr så Lr som hos oss då de vill att man märker strumpor för det blir omöjligt för dem att få på rätt strumpa på rätt barn.
-
Är väl bara att konstatera att vi är olika, för vissa spelar en namnmärkning ingen roll medan för andra kan den förstöra ett helt plagg.Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 22:21:14 följande:Jag märker aldrig något plagg. Köper heller aldrig namnmärkta plagg (nåt enstaka har jag iofs fått hem). Mitt barn går dock hos en dagmamma och det är endast han som har såna plagg (molo, småfolk, nova star etc) så det är inte så svårt för henne att veta att det är vårat
Eftersom det är så, är det väl naturligt att upplysa om namnmärkningen om man säljer ett plagg med märkning, så slipper man riskera en besviken köpare.
Härligt med dagmamma =) -
Hur fungerar traderas faktura system? Hur fakturerar de? Eller fakturerar de bara påminnelser?
-
oki, har inte fått något mail om någon faktura däremot fick jag igår en påminnelse på en obetald faktura. Den obetalda fakturan var på 3krx karin76 skrev 2010-04-09 07:40:26 följande:Det kommer ett mail som talar om när du fått en faktura (brukar skapas runt 15:e varje månad och ska betalas senast den 31:a). Gå in under fakturor så ser du om du har en obetald. Ibland försvinner mailen om fakturan pga inställningar i Hotmail (kan ändras), så man får hålla lite koll själv...
och påminnelseavgiften på 50kr
Något himla skit irriterande -
Bra beslut, jag har en penguin, rätt snygg faktiskt. Märks direkt när kolsyrepatronen är slut hur tungt det blir att bära hem all Loka från affären, o sen ska ju alla pet flaskor pantas också.. mycket smidigare med egen maskin.Smultronhjärta skrev 2010-04-12 17:43:42 följande:Har bestämt mig för att köpa Sodastreamer nu Sitter med senaste versionen av Prolistern och är riktigt glad åt dra bilder funktionen,superbra ju
-
Jag har haft min ganska länge och valde den för att jag tyckte att den var snygg och jag ville inte ha ännu en maskin som hamnar i skåpet, ville den skulle pryda sin platsSmultronhjärta skrev 2010-04-12 18:06:38 följande:Det är den eller den som kommer nu som jag funderar på. Denna:www.newhome.se/SodaStream/Soda_Club_Stream_Cr...
Sen föll jag pladask för de snygga (men små) glasflaskorna också, dessvärre föll dock en i golvet ganska snabbt och gick såklart sönder.
Köpte då två extra i reserv, men sen dess har flaskorna hållit sig hela -
Kollade på min faktura och där finns det också med, den gratis annonsen alltså, hoppas de plockar bort sen!Lantani skrev 2010-04-13 15:41:11 följande:Var inne på tradera nyss och kollade min faktura som ska komma. Där står det utvalt objekt och annonskostnad på den auktionen jag la ut först den dagen det var gratis med en annons om man anmält sig, och de gjorde jag.Någon annan som också har fått det såhär?
-
Shit så lågt den ligger
http://www.tradera.com/Molo-knapp-troja-Strl-104-auktion_302801_111068514
Vad är det med T nu, varför är det så mycket mer svårsålt där nu? Priserna är massor lägre än för bara ett halv år sedan..
-
Jag är lite allergisk mot namnmärkningar som inte går att ta bort -så jag är av åsikten att det absolut ska stå i objektsbeskrivningen om plagget är namnat.
Har dessutom svårt att se att plagget skulle vara nytt eller i nyskick om man har skrivit med tusch på det
Förstår att måååånga inte tycker som jag här, för så otroligt mycket nedkladdade plagg jag fått hem som enligt objuktsbeskrivningen varit som NYA.
En märkning bör man alltid upplysa om i beskrivningen.
Värdet på plagget för min del sjunker avsevärt om det är märkt med tusch, och det räknar nog många ut, varför så många glömmer att skriva i annonsen att plagget har en märkning, som inte går att ta bort.
-
Har visat bilden här tidigare och visar den nu igen, nyskick eller inte, för mig är det inte nyskick med denna märkning..
Vad gäller att vi som inte vill ha namnmärkta plagg inte borde handla på tradera, så kan jag väl tycka att det borde bra mycket smartare om de som säljer namnmärkta plagg skrev in det i objektsbeskrivningen