Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

Sophie81 skrev 2011-02-13 20:34:51 följande:
    tror du måste lägga in dem auktionerna manuellt. var ngn som sa det längre bak i tråden
    ja, vågade inte chansa så la upp tre manuellt o sen resten med pron... segt dock eftersom allt redan var klart i pron! Men skönt att ha det ute, bara en lite del dock...skulle ha fotat idag men det hanns inte med.
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2011-02-13 20:57:29 följande:
    Japp tills idag- 3 gratis med "februari" och 50 fri osåltavgifter om man anmälde sig på nån länk
    aha, synd att jag inte visste om det där med 50 utan osåltavgift.. har lite som jag vill lägg amed högt utrop men måste fora först, o det orkar jag bara inte nu!

Får vara nöjd med mina 7 auktioner jag fick ut idag!
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2011-02-17 21:10:31 följande:
    Skäms Jaa- har jagat ett tag så nu slog jag till!
    Känns ännu bättre nu när säljaren meddelade att om frakten blir mindre så sätter hon tillbaka..jag funderar på att maila mitt kontonr på en gång
    jag har sålt flera ws o 24 kr har räckt, så du får nog i vart fall 12 tillbaks, om inte även den sälaren rullar ihop ws:n till en boll

Håller med Sophie81, det går rätt bra nu! Bättre än förr aomgången avslut iaf, de gick riktigt uselt! Kul tycker jag, o det firas med att lägga ut mer vår ytterkläder i helgen!
  • AochJsMamma
    Viktorsmamma skrev 2011-02-19 21:54:25 följande:
    ja har supersvårt att skriva kommentar som säljare.

brukar  ha 3 standard då ja inte vill lämna blank:

"bara bra +++"
    "+++++++"
    "bra köpare"

sen om jag får ett blankt som säljare, då lämnar jag alltid blankt tillbaks, uppmuntrar ingen med skrivet positivt om ja inte får de själv.

som köpare så skriver jag alltid vad ja tyckt om varan, kommunikationen och leveransen kortfattat.

skulle aldrig blocka nån för att man får ett blankt, de får man oftast av nån som, bara lämnar blanka, sällan har jag fått ett blankt av nån som inte är tex. ny eller "lämna blankt jämt"-person.
    jag säger precis som sara! standard formuleringar ibland, blankt tilbaks om jag fått det o öser på kredd om det varit en supersäljare/köpare. Skulle dock ALDRIG blocka nån för blankt pos... även om det såklart känns trist så ser jag det inte som nåt negativt.

Jag la ut någr afler auktioner igår, men har sååååå mkt mer som ska ut.. undrar dock, har ganska mkt typ Lindex, Hm etx som jag funderar på att lägga i ett paket... vad tror ni om det? Gjort det innan med ok resultat, men tycker om man tittar ilte att paket går sådär just nu... nån som har en uppfattning?
  • AochJsMamma
    Kristyr skrev 2011-02-21 21:12:49 följande:
    såå där 25 nya annonser uppe.. ett bud.. tjohoo på 1:-
    ett köp  nu hade vart trevligare...
    grattis! Jag fick ut EN enda annons idag, men imorgon ska jag ladda pron med ett gäng tänkte jag..
  • AochJsMamma
    Snoppan skrev 2011-02-22 01:06:59 följande:
    Hur mycket bryr ni er om hur ett paket ni har budat hem är packat? :)
    MYCKET! får alltid ett dåligt första intryck av plagget om det kommer i en skrynklig hoprullad hög typ...
  • AochJsMamma
    lilyanna skrev 2011-02-22 08:30:56 följande:
    www.tradera.com/meandi-me-i-body-eco-st-74-80...

Obs! ej min auktion!

Vad tycker ni, lite hög frakt kanske?
    jag skulle biuda på en liten bebispyjamas i stl 56 häromdagen, säljaren skulle dock ha 60 kr i frakt!! O skrev även att det är fraktpriset i annonsen som gäller... jo tjena att jag tänkte buda på den.. Skrikandes
  • AochJsMamma
    Snoppan skrev 2011-02-22 14:08:17 följande:
    haha, jo det är klart :) Men jag menade mer om det inte kommer i fina mailingbags :)
    nej nej, det bryr jag mig inte så mkt om (även om man alltid blir glad av en mailingbag i fin färg i brevlådan). Tänkte mer hur plagget packats...
  • AochJsMamma
    Lingonflickan skrev 2011-02-22 14:14:23 följande:
    Precis. Fast jag använder mailingbag av bekvämlighet + att jag vet att det är ett hållbart sätt att packa.
    absolut, som säljare är det av bekvämlighet o smidighet. som köpare så blir jag glad o får ett positivt första intryck, vilket dock inte alltis överrensstämmer med varan sen (som i Saras fall..)

Apropå mailingbags så har jag precis fått hem nya, i våriga fina färger (rosa o limegrönt). Köpte av M-Kylli denna gången (alltid köpt av Magasin Glag innan). Toppen!
  • AochJsMamma
    pomola skrev 2011-02-22 14:49:22 följande:
    Och jag gillar de vita...
    Så - är M Kylli bättre än magasinglag? Jag har alltid beställt från M-Glag och nu när det är dags för en ny beställning kanske jag ska kolla upp vart det är bäst/ billigast/ smidigast att beställa ifrån.

Första intrycket brukar säga ganska mycket om vad man kan förvänta sig av innehållet, tycker jag.
    Sämst är det att få något klädesplagg nedtryckt i ett C5-kuvert. Det känns som ett under att det kommit fram helt överhuvudtaget.
    Äckligast var den gången jag fick kläder skickade i en sanitär-påse, sådana där som hänger på offentliga toaletter för bindor osv. Det kändes inte så fräscht =/
    jag har oxå alltid beställt från Magasin Glag innan, o är supernöjd! Blev mer av en slump att jag valde M Kylli denna gången då hon hade precis de färger o precis de storlekar jag ville ha i ett paket på Tradden.. Så hugget som stucket skulle jag vilja säga, bägge är jättebra.
Svar på tråden Traderatråden nr 16