Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

julanta skrev 2010-05-03 10:17:25 följande:
    Hej, jag behöver hjälp! Ska skicka iväg mitt första paket med schenker idag. Det är ett klädpaket på 6.3kg som jag paketerat i 2 papperspåsar (den ena över den andra). När jag nu ska skriva in uppgifter på schenkers hemsida hittar jag ingentstans när jag kan skriva in Traderas specialpris :S istället med en frakt på 120kr kostar den 79kr men hittar det ingenstans på deras hemsida... Hjälp? :S
    Du måste gå via boka frakt på Tradera för att få rätt pris
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    julanta skrev 2010-05-03 10:33:11 följande:
    Tack för hjälpen ! Nu undrar jag bara om jag ska tejpa fast lappen jag skrivit ut på paketet eller om jag ska ge det till ombudet när jag lämnar in det? :)
    Du ska tejpa fast den på paketet men inte tejpa på streckkoden
  • Smultronhjärta

Och så måste jag gnälla lite..Om jag gör mig besväret att två ggr(!) maila en säljare om ev Schenkerfrakt där jag bifogar länk till Traderas sida om just Schenker båda gångerna får till svar att det blir nog runt 100-150kr i frakt med Schenker-är det då troligt att jag kommer buda??? Nej troligen inte!
    Talade dock om för henne att 10kg dvs 79kr är rätt tungt vilket då innebär att det som skickas isf borde väga 20kg

• Smultronhjärta
    plura skrev 2010-05-03 11:11:04 följande:
    Du kan ju alltid söka upp personen på Eniro.se annars{#lang_emotions_dreamer}
    Det är många som skriver 0000000000 på Tradera men man hittar ju dem ändå
  • Smultronhjärta
    Mammiztill2 skrev 2010-05-03 19:11:37 följande:
    + Smultron hjärta; jag har fått mitt nr till: 0000-000000 just pga jag har skyddat nr, lika så min man har detta. och på eniro går inte vi att hitta. tråkigt med folk som inte betalar
    Jojo men det finns bra många säljare som inte har skyddat med som ändå inte har angivit sitt telefonnr bland uppgifterna och de går att snoka reda på.
    Jag tycker att det visar att man är seriös när man visar att det går att få tag på en,inte alltid som mail når fram... Man kan ju alltid ange mobilnr istället{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Tullemi skrev 2010-05-04 09:42:56 följande:
    Nu undrar jag om man kan tänkas få relativt mycket för en helt ny Molo Lurv? Vi köpte en korallrosa med lila kantband (strl 98) till dottern men hon vääägrar ta på sig den. Jag tycker att den är superfin, men vem orkar bråka liksom . Jag vet inget annat alternativ än att försöka sälja den på Tradera.....
    Lägg inte respris säger jag! Hellre ett högt utrop då och riskera osåltavgift..Respris har en tendens att skrämma ev budare och är dessutom dyrt
  • Smultronhjärta
    Tullemi skrev 2010-05-04 09:42:56 följande:
    Nu undrar jag om man kan tänkas få relativt mycket för en helt ny Molo Lurv? Vi köpte en korallrosa med lila kantband (strl 98) till dottern men hon vääägrar ta på sig den. Jag tycker att den är superfin, men vem orkar bråka liksom . Jag vet inget annat alternativ än att försöka sälja den på Tradera.....
    Åh den är ju såå fin-jag hoppas att jag får en likadan till dottern i lådan idag{#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Traderatråden nr 16