Inlägg från: Pumanprinsen |Visa alla inlägg
  • Pumanprinsen

Traderatråden nr 16

Pink Muffin skrev 2010-04-16 11:44:08 följande:
    *hehe* Betyder eg. inget, men den säljaren är den enda jag inte fått mitt paket från... Köpte servetter, som aldrig kom fram... har aldrig hänt mig varken före eller efter.
    Hitta inte henne ?
  • Pumanprinsen
    Doodies skrev 2010-04-16 12:19:53 följande:
    2 frågorGår det att sälja PoP vindfleeceoverall nu?Har ett par helt nya NovaStar jeans som är oanvända.. vad ska jag sätta för utgångspris?
    När det gäller Nova så hade jag kollat på historik för att ha ett hum...
  • Pumanprinsen

Man blir lite rädd

http://www.tradera.com/-LÆDERVARER-BALLGAGS-MED-ALT-M-DOBL-NAKKE-REM-G-03B--auktion_2807_109670675

Doodies skrev 2010-04-16 12:53:00 följande:
    Tack för tipset.. gick igenom lite nova star priser precis Kommer annonsen kosta mig mer eller mindre beroende på vad jag säljer dom för?Har aldrig lagt ut annons förrut så jag är lite nervös över allt jag behöver hålla reda på.Hur räknar jag ut vad ett par NS jeans blir i frakt? Med tex posten?
    Ju högre du säljer dom för ju mer får Tradera. När du lägger upp annonsen kan man räkna ut innan man reggar dem vad det kommer kosta vid olika utfall

Vad väger dom? Jag skulle gissa på 24kr + skrymmande 12 kr. Alt att du packar det så det kommer igenom brevlåda, så fall gissar jag på 24kr via Posten.
  • Pumanprinsen
    Doodies skrev 2010-04-19 09:29:28 följande:
    Tack! Känns väldigt spännande En vecka känns dock som lååååång tid Är det lättare att få sålt på lång auktion eller ska man ta en kortare?
    Tycker själv att 7-9 dagar är lagom.
    Doodies skrev 2010-04-19 09:32:23 följande:
    Måste fråga.. använder ni er av reservationspris? Stod under Hjälpfliken att man ska använda det sparsamt då det kan uppfattas negativt av köpare.Hade dock känts skönt när jag lägger ut en oanvänd polarn overall för 600:- och helst inte vill se den bli såld för typ 100:-
    Reservationpris kostar 25 per annons, inget jag skulle använda.
    Bättre så fall att ha ett högre utropspris, tex om du 300kr??

Varför inte ha köp nu på tex 400kr?
Svar på tråden Traderatråden nr 16