Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-04-01 20:04:57 följande:
    mina går inte heller bra, tänkte inte alls på vilken dag det var idag
    Hur är Villervalla i storleken?
    Tänker på en viss klänning i strl 98....
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    StaffenAssar skrev 2010-04-01 20:17:31 följande:
    Ja, man får väl sätta högre utrop... Fast den enda auktion jag har med ett safe utrop går ut ikväll och saknar bud
    Ja. Tradera är ingen höjdare längre! Verkar som måna dragit sig därifrån p.g.a. höga avgifter. Och man kanske inte är benägen att titta där efter saker att köpa om man inte är där och säljer...
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-04-01 20:21:57 följande:
    stor
    OKej!
    Jag vågade inte chansa, Klara ligger precis på gränsen. Men hon hade kanske kunnat ha den då...
    Men man får ju ingenting för kläderna längre, så jag ville inte chansa som sagt :-/
  • Lalalong
    ominte skrev 2010-04-01 20:35:19 följande:
    Tror ni att det är de höga avgifterna som avskräckt folk från att sälja och därmed minskat köpen också? Jag får annars inte ihop ekvationen..
    Ja, jag tror det.
    De som köpt och sålt mycket och som inte säljer längre p.g.a. avgifterna tror jag har försvunnit som köpare också.
    Jag hade nog också det om jag inte fortsatte sälja (och det vet jag inte om jag ska...). FÖr mig är det en grej alltihopa lixom... att köpa OCH sälja. Kan jag inte sälja vet jag inte om det är så kul att köpa där heller.
  • Lalalong
    x karin76 skrev 2010-04-01 20:39:46 följande:
    Ah I see. Jättefin! Så trist att den är på gränsen till för liten nu.. Kommer sakna den, trots att den knappt är använd!
    Den är skitfin! Har tittat efter en till Klara länge men inte hittat, så när jag hittade din så hoppade hjärtat till lite. Men egentligen har jag bestämt mig för att inte kolla på större kläder än strl 68 till Alva (som har 56 nu )  Åh... fast jag vill ju ha den.... *tänker så det knakar*
    Jo, det är ju lite samma här. Jag köper mycket kläder till barnen! Men det är ju för jag vet att jag kan få tillbaka en del när jag säljer. Så t.ex. till stora tjejen köper och säljer jag kläder flera gånger under en storleksperiod. För att det är roligt! Men nu är det inte så roligt längre.
    ominte skrev 2010-04-01 20:50:24 följande:
    Så himla trist Jag kan inte föreställa mig sluta sälja, det är ju det enda kul man har Dessutom kan jag handla destom er om jag vet att jag kan sälja det vidare Men visst tappar man suget när det inte går nåt vidare.
    Precis! Kunde inte hålla med mer!
  • Lalalong
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-01 20:53:22 följande:
    Så det va du som tog den alltså! Tyckte jag kände igen nicket men det ringde inga klockor riktigt. Måste  hitta den klänningen i typ stl 80 el nåt. Fattade alldeles för sent hur fin den var så jag hann inte använda den alls länge.
    Ja, det var jag! Längtar till A kan ha det!! Klänningen har jag suktat efter ett tag och när det var med de fina babuschkorna gick det lixom inte att klicka bort den
    Mannen min har tagit med sig dosan till banken när han åkte iväg idag! Åter imorgon, så jag betalar då! Men du ser väl kanske inte pengarna förrän på tisdag ändå...
  • Lalalong
    Viktorsmamma skrev 2010-04-01 21:17:00 följande:
    PUH hade högst bud på en fodrad galonjacka som jag började ångra att jag la bud på redan igår! sista minuten bjöds jag över nu som tur var
    Haha, ibland har man tur!
  • Lalalong
    mariahammarberg skrev 2010-04-03 14:21:21 följande:
    vad tycker ni om denna autions upplägg? Jätte fint set, syns ej att det är använt men ingen verkar se det.... Tipps! www.tradera.com/P-O-P-set-med-troja-och-kjol-...
    ett problem för dig är nog rubriken.
    De som är ute efter polarn o. pyret söker nog oftast på

pop, po.p eller polarn. Söker man på det kommer inte din auktion med.

Hade jag varit som dig hade jag ändrat det redan nu, du har ju inga bud så du kan ändra fortfarande. Skriv istället. "Polarn, pop, po.p Kjol och tröja strl   "

(Du har inte skrivit strl varken i rubrik eller annons! Så det kan du med skriva dit).
  • Lalalong
    Mollly skrev 2010-04-05 16:26:08 följande:
    Skriver igen och hoppas på att få svar :Jag har funderat på att börja sälja lite barnkläder på tradera. Men hur går man tillväga när det gäller frakten? Jag har ingen våg så kan inte väga ex: en boddy, byxor eller vad det nu är jag ska sälja.
    Eller söker du på det du ska sälja på Traderas sökfunktion (kolla både aktiva och avslutade) och se vad andra tagit för frakt för samma vara. Tänk dock på att hitta plagget i den strl du själv sälja, vikten blir ju tyngre allt eftersom det går upp i strl.
Svar på tråden Traderatråden nr 16