Inlägg från: Lantani |Visa alla inlägg
  • Lantani

Traderatråden nr 16

Har rensat ur sonens garderob och kommit fram till att det faktiskt är en hel del långarmat och långbyxor som jag tänkte lägga ut på tradera. Strl 86 är det på allt. När skulle ni lagt ut de kläderna, vänta eller kan man göra de redan nu?
    Vinteroverall pop i strl 80, när skulle ni lagt ut den?

• Lantani

Är beräknad med lillasyster tills på måndag och är ändå så sugen på att lägga ut lite auktioner på tradera.. Skulle ni gjort de eller väntat? Man kan ju iof skriva något med att jag har bf i auktionerna, ifall jag inte skulle svara på mejl och ligga på förlossningen.

• Lantani

Kan ni ändra era automatiska vinnarmejl?

Jag kan trycka på själva rutan, men sen när jag börjar skriva, radera eller något så händer inget. Skitirriterande, eftersom jag bytt bank och gärna hade viljat få pengarna dit istället för till min gamla!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Lantani
    Virrpirr skrev 2010-09-19 14:02:49 följande:
    Kanske varit uppe tidigare.

Gäller osåltavgiften även om man har ett köp nu?
    åhh bra fråga. Hoppas också få något svar från någon som vet
    Hade tänkt lägga ut massor ikväll, räknade till 31 auktioner. Korten är tagna och frakten är beräknad, sen är det bara lägga in som gäller
  • Lantani

Kan man ändra utropspriset på en auktion som är utlagd under förra helgen med gratis osålt och fortfarande får gratis osåltavgift, även om jag ändrar det idag?

• Lantani

Om ett paket väger 104 gram och ni ska stå för frakten. Sätter ni då på 2 frimärken och skriver avsändare och hoppas inte att postan kollar eller sätter ni på 4 frimärken?
    Om de kollar när de bara är 2 frimärken, och man skrivit avsändare, får man då en räkning hem? Hur mycket pålägg är det isåfall?

• Lantani

Nu ska jag ta tagi fotande, så att jag har tid att lägga ut massor ikväll, har högar med kläder..
    Ska passa på att lägga ut babygym och amningskudde också..

• Lantani

jag har också fotat hela dagen, och så står följande när jag ska läga upp bild:  Det uppstod ett problem när din bild togs emot. Prova igen med samma bild eller byt ut den mot en annan.

Tråkigt

• Lantani
    mianf skrev 2011-05-22 19:03:50 följande:
    La nu upp en annons utan bild med kampanjkoden kostar det sen om jag vill lägga upp en bild?
    Så funderade jag också på att göra, men ingen aning om det funkar..
  • Lantani

Sitter i kö till chatten, så får se ifall jag kommer fram där, då kan man ju fråga..

• Lantani

Chattat med supporten nu och hon hade inte mycket svar på något..

De jobbar på problemet och hoppas de kommer lösa sig. Hon hade ingen aning om kampanjperioden skulle förlängas och inte heller ifall de som har avslut ikväll blir kompenserade..

Suck, men det ska tydligen gå och lägga upp auktion utan bild, sen lägga till auktionsbilden efteråt, utan att kostnaden ändras!

• Lantani
    Stina0 skrev 2011-05-22 20:08:21 följande:
    Ok, så man kan lägga upp sina auktioner nu och lägga till bilderna imorgon utan att få någon extra avgift?
    Chatten:
    Jag: Lite surt när det väl är kampanj och man inte får ut auktioner med bilder.
     Kan man lägga in bilder i efterhand och fortfarande ha gratis auktion?  om man anger kampanjkoden såklart

Förmodligen beror det på hög belastning, men vi arbetar självklart på att lösa problemet så fort som möjligt.
    Det ska gå bra, om det är så att du lyckas ladda upp auktionen utan problem och anger kampanjkoden. Sedan kan du lägga till bild så länge du inte får något bud i auktionen.
  • Lantani
    pomola skrev 2011-05-23 09:00:05 följande:
    godmorgon alla Tradera-veteraner.

Hur mycket sämre är det att ha auktionsslut på förmiddagarna än på kvällen, tror ni?

Jag gör avvägningen:
    * lägga upp under dagen, kl 10 - 12 ungefär, för att ta del av "hundratill"-erbjudandet
    * lägga upp med prolister imorgon kväll, bra sluttider men får då betala provision

eller det sista alternativet:
    * lägga upp manuellt ikväll,med risk att systemet brakar ihop som igår (och bli sur och irriterad på köpet)
    Jag står också och velat mellan de alternativen.
    Tror det blir att jag lägger upp när barnen sover middag, vågar nog inte chansa ikväll.

Jag hann lägga upp 16 auktioner igår. Får jag då läga upp 100 till gratis idag? De måte väl var så, eftersom koden heter hundratill?
  • Lantani

Någon som har koll på hur det funkar att skicka ett babygym?
    Kollade frakten på lika dan auktion, tråkigt nog och nu kikar jag både på schnker och dhl.
    På schenker är längsta mått 70 cm och hösta mått 40 cm, mitt paket är 95 cm*58 cm.
    Hur gör jag? Någon som har koll?

Det är ett babygym med laban från rätt start iallafall.

• Lantani

Skickade ett babygym med dhl som aviserades till mottagaren den 9:onde. Söker man på sändningsnummret, så står det: Din sändning är klar för utlämning på DHL SERVICE POINT och mottagaren har aviserats.

Efter det står det inte att det är uthämtat, betyder de alltså att paketet ligger hos dhl fortfarande? För visst brukar det stå när mottagaren hämtat ut paketet? Har mailet köparen, men inte något svar. Står på dhls hemsida att de ligger 14 dagar hos dhl och sedan skickas det tillbaka till avsändaren och då får avsändaren stå för avgifter. Vad tror ni?

Svar på tråden Traderatråden nr 16