Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Alisa skrev 2010-03-21 12:08:46 följande:
    Jag har en till fråga...Igår lade jag ett bud på en tröja, och fick snabbt svaret att mitt bud inte var vinnande. Vad var det? Har säljaren lagt någon "lägstanivå" eller budade någon precis samtidigt????
    kan du länka till Annonsen du budade på? lättare att se vad som "hände" så
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

de va ju inte äns en fleece med! :S shit, hon fick alltså fler 100kr mer än vad hon gav för den ny i butik, det är nog inte vanligt!

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

Ska fråga er Här nu en fråga!!!

Ska samfrakta runt 15-20 auktioner som en köpare vunnit av mig på tradera senast 1½veckan. sista ska hon buda på ikväll.

Jag ska vara snäll att skicka med Schenker då frakten på posten stiger upp mot 70-80kr mot slutet nu.

Hur gör jag? Jag har en kartong som allt och lite till får plats i, tejpar igen den med packtejp och slår i vitt papper runt, då kartongen inte är enfärgad.

men gör jag så att jag bokar frakt på EN av auktionerna med måttet på kartongen och vikten osv, och klickar "annat fraktsätt" på resten av auktionerna annars blir de väl fel med inbetalning.

är det så jag gör eller något mer jag ska tänka På?

har redan nu frågat köparen via mail vilket utlämningsställe så det går fortare för henne med allt när jag väl fått in pengarna.

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 12:44:42 följande:
    Ska fråga er Här nu en fråga!!!Ska samfrakta runt 15-20 auktioner som en köpare vunnit av mig på tradera senast 1½veckan. sista ska hon buda på ikväll.Jag ska vara snäll att skicka med Schenker då frakten på posten stiger upp mot 70-80kr mot slutet nu.Hur gör jag? Jag har en kartong som allt och lite till får plats i, tejpar igen den med packtejp och slår i vitt papper runt, då kartongen inte är enfärgad.men gör jag så att jag bokar frakt på EN av auktionerna med måttet på kartongen och vikten osv, och klickar "annat fraktsätt" på resten av auktionerna annars blir de väl fel med inbetalning.är det så jag gör eller något mer jag ska tänka På? har redan nu frågat köparen via mail vilket utlämningsställe så det går fortare för henne med allt när jag väl fått in pengarna.
    puffar mitt inlägg!
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    h80 skrev 2010-03-21 13:15:29 följande:
    Jag brukar boka frakten via en av auktionerna. De andra gör jag ingenting med. Inbetalningen sköts ju ändå inte via tradera, så det spelar ingen roll.
    kalmar brud skrev 2010-03-21 13:13:45 följande:
    Du bokar frakt på en av hennes auktioner. Sen är det klart... Eftersom du skickar det i EN kartong...
    Okej, de är väl bara att ta en kartong man har hemma ellerhur?

Bara skriver adressen på kartongen, betalar via internet och lämnar det på inlämningsstället?
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2010-03-21 13:16:34 följande:
    Du gör som du skrivit, bokar frakten på en av auktionerna och fyller där i lådans mått. Du vet att du måste skriva ut en lapp när du betalat frakten och tejpa den på höger sida på paketet. Tror inte du behöver slå in lådan i papper, funkar nog ändå.
    okej, sålänge de är svartvitt kan jag skriva ut, men de borde de väl vara?

grejen är att de är en gammal ölkartong så de ser nog lite dumt ut att lämna in den som den är utan att slå in den i de vita papperet vi har hemma.
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2010-03-21 13:22:40 följande:
    Du skriver ingen adress på kartongen utan bara tejpar fast pappret du skrivit ut
    h80 skrev 2010-03-21 13:22:15 följande:
    Du kan ta vilken kartong du vill. Du skriver inte adressen på utan tejpar fast lappen som du skriver ut (svartvitt) o sen är det bara att lämna in.
    Mamma till Simon skrev 2010-03-21 13:21:41 följande:
    Visst det räcker med svart/vitt...slå du in den då om det känns bättre
    tack för era svar.=)
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

lite roligt sammanträffande, sälde en pyjamas nyss, gick in på orderbekräftelsen och ser adressen, personen som köpt den bör i huset tvärsöver gatan hehe om hon inte mailar om att vilja hämta den här så går jag över och lägger den i hennes brevlåda istället för att skicka den.

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 13:45:12 följande:
    Jag antar att jag inte är ensam om att ha avslut ikväll...antar då även att jag inte är ensam om att tycka att det går allmänt dåligtMen det jag ville säga att ni har väl sett att man får en gratis annons om man lägger upp den idag?Här ska läggas ut dyyyra nya BBselen
    åh smart! Vad kan man ta för en sådan i köp nu eller utgångsbud, då jag inte vet vad jag vill ha för den, funderat att lägga ut den länge!

vi har våran ligger i källaren och skräpar en ergonomisk med "ryggstöd" använd kanske 10ggr totalt nypris 1295kr vi fick den dock gratis
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Hummelina skrev 2010-03-21 13:52:12 följande:
    Jag kanske får prova det. Men vill ju inte att hon ska bli sur och lägga negativt på mig som hämnd. Hur länge brukar ni vänta innan ni gör det?
    jag vart tvungen att "hota" två av mina köpare nu i helgen då de gått nästan 2 veckor, trots lovord att de skulle betala. 1 dygn efter "hot" kom pengarna in,.=)

det kan löna sig att hota då för att slippa lägga negativt och kanske få hämdomdömme sedan.
    Viktor 26/10-08
Svar på tråden Traderatråden nr 16